söndag 23 september 2012

Nisse gästbloggar

Mjauuu...

Matte sa att det var någon (Ac) som undrade hur jag mår.
Tackar som frågar; Jag mår busbra!

Är tom inomhus ibland för jag gillar inte regn.


Och i helgen har jag haft en vagn att sova i 
- jag älskar att sova i vagnar!


Det har varit barn här alltså.
För jag har ingen egen vagn. Snålt av Matte, 
tycker jag, för jag skulle gärna vilja ha en!

Barn 
kan vara ganska skrämmande ibland.
Ibland tjuter dom till helt oförberett.
Skrattar och skriker.


Gillar inte det så värst.....
då brukar jag rusa ut en sväng.

Dörren kan jag öppna själv. Om den inte är låst 
för jag har inte fått någon egen nyckel ännu.

Matte litar inte på mig och det är väl sant att jag 
är lite slarvig med att stänga efter mig...


Ni har väl sett att Emma har målat vitt tak uppe i TV-rummet? 
Där finns det en (bädd)soffa som jag gillar att ligga i. 


Purr.........


Det har faktiskt blivit ganska fint däruppe.
Ljust och så....


Och Matte springer och tar bilder så ni 
tröttnar väl snart?

Och kan ni gissa vad Husse gör då?
Han håller på med taklister...NU

Alltså människor...
de har ju bott i huset i 23 år!!! 


Det här är lite intressant... 
Ett par fåglar sitter och kollar in varandra på takbjälken.

Jag såg inte när de flög dit och de sitter väldigt stilla, 
men jag skulle allt vilja smyga upp och titta 
lite närmare på dem...vet bara inte 
hur jag ska ta mig dit......


Matte hälsar till A-L att barnbarnen i Storstaden mår bra. 
Hon ville att jag skulle visa en bild på dem.
Den är tagen i Japan i sommar. 

Det är stora M och lilla M.
Stora M är det äldsta barnbarnet 
och hon har tappat sina framtänder!

Det ni!!!!

Nu ska jag gå ut en sväng och kolla in nattlivet!
Inga katter får komma in på min tomt!

Mjaaaaaaaau!

PS: Matte hälsar:)

13 kommentarer:

  1. Ååååhh! Så fint Matte har gjort! Och det där med skrikande barn: Visst är det skönt att du kan komma och gå som du vill. Vet du: Snart är det Jul! Då kan du önska dig en liten mjuk och goooosig vagn att liga och gosa i!
    Mijaoukram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det där med Julen är jag lite bekymrad över...då blir det ju både skrikande barn och en skällande hund...morrrrrr

      Mjaukram tillbaka;)

      Radera
  2. Jadu Nisse du har ett tufft liv som katt i den familjen. Behöva gömma sig när det kommer barn och så. Fast det gör jag också. Varje gång det ringer på dörren springer jag in i klädkammaren. Man vet ju aldrig vem som kommer... och den där dörrklockan ringer bra högt. Men jag måste säga att mattes barnbarn är väldigt söta så du behöver nog inte vara så rädd.

    Kram Iris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu Iris. Tycker att det låter som att du har det väldans bra, du. Men har inte lillmatte en sån där HUND? Är du kanske rädd att det är den som kommer? För i så fall förstår jag dig fullkomligt!

      Kram söta Iris ♥

      Radera
  3. Hej Nisse!

    Här kommer en hälsning från Molly.
    " Det har börjat komma en vagn väldigt ofta hemma i mitt hus också, tycker inte alls om det och skulle inte tänka mig att ligga där i! Alla står runt vagnen och låter konstiga ljud, tom MIN matte, ibland tror jag att hon pratar med mig, men neej, hon lyfter upp en liten sorts människa ur vagnen och sedan går matte och bär och pussar på den lilla människan hela tiden! Det har tom hänt att husse får ge mig mat!!! Först åt jag inte men efter några timmar blev jag så hungrig och var tvungen att äta lite.
    Den lilla människan som matte verkar gilla så mycket, skriker ibland, då går jag genast ut genom min kattlucka. I tvättstugan där jag gillar så mycket att ligga på strykbrädan i lugn och ro har matte lagt ett skötbord mittemot på bänken! Där håller hon på och gullar och det luktar illa ibland, då går jag ut igen!
    Har börjat ta in små möss till matte ( har inte gjort det förut, tycker att de är lite äckligt) lägger dom framför hennes fötter och så, men hon bara säger usch! Hoppas att det blir bättre när den här lilla blir lite större. Ha det så bra, vilken fin soffa du har att ligga i, vilket härligt ljust rum! "

    Hälsningar Molly

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Molly!
      Vet du? Jag misstänker att jag har det likadant snart, de kommer smygande de där små människorna. Och jag fattar nu att det blir likadant här snart för en av Mattes flickor har en konstig kula på magen. Det är där de gömmer sig från början har jag hört. De små skrikande, illaluktande människorna som husse och matte verkar tycka så mycket om.
      Vet inte hur jag ska klara av allt just nu. Många barn och en hemsk hund. Han har jättestor mun och långa tänder och jag vågar inte gå i närheten av honom. Där bak har han en levande piska som nog kan göra riktigt ont om man blir träffad av den. Så jag håller mig undan och tänker på hur bra vi har det här när vi är ensamma.

      Kram från Nisse ♥

      Radera
    2. Anncathrine - tack för ett gott skratt! Det var en väldigt komisk och välskriven kommentar jag fick där!
      Kram!

      Radera
  4. Man är väl katt för sin hatt :)))

    Jättefint på ovanvåningen. Även om man bott i samma hus hela livet, så krävs det mellan varven en förändring. Det är billigare och bättre än att flytta :P.
    Ha en skön måndag <3
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är trevligt att göra om lite och det behöver inte kosta så mycket heller. Men det gör stor skillnad med lite ny färg:)
      Ha en skön tisdag! :)

      Radera
  5. Du visar mycket fint. Många fina och mycket fint :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha - Din kortaste kommentar hittills:)
      Kram! ♥♥♥

      Radera
    2. i know ;))

      Du fick världens längsta mail. Nöj dig med det :))

      Radera
  6. Ha ha ha... Nisse är himla rolig! DU är himla rolig - märks att du inte har åldrats alls sen sist vi sågs - DET är läääääääääänge sen... (tro mig, jag är precis likadan, med annan hårfärg) Ha det bra o hälsa familjen!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥