onsdag 26 september 2012

TRÖTT på regn


Go'kväll!

I morse försov jag mig. Skulle ha börjat jobba 
halvåtta och vaknade fem i.

Katastrof!
Telefonen ringde precis när jag omtumlad stapplade 
upp ur sängen
in på toaletten 
och en gullig arbetskamrat som jobbar i köket
bad mig ta det lugnt - hon skulle fixa 
frukost till våra kursdeltagare:) 

Vilket var mitt jobb denna morgon! 

Så: Tack Eva, Marie och Elinor

Inte den bästa starten på en arbetsdag precis!


Dessa pryder just nu mitt köksfönster.


Så här ser det ut hos mig ibland :(( När jag jobbar mycket 
orkar jag inte alltid titta mig omkring hemma. 

Men igår började jag inte jobba förrän sent och då 
kände jag att jag var tvungen att städa.


Ja, då blev det ju lite skillnad:)
 ☺


Gick tillbaka och kollade hur förra hösten var 
och hittade den här bilden tagen samma datum 
som idag, fast för ett år sedan.

Hängsoffe-hörnan var röd förra året (blå i år) 
Allt blått är inplockat för säsongen nu, men så var 
alltså inte fallet förra hösten...


Och Mattan har jag flyttat in i hallen, 
som kanske någon lade märke till? :)

***

Blä, vilken sommar och höst det har varit...
Det regnar och regnar så man tror 
att det aldrig ska ta slut.


Ha en fin (förhoppningsvis solig) torsdag!

Kramar! 

11 kommentarer:

  1. God morgon!
    Oj vilken skillnad det blev i din hall, tacksamt att städa när det blir så fint! Såg minsann att det var en snygg matta också!
    Ja, allt är inplockat från uteplatsen tidigare än vanligt i år.
    Stor skillnad på september i år och förra året,
    maken fyller den 24 september och då brukar det vara gott om rosor att plocka in, i år - knappt några alls, det mesta i trädgården har regnat bort. Man tappar ju också lusten att hålla efter i trädgården när det är sånt här väder, och det blir det ju inte bättre av direkt.

    Önskar dig en skön och (regnfri) helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja skillnad blev det och mattan är jättefin, det tycker jag också:)
      Och trädgården förfaller helt av sig självt i år...vattnas behöver det då rakt inte:)

      Önskar dig också en fin, solig hösthelg!
      Kram:)

      Radera
  2. Gomorron! Härliga bilder. Stökigt kan det vara hos mig så jag tycker inte det var så stökigt i bilderna som du beskriver. Men hallmattan i andra bilden var betydligt finare än den första.
    Morgonkram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godnatt! ;) Du sover säkert nu som de flesta andra:) Jag ska snart gå och lägga mig också, bara läsa lite bloggar först:)
      Hoppas du får en fin fredag!!!
      Kram.

      Radera
  3. Åh vad jag tycker den där mattan är snygg, jag klurar på om jag ska önska mig en i julklapp;)
    Jisses vad retligt att försova sig, hela dagen blir ju på något sätt förstörd. Tur du har snälla arbetskompisar som kunde täcka upp för dig:)
    Här regnar det så mycket att det bildas skitstora pölar på vägarna, lite läbbigt att köra bil när man ska försöka parera de värsta!!
    Hoppas du får en bra dag trots allt:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här regnar det fortfarande; regnet smattrar mot fönserblecket utanför.
      Ja den mattan är fin men jag blev lite besviken först när jag fick se den. Den är i sån där tunn hård plastig kvalité som har kommit de senaste åren och som jag trodde var utemattor. Men de går att ha inne också:)
      Fast jag föredrar mjuka plastmattot.

      Hoppas du får en av tomten;)
      Ha en fin heklg!
      Kram ♥

      Radera
  4. Mattan är ju så snygg. Gillar den skarpt! Och stökigt var det väl heller inte, tycker jag. Det ser "bebott" ut. Ger en känsla av "liv och rörelse" och ingenting annat!
    Att försova sig skapar kaos i vardagen och får en att känna sig ur balans. Skönt att du har en så gullig arbetskamrat. Det behövs ju i ett sån´t här "krisläge".

    Stor kram till dig, och hoppas att helgen som ligger framför dig likt ett "oskrivet blad" fylls av mysiga stunder, ljus och värme! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det bebott alltid, allt har en förmåga att hamna i just hallen. På den långa hyllan under spegeln bildas lätt högar av allsköns saker.
      Jag önskar dig detsamma inför helgen!
      Kram:)

      Radera
  5. Vill inget annat just nu än att skicka en
    kraaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den behövde jag!
      Kraaaaaaaaaaaaam tillbaka!
      ♥♥♥

      Radera
  6. Ja du Nisse du är bä(e)st. Kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥