tisdag 25 januari 2011

Min plats vid spisen;)

Hej igen! I mitt kök är det vitt svart och rött! Starka färger gör mig glad, men bara i textilier och prylar, basen ska vara neutral och ljus, helst vit. Mannen i huset har inte annammat det vita ännu, men jag håller sakta på att övertyga honom om att det är så mycket finare. Har tom fått honom att måla taket i vardagsrummet vitt! Jihaa!! 



När vi var unga så var alla lägenheter "kommunalgrå" och det är så han ser ljusa färger på väggarna. Något som man inte får välja utan blir påtvingad. Efter några år i lgh flyttade vi till ett hus, som vi först hyrde och så småningom köpte. Där var det mörkt som i en säck! Väggarna var bruna, gröna, orange osv. Köksluckorna var mörkgröna, i tvättstugan var det orangeblommiga tapeter i TAKET!! Gahhhh

Den inredningsstilen kommer jag aldrig att anamma igen. Gjorde det inte då heller, men kunde inte göra mycket åt det förrän huset så småningom blev vårt eget.

Nej, det är arbetsdag i morgon igen: Mot sängen!godnatt :)

3 kommentarer:

  1. Alice sa idag att hon vill baka bullar i mormors hus.
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Ja men då får vi ju göra det nästa gång ni kommer så klart!!! Puss

    SvaraRadera
  3. Okej!
    (som Alice skulle ha sagt)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥