tisdag 6 december 2011

Decemberfunderingar

HEJ!

Dagarna går och nu har vi kommit till den 8:e december. 17 dagar kvar till julafton.

Av dessa dagar jobbar jag bara 8 dagar. Nu börjar nedräkningen!
Fast så lite färdig med julbestyren har 
jag inte varit på många år! 

 


På bordet i vardagsrummet står en kartong med det 
som jag kallar "tidiga julsaker" Nisse och jag håller som bäst på att packa upp den, han är hjälpsam:)

Men det behövs ju så mycket mer än så, det enda jag har bakat är pepparkakor. Har inte ens stekt köttbullarna ännu! Det brukar alltid vara gjort i november annars. 

Den här fina glöggmuggen finns att köpa på Indiska. Tycker att den är jättefin. 

Idag har vi faktiskt sett snö för första gången i år. På eftermiddagen föll det ganska mycket, men det försvann så fort det tog mark. Senare på kvällen frös det plötsligt till en aning och nu har vi ett tunt lager pudrat över gårdsplanen.


Det här är mys på hög nivå!

En stor korg med vita julstjärnor och en brasa. Bilden har 
jag hittat i Expressens "Leva Bo"-bilaga. 
Som jag köper varje vecka

Gillar även renen:) Så söt!

Så mysigt det är att ha Lisa boende här hemma.
Jag njuter och är glad för varje dag:) 


På torsdag ska hon och jag åka till Kristianstad 
och julhandla lite:) Har köpt några julklappar, men har barnbarnens kvar. Några av de vuxna har dragit sig ur klapphysterin i år så det blir en billigare 
jul än det brukar vara. 

Det är jag väldigt tacksam över;)
Blir ju samtidigt mindre jobb också:)))

En trappa upp i en röd fåtölj på en mjuk pläd ligger 
Svarta Sara och sover. I morgon ska jag sätta upp en 
bild på henne och sen får vi se vad vi gör. 
Klart är att inte vi ska behålla henne 
för det räcker så väl med Nisse. 
Hon fräser åt honom och slukar 
hans mat och så ska inte 
han behöva ha det.

Men jag har inte hjärta att slänga ut henne i kylan när 
hon är gravid. Vet ju inte när hon ska föda och det måste ju ske inne i värmen annars dör väl de små liven.

Nu ska jag hänga tvätt, och sedan blir det sängläge med mina två kavaljerer. Nisse och S.

KRAMAR!  

3 kommentarer:

  1. Jaha, då skriver jag väl en egen kommentar då. Vill inte ha någon nolla i porotolollet! ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha vad du är rolig !! ♥

    Men det är ju en av orsakerna till att jag läser också :)

    Lilla blivande mamman har det gott hos dig. men stackars lill Nisse, han måste ju få ha sin mat ifred också.

    Vi har inte köpt en enda lulklapp ännu!!! Ser att jag skrev lulklapp. Men det får fortsätta stå så :))

    Nu ska jag lägga mig. Upp före klockan 6. God Natt & Sov Gott Karin med Nisse ;)

    SvaraRadera
  3. Hahhahhahhha...och jag skrev protolollet:)Vi har tydligen problem meed samma bokstav idag;)
    Sov gott du med!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥