måndag 26 december 2011

Annandagen, ensamma igen.

Alla har åkt.
Tyst det är i huset. Tyst. I. Huset.

Hej!

Nu är Julen slut och jag känner redan att det är dags att ta bort lite
utsmyckningsom är för "Julig"
Granen ligger risigt till...


Årets variant är liten och står på en trälåda, så inte den ska vara alltför
frestande för Nisse Bus. Dekorationerna är vita och
guldiga och inte av glas.
Inte detta år. 
Inte med den katten ;)


Först vid julbordet var dessa små damer - mina två äldsta barnbarn:) ♥
Köttbullarna var mest populära, tur att vi hade massor!  


Middagen är avklarad och tomten har kommit och gått -
Lilla Sofia fick ganska stora paket som hon tappert kämpade med att öppna.♥


Och jag fick bl.a en vit liten tomte som genast adopterades
av de två gamlingarna:)


Dagen innan Julafton åkte S och jag till IKEA och köpte tre stolar till,
så nu har vi sex stycken:) Frågan är nu: bordbyte eller inte..?
Och i så fall: Vitt eller..?


I ett av de stora paketen fanns en stor, mjuk och go nalle.
Den här bilden är tagen på juldagens morgon och de pyjamasklädda
knäna är mina och Jennys:))) ♥

Vår jul var jättefin.
Hoppas er också var det!

KRAMAR


PS.
För er som undrar över Svarta Sara så finns hon kvar i huset.
Hon äter och går på lådan men vill inte gå utomhus. Förmodligen är hon en innekatt.
Hon har en stämpel i båda sina öron och när det blir vardag ska vi ta itu med att tyda den. Hon får inte vad en katt behöver här hos oss, för Nisse har tagit kommandot över henne nu och jagar iväg henne så fort hon visar sig. Så hon ligger mest
under olika sängar och trycker. Stackars katt!
Vi kallar henne tråkig, men hon får
ju inte mycket tillfälle
att visa sin ev.
charm

DS.  

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Det var smart att ha en "fallfärdig" gran som inte skadas eller går sönder. Och inte krossar annat heller i sin närhet om och när den skulle bli omkullsprungen av vilddjuret ;)

    Men de söta små barnen är ju så fina och så kul att få se ditt andra äldsta barnbarn. Hon är bedårande fin, fast de är ju alla det förstås :)

    Vilka fina tomtar! Mina är fortfarande borta. Kanske de kommer fram till nästa jul.

    Vitt bord eller inte...Svårt val. Snyggt med båda alternativen om än jag är svag för vitt och trä tillsammans. Svårt. Men det där fixar ju du med ditt braiga inredningstycke!

    Du har nog helt rätt om svarta Sara. Hon kommer nog inte till sin rätt och ingen vet ju heller vad hon varit med om i sitt tidigare liv.

    Nu får du vila i ditt tysta hus. Du har haft fullt upp även fast det varit trevligt fullt upp :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Hej A-L! Du har så rätt i det du skrev idag på din blogg. Att det är roligt att blogga när folk läser och kommenterar.
    Men jag tycker ju så mycket om att blogga. Kanske ska jag ha en stängd blogg med lösenord? Det hade ju du innan?

    Ja, visst har jag fina barnbarn. Det var så roligt att ha M här också, nu pratar hon svenska så jag kan kommunicera med henne. Tänk det var första gången jag hörde henne kalla mig farmor ♥

    De små kusinerna har inte heller haft så bra kontakt innan (kan vara av samma orsak eller att de varit för små), men nu lekte de jättebra!

    Jag har en undran: VEM är "18-åringen" som dyker upp i dina inlägg ibland? (nyfiken ;))

    Idag har jag ringt runt till katthem, men ingen vill ta emot Sara. Har även ringt till Skk för att de ska kolla hennes öronmärkning i sina register. Ingen matchning där heller.

    AAAAAAAAAAAAaaaaaaaarghhhhh
    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥