söndag 30 september 2012

Sur? Jag?


NÄ!!!

Lite trött bara...annars är jag 
Världens gladaste hund!


Fast på bild ser jag alltid lite....hm...
SAMLAD ut :)


Igår åkte vi på regnvåta vägar ner till Lisa och Jocke. 
Som fortfarande finns kvar i familjen;) 
 För gott hoppas jag eftersom han snart ska bli pappa till mitt barnbarn :)
(Nu får det vara nog med familjereducering!!!)

 Han fyllde år för några dagar sedan så vi 
tänkte få oss lite tårta, *dräggel*...Lisa gör jättegoda!!!


Är ju alltid 'tvungen' att ta bilder på blommor och buskar
Här håller fläderbären på att mogna.


och Nyponen är redan där...


Ja, så klart fick Jocke blommor! 


Och så klart var tårtan JÄTTESMASKIG!!!


Halvdukat matbord, där vi sedan njöt av en 
HET Lasagne á la Jocke.

Eller tvärtom: Maten kom först och tårtan efter:)


Lisa (och Emma) har målat bebisrummet i en 
glad turkos färg:)

Här inne kommer han att trivas, den lille,
det är jag helt säker på!



När vi åkte hem igen var det mörkt och fullmåne. 


Nu ska jag ta tag i dagen!
Här behöver bli lite undanplockat! !!!
Och övervåningen ska också få sig en duvning :)


Ha en fin höst-SÖNDAG! 
KRAMAR  

12 kommentarer:

  1. Den där tårtan hade jag inte tackat nej till och vovven ser inte alls sur ut. Snarare... "Krama mig lite"...

    SvaraRadera
  2. Ja han är otroligt kramig så du läser honom helt rätt!! :)
    Mmmmm........ säger jag bara om tårtan!
    Nu skrev vi kommentarer hos varandra precis samtidigt :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hundminer är underbara! Det fräcka är ju att vi har en tolkning och de själva har en helt annan...:)
    Härligt med ny medlem som komma skall - fantastiskt!!
    Ha en skön söndag du med
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just denna hund är väldigt, väldigt kärvänlig mot alla! Men det är ju en del "häng" i ansiktet som gör att han ser ledsen ut på bild:)
      Vi ser verkligen fram emot en bebis i familjen igen:) Det ska bli så mysigt:))
      Kram!

      Radera
  4. "Åh vilken ledsen hund" sa S med ett leende. Jag tror att det är så att han precis vet och har lärt sig hur man får sig lite kärlek och värme. Våra hundar vet precis hur man får saker och ting på sitt vis :))

    De ser ut att bo i ett fint hus, det lilla som syns iaf. Vi hade barnen i vårt sovrum i flera år så något barnrum i den bemärkelsen var aldrig aktuellt. Ja, tårtan ser god ut. Har hon fått sina tårtkunskaper från dig? ;)

    Och så åkte ni hem igen. Ser platt ut. Som ett platt Skåne ;))

    Nu kommer strax de som ska hämta bokhyllan. Skönt att bli av med den.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. De bor i ett fint hus, men precis som du säger i ett "platt" område utanför Lund, nästan bara odlingsmarker.

      Men Skåne är inte bara platt som man lite felaktigt tror, här är mycket kuperat på vissa ställen och där vi bor är det backigt och mycket skog. Jag vill ha det så, för det är jag van vid, tror inte att jag skulle trivas på slätten.

      Och jag älskar skog, särskilt Bokskog som du väl vet vid det här laget;)))Men så älskar jag mångfalden - att man kan få allt på så liten yta!

      Utom fjäll då förstås:)

      Men hav, klippor, berg, skogar, sjöar, vattendrag, slätter, kullar, nära mellan olika städer, närheten till Europa och så mycket mer. Plus ett mildare klimat.

      Lite SKÅNE-reklam:):):)Kom hit och se själv vetja!!!

      Tårtkunskaperna har hon fått av min mamma tror jag, hon var väldigt duktig på att baka. Själv gör jag bara simpla saker som bullar, sockerkaka och enkla kakor:)

      Skönt att bli av med en icke önskad möbel - vad blir det nu där den hyllan stod? En teakhylla? Bilder!!!

      Kramar!!! ♥♥♥

      Radera
  5. Åh så spännande med ett nytt barnbarn, man gläds för varje ny och blir aldrig blasé!!
    Hoppas du har en lugn och skön söndag, även om det är en tråkig sådan med städning och dylikt;)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har haft en mycket fin dag, trots att jag inte har varit utomhus ett endaste dugg:) Vi har fått desto mer gjort inomhus. Alla har hjälpts åt och då är det ju så mycket roligare!!!
      Ha en bra måndag!
      Kram ♥

      Radera
  6. Lite trött ser han att vara men så goooo :)
    Jag väntar nu mitt andra barnbarn. Men hon verkar ha lite brottom att få komma ut :(
    Ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
  7. Ja tänk - åren går och nu väntar vi inte barn utan barnbarn :) Och det där med att det är livets efterrätt det stämmer verkligen. Hoppas bara att den varar länge...
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Härligt att vänta barnbarn, lyckliga du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är roligt, yngsta barnbarnet är två år nu, så det ska bli mysigt med en bebis:)
      Kram.

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥