torsdag 29 december 2011

Mellandagsmiddag

Hos J + J i Malmö.


HEJSAN!

I går var vi i Malmö hela dagen.
Först var vi hos min svärmor och drack kaffe med dopp och därefter fortsatte vi
hem till Jenny och hennes fina familj.


Det här var den enda tomten jag hittade i hela deras lägenhet!
En mysig tomteflicka från Maileg. Fyndad på Tradera.
Fattar inte varför någon velat bli av med den?! 


Förrätten tog jag en bild på, men huvudrätten var så god att jag glömde
fotografera! :) Är ju först och främst mormor när jag kommer dit och
fotograferandet kommer låååååångt efter:)


Årets gran var ganska så liten, men väldigt fin. En enda liten julklapp låg kvar under
och den var från barnen till föräldrarna. Hm. Tror jag det;) Sääkert att de
har varit ut och köpt en fin kokbok till mamma och pappa! :)
Lika troligt som att Tomten himself köper Choklad till mig ;)
Får ibland sådana paket "Till Karin från Tomten" GOD jul!
Undrar vem som köper dem - egentligen...;)
(Inte jag...;)


Jennys Olivträd har vuxit som sjutton hela vintern.
(Eller vad man nu ska kalla den här konstiga årstiden)
Mitt härhemma står ganska stilla men det lever i alla fall fortfarande...


Så här ser deras (ostylade) vardagsrum ut. För mig ser det ganska
välstädat ut, men tittar man noga så ligger inte kuddarna helt perfekt.
För jag har suttit där. Så blir det när jag är på besök.
Och visst har jag placerat något på fotpallen också;)
Eventuellt en liten blå sak på bordet...

Men så mysigt vi hade!
Och vilken god mat vi fick!
En skön och avslappnad dag.


Natti, natti!

5 kommentarer:

  1. ♥ Inte vet jag vad som hände, ifall du nu får 2 kommentarer eller?
    Hur som helst, fick ju till ett hjärta men kan inte använda 3an ovanför bokstäverna utan måste ta den till höger på tangentbordet. ♥
    Kram kram
    Chris

    SvaraRadera
  2. Ja,det är ju den som är den numeriska 3:an:)Så alla kan inte göra hjärtan på det sättet, för en del bärbara har inte den sifferdelen.
    Tack för din kommentar ♥ Ha det nu så jättebra i morgon i Lofta :) KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Aha, inte tänkte jag så.....3a som 3a, spelar väl ingen roll var den sitter. ;)
    Ha det så bra själv imorrn, tänk när vi alltid åt "stuffad" kalkon på nyår!
    ♥ ♥ ♥ ♥ Titta, vad jag kan! Kraaam

    SvaraRadera
  4. AHA!! Det är alltså du som stökar ner! Bildbevis t.o.m ;))

    En tomte? En väldigt fin sådan. Om jag hade haft en sån fin hade jag också nöjt mig med en. Jag alltså. Inte barnen då :))

    GOTT NYTT ÅR KARIN TILL DIG OCH DE DINA!! ♥

    Hoppas att ni får det riktigt härligt med god mat och en soffa du kan stöka ner i hur mycket du vill hela kvällen.

    Vi ses nästa år! Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack Ann-Louise!
    Tänkte svara på ditt mail senare ikväll! Så jag skriver inget nu:)

    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥