lördag 8 september 2012

Håhå-jaja

 
Å hej
va' de' blåser i träa' ida'
 
Nu är nog HÖSTEN här.
Känns det som...och tittar man på
almanackan så stämmer det ju!
 
 
 

Och jag har passat på att plantera lite höst-
blommor i krukorna vid ytterdörren.


 
Det knirkar och knakar i Glasverandetaket,
snart flyger det väl iväg...

Den här står vid Garagedörren.
 
S ska snart få sitt efterlängtade garage:)
Bara vi får tömma det på saker och platslösa möbler.
 
Vi har bott idet här huset i 23 år och garaget har varit:
 
* Gästrum för svärmor o svärfar (som ville ha lugn och ro)
* Lekrum för barnen (dock inte samtidigt ;))
* Förvaringsrum för Jennys möbler när hon bodde i USA ett år
* Bostad för densamma när hon kom hem igen.
* Förvaring medan hon pluggade till ssk i Sthlm
* Lisas rum
* Emmas rum 
* Förvaringsrum för möbler, saker och
allt möjligt som barnen har lämnat efter sig.
 
Och ja, nu ska det alltså rensas!


 
Benveden är riktigt höstfin nu!
Frukterna är giftiga därför får de hänga
kvar som dekoration:) Fåglarna vill inte ha dem.
 
Nu ska jag läsa ett mail som nyss damp ner i min mailbox.
Från en Lycklig Pralin
 
Hoppas ni har en fin Lördagskväll
Här ska det tittas på Körslaget!
Ja, jag då alltså...inte S.
 
KRAMAR!!

5 kommentarer:

  1. Ja men ett väl använt garage ändå. Inte så mycket använt av bilar men av annat. Vårat garage ska storrensas. Men jag har teakmöbler där som väntar på att få komma in i huset.

    Här har det varit ett härligt höstväder idag. Lite för blåsigt men fint ändå. Vi har haft bra lördag med lite smågrejande och godisätande.

    Jag såg en film alldeles för mig själv. Det var länge sen sist jag såg en film. Måste bli bättre på det.

    Nu ska jag ut med hundarna. Vilken tur att du läser mitt mail ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt låååååååååååånga mail:) Ska svara på det i morgon.
    Teakmöbler som ska in...hm...låter som att det blir något annat som ska ut då, annars hade de väl redan varit inne?
    Ett garage är bra att ha. Fast man skulle behöva två. Eller varför inte tre?
    Vi har en granne som har sin garageport vänd mot oss. Ibland står den öppen och det är verkligen en studie i ordning. Vår kommer alltid att vara stängd är jag rädd för:(
    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev långt :)) Det är en bokhylla i vardagsrummet som ska bort. Där ska min skänk stå. Den i teak förstås ;)

      Vi behöver ett garage till. Hade vi bott någon annanstans hade vi nog inte haft porten öppen alls. Men bara möblerna kommer in i huset blir det bättre och massor ska på tippen.

      Ser fram emot ditt mail :)

      Sv; Ja, nära vänner kanske man har en slags telepati med ;)

      Kram ♥♥♥

      Radera
  3. Vårt garage används oxå till allt möjligt och ibland när det är som kallast, röjer vi så gott det går (vi har bla ett pingisbord där) och trycker in bilen. Ordning...??? Det är väl ändå överskattat i ett garage. Ha en skön söndag :)Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tänkt där, Birgit! Livet blir så mycket enklare om man inte jagar perfektion:)
      Kramar!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥