söndag 9 september 2012

Förvaringsbehov

 
Hej Hopp ♥
 i min lilla byrålåda
 
Har precis bestämt mig för att inhandla
den här byrån till sovrummet.
 
Från IKEA
Den kostar c:a en tredjedel av vad man får ge för
 en liknande på andra möbelvaruhus.
Och den är stabil och välgjord!
 
Byrån ingår i Malm-serien.
Och den har ett lönnfack...hehehe
Där ska jag gömma mina dyra smycken.
Skoja bara - jag har inga ;)
 
Har aldrig lagt pengar på sådant...

 
Här en annan byrå. En gammal. Köpt på Loppis för en tjuga.
Den har fyra lådor och är helt i trä. Gediget hantverk:) 
 
Köpte fyra numrerade (1-4)  knoppar på Tiger.
De kostade samma som byrån, en tjuga.
 
Ska bara bättra på färgen lite, de gamla
(stooora, klumpiga) knopparna drog med sig
färgen när vi tog bort dem.
 
Anledningen till alla nya förvaringsbehov stavas
E-M-M-A :)

Krassen är fortfarande så här fin.
 

Det är inte alls dumt att ha en vuxen dotter hemma:)
I helgen har hon målat taket på övervåningen!!!
 
Bilder kommer snart.
 
Höstastrar fotade i Eva R:s rabatt :)))
 
Hon har också inspirerat oss till att ta tag i
badrumsrenoveringen. Kommer att vissa före-och efterbilder
här på bloggen. Kul när det händer saker i huset.
 
Och vi behövde en spark där-bak!

Luktärter fotade hos Eva H.
 
I morgon har jag en lång arbetsdag
och det ska faktiskt bli roligt att gå till arbetet
för vi har fått en ny kollega som
arbetar sin första dag.
 
Hon ersätter vår kursföreståndare som har gått i pension.
Ska bli spännande att höra vad hon har
för nya friska idéer
Ha en bra arbetsvecka!!!
 
KRAMAR!

16 kommentarer:

  1. Ja, det är så himla lätt att bli hemmablind, tur att någon annan "ruskar om" en och visar nya möjligheter!!
    Jättefina knoppar du har på byrån:)
    Hoppas du får en bra start på veckan!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket uppskattat ska du tro :)
      Kram ♥

      Radera
  2. Jag tänker kommentera dina blommor: Dina höstanemoner är så fina. Mina sprider sig inte alls, jag tror dom inte gillar marken dom växer på. Och Luktärta är min favoritblomma! och röd är min favoritfärg så Tack för bilderna! :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod ;) Roligt att du tycker om dem :)
      Ha en fin dag du med!
      Kram.

      Radera
  3. Kan börja med att göra som Livets vägar och kommentera dina blommor som livar upp bloggen. Bra att du njuter av all den tid de har kvar den här sommaren.

    De numrerade knoppar var ju kuliga saker ;) För att inte tala om nya byrån som du inte köpt än... med lönnfack och allt

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha - ja, det är nog ingen idé med ett lönnfack på en Ikeabyrå...som att förvara smyckem i en olåst bil, typ
      Kram.

      Radera
  4. Fina bilder och roligt att läsa. Tänk, jag sådde också luktärter här. Men de tog sig aldrig och det blev inga blommor, endast gröna stänglar och blad. Det har varit för kallt och regnigt i sommar. Men inne hos närmaste grannen prunkar luktärterna i alla dess vackra färger, och den har växt sig skyhög hos henne. Jag blev så besviken för jag älskar luktärter. Det påminner om min barndom när man skulle ha en bukett av luktärter med till fröken till avslutningen innan det härliga sommarlovet. Det är ett minne som lever kvar.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här var min grannes luktärter. Jag har inte heller lyckats så bra under ett par år förut, så i år sådde jag inga:(
      Kram ♥

      Radera
  5. Höstanemoner är en av alla mina favoriter! ;)
    Malm-serien gillar jag också, den tilltalar mig helt enkelt! ☺
    Det är härligt att ha ett vuxet barn boende hemma, men tror nog att en förutsättning är nog att alla vet att det är under en begränsad tid. ;)
    Kraaaaaaam på dig kompis ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är de fina! Ska du ha sådana i din nya lilla täppa, kanske? ;)
      KRaaaaaaaaaam ♥

      Radera
  6. Vilka underbart söta knoppar! Den där affären Tiger har jag aldrig stött på, men jag har läst mycket om den. Finns den kanske bara söderut?
    Låter mysigt med en vuxen dotter :-) (och praktiskt ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är både mysigt och praktiskt. Tiger-butikerna finns i många städer härnere, så de lär nog börja sprida sig uppåt. Googla på TGR så kan du kolla var de finns.
      Kram.

      Radera
  7. Ja tänk så mycket vackert man kan få för en billig penning.

    Kram till Dig från

    3 Tanter.

    SvaraRadera
  8. ja, ibland behöver man en spark där bak:-). Hoppas ni kommer att trivas med er nya kollega! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥