onsdag 19 september 2012

En trappa upp

 
HEJSAN!
 
Nu har vi vitt tak på övervåningen!
TACK EMMA!!!
Så mycket större och ljusare det ser ut!
 
Det här är husets (ena) TV-hörna och här sitter vi ofta
och tittar på videoserier nu, speciellt sedan
Emma har flyttat hem igen:)
 
Serien för dagen heter "Supernatural" och
handlar om ett brödrapar, änglar och demoner :D
 
Hahaha - låter spännande vad?!! ;D
 
 
Ostylat - fåtöljen är vänd åt fel håll :)
 
 
Golvet är fult och står på min önskelista att byta.
Det är som med skönhetsoperationer -
blir en sak bra ser man lättare bristerna runt omkring;)
 
Och helt nöjd blir man väl tyvärr inte så lätt:)
 
Lilla byrån hämtades i ett förråd (fick sina nya sifferknoppar)
och passade in väl med sin blå färg:)
 
 
 
Emma har köpt en egen bil sedan hon flyttade hem.
Det är frihet när man bor lite avsides.
 
Att åka iväg när/om man vill och att ta sig
smidigt till tåget i Osby för daglig transport till Lund
där hon har två år kvar av sin juristutbildning. 

 
...vår minsta!
Som bara var 14 dagar gammal
när vi kom med vårt flyttlass från Lycksele
hit ner till Skåne:)
 
Tiden flyger!!!

 
I mitt arbete har jag lite olika uppgifter.
Ibland kan det tom innebära rastning av ledarhundar.
 
Vilka otroligt duktiga, fina hundar det är,
så häftigt att de genom sin klokhet och läraktighet
kan öppna så många nya möjligheter för sin husse/matte!!
 
Här står V och tittar tillbaka på  mig på
vägen upp till vårt  hus i går!

 
Till sist vill jag tacka er för alla fina,
tröstande kommentarer
jag fick igår!
 
Nu känns det genast som att jag inte är så
värst mycket dummare än alla andra ;)
 
 
KRAMAR!

6 kommentarer:

  1. Jag kan nästan tänka mig hur taket såg ut tidigare, även fast du inte visar "före-kort";)
    Det blev jättefint!!

    Hur kommer det sig att ni flyttade, antar att det var jobbrelaterat? Herre jisses, ni flyttade nästan från ena sidan av Sverige till den andra!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Tänkte inte på det, men jag ska leta fram en före-bild, det var väldigt mörkt för taket går ju ner så långt och det är inte mycket till väggar däruppe.

    Vi flyttade hit ner för att min man som är Upplänning inte trivdes i Norra Sverige. För kallt, för mörkt, för lång vinter, för många myggor etc. Ja det var långt: vi flyttade c:a 160 mil!

    Kramar♥

    SvaraRadera
  3. Så fint, ljust och härligt!

    Söt dotter minsann, ja du, tiden går OTROLIGT fort! Man blir nästan mörkrädd när man tänker på det! Snart fyller äldsta dottern Josefine 30!!! Men, herregud, det var ju jag, ALLDELES nyss!!!

    Sköt om dig och ha det så bra
    Kram Ancathrine

    SvaraRadera
  4. Jag har också en dotter som blir 30 snart:) Men jag har en som snart blir 40 också...och jag tycker nog att 30 är ganska långt tillbaka men definitivt inte 40:) Det var jag alldeles nyss!

    Ha det så jättebra du också:)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad ljust och fint du fick! Fin dotter och fina bilder. =)
    Kraaam ♥

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev! "Supernatural" det lät som en serie för mig, måste nog kollas in. Jag ska hälsa till halva löjliga familjen som du vet vilka det är, den andra halvan var av samma "skrot o korn", men roligt har vi för det mesta. Jag har på känn att du oxå tillhör en likadan familj ;) Ha det så bra! Kram från norr

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥