lördag 3 december 2011

Vilken dag alltså...


Matte...hon är ju bara hur konstig som helst!

Idag var hon ute i skogen och gick och ett litet stickigt träd fastnade i hennes hand. Det märkte ju inte hon, så hon fortsatte bara att gå. När hon kom hem såg hon att trädet släpade efter henne med långa rötter hängande efter...


Och vet ni vad hon gjorde?
Hon ställde det på golvet i vardagsrummet! Ha, det kan väl inte växa där!?


Sedan hängde hon i fyra stjärnor  bara för att retas. 
Hon vet ju att jag inte kan låta bli sånt;)


Jag testade att dra lite försiktigt i en av dem som hamnade på golvet...
Jamen, vilket klent träd! Det fick jag lätt omkull! 


Nästan lite för lätt, man blir ju uttråkad...


...men om jag klättrar upp på fåtöljen och testar att anfalla lite snett uppifrån då...


Nja, landade lite snett där..


Nej, jag lägger mig och tuggar lite på den där stjärnan i stället...

Jo förresten!!!
Det har hänt något skoj idag!
Jag har träffat en trevlig kattjej! 

Hon har visst bosatt sig på vår altan. Det började med att husse ställde ut en gryta med köttfärssås i och när han skulle hämta den var locket bortputtat och grytan helt tom!

Efter det så bara finns hon där. Hela tiden. Och idag när husse öppnade dörren så sprang hon in i vårt hus!
Och åt upp all min mat :) 
Och vet ni vad? Hon har bebisar i magen!!!!

Det ni!
Nu har hon suttit kvar på altanen ända sedan dess i många timmar och Emma har döpt henne till Svarta Sara för hon är alldeles svart. Och Matte säger att vi ska inte ha en till katt med flera ungar i magen för det går inte vi kan ju inte ha hela huset fullt av katter och Emma sa till Jonte att de skulle ta hand om henne men matte saatthonskasättauppenlappiaffärenomkattenärkvarimorgon.......

Va jobbigt! Nu orkar jag inte berätta mer, men här händer det saker hela tiden

Puss från Nisse

4 kommentarer:

  1. och i morse låg den svarta katten kvar på vår altan...

    SvaraRadera
  2. Hahaha men kära nån Nisse vad du jobbar hårt! :))

    Karin, släpp in den stackars gravida kvinnan. Bered plats för di små barnen som skola komma. Det kanske är meningen....

    SvaraRadera
  3. Men, snälla....jag kan ju inte ha hela huset fullt av katter. Titta bara vad den jag har ställer till med...Se även dagens inlägg:))))

    Har inte läst ditt inlägg idag men jag ser t ill min glädje att du har gjort ett. Ska läsa det nu!
    KrAm ♥

    SvaraRadera
  4. Så himla härligt skrivet! Han är duktigt den där Nisse ;) Men jag måste ju hålla med honom om att du bara satte in granen med stjärnor bara för att retas...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥