tisdag 2 oktober 2012

Höstbilder

Hej!!!

Är inte 
Lönnen 
det vackraste höstträdet?!!

Löven skiftar i så många olika färger, 
från ljust gult och grönt till orange och mörkaste rött. 
De är sällan enfärgade, utan alla blad är olika.

Så synd att de inte går att spara precis så som de ser ut nu!


Här liggande på regnvåt asfalt

Jag kan gå runt där och titta och förundras
---------
Precis som jag gör på en stenig strand.
Måste alltid plocka med mig några

De finaste... 

Och stenar går ju dessutom att spara! :)


En stor Lönn i full höstprakt står på skolgården! 


Och Blodboken gör tvärtom. 
Hela sommaren har den varit mörkt rödlila 
men när hösten kommer blir den plötsligt grön!

Så mycket det finns att förundra sig i naturen.
Och det gör jag dagligen just nu:)


Tex den  här fina Prästkragen som plötsligt 
blommar ute på vår gård!

Högsommarblomma och
Höstblomma?


Har tagit in de sista Tomaterna idag. 
De får eftermogna i köksfönstret.


Smakade också på ett moget smultron 
ur krukan på altanen.
Sött och gott!


Och visst blommar det fortfarande här och var...
denna står vid skolans stora entré
och är meterhög.

Idag har vi faktiskt haft solen på besök 
och jag har suttit ute på Altanen en lång stund 
och njutit efter jobbet.

Druckit kaffe och gått igenom högen 
från brevlådan. Mest reklam. 
Tillsammans med Nisse. 

Nu blir det hållplats sängen nästa!

KRAMAR! 

ZZZZzzzzzzzzzzzzzzz


11 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! tycker också att lönnen är finaste på hösten. Men det går faktiskt att pressa dem under massa papper i ca en månad så kommer dom att stanna såhär fina läääääääänge! Sen finns det klisterplast papper kolla på en hobby shop kanske. Du kan lägga bilden på ett hårdare papper och säta dn klisterplasten på. Då har du in fin hösttaval :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går ju förstås, men jag vill ha dem levande, inte tillplattade och torra:) Men du gav mig en tanke...jag kan förstora upp en bild på dem och göra en tavla:) Ska leta rätt på en bunt riktigt fina och arrangera dem på asfalten :D
      Kram!

      Radera
  2. Det är svårt att hitta en årstid som slår höstens färger. Det skulle i så fall vara just de första smultronen man kan se i vägkanten... och trä upp på strå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hösten är vemodig men vacker. Har någon form av anti-kärlek till den. För egentligen vill jag ju ha kvar sommaren!
      Kram.

      Radera
  3. Fast ändå känns det som sommar att kika in här hos dig :)

    Jag har rast nu på jobbet. Tror jag ska placera mig i den härliga soffan och slumra lite.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja igår var det nästan sommar under några timmar mitt på dagen. Solen är livgivande och värmer gott:)
      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. ÅH de löven va väldigt vackra. Men man kan ju lägga lönnblad i en bok?!..men då blir det ju inte så där vackert våtglansiga.
    Ha det så bra på din skoldag :)
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det blir inte riktigt samma sak. Vi torde ju vara på samma nivå vad det gäller höstens framfart, du bor ju inte så långt härifrån!
      Kram:)

      Radera
  5. Underbara bilder! ♥ ♥ ♥ Lönnen är bland det vackraste som finns när den lyser upp med sin sprakande färgkaskad av höstens alla toner och nyanser.
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller fullständig med om det! :)
      Kram,kram ♥

      Radera
  6. Jo lönnen är vackrast! Vi har en jättestor på vår tomt och jag brukar alltid samla löv i olika färger på hösten. I år har jag även köpt tyg-lönnlöv i olika färger som jag har lagt på bordet i min glasveranda för att behålla höstens färger lite längre. kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥