tisdag 27 december 2011

Tomtarna tassar ut...


Idag har jag
Hjälpt nästan alla tomtar tillbaka till julkartongerna...

Dessa små sötnosar har jag haft sedan jag var barn.
Minns inte riktigt när jag fick dem, men jag minns hur glad jag blev. Och de har
fått vara med alla mina jular sedan dess.

Alla hade de tofsar på sina luvor när de var nya, men de har trillat av:)
De ligger kanske på botten av någon kartong. Jag tar inte fram alla julsaker och tomtar varje år utan det blir lite som jag känner för. I år har jag bara haft en liten del av tomteskaran framme. Många känns lite töntiga nu, men jag vill ändå ha dem kvar. Kanske känns de fina  igen om några år:)


I vardagsrummet har jag tagit bort allt det röda, för till Nyårsafton ska det vara vitt och silver eller guld. Har en kandelaber i mässing så jag brukar köra guld.
Till Nyår blir vi bara fyra stycken. Det ger mer tid till att göra fint
och lägga ner lite extra på maten och efterrätten:)
Tror det blir oxfilé. Vad det blir till vet jag inte ännu.


Fick den här fina burken i glas och zink (från Granit) av Jenny i julklapp. I den ligger glödande apelsiner för tillfället. En liten batteriljusslinga står för den effekten.
  

Och Nisse då...?
Se så oskyldig han ser ut! Låt er bara inte luras av den minen!
Tog bilden nyss och har nu försiktigt dragit tillbaka tangentbordet på plats.
Han slänger upp tassen lite då och då, så jag får radera konstiga ord:)
Annars är han ganska slö för tillfället.

Han börjar växa i sina stora öron nu, ser ni det? Blir bara finare och finare ♥ På tal om katter - nu går vi över till Svarta Sara - så har jag ringt till ett Katthärbärge i Malmö idag och de kunde inte ta emot fler katter för de hade fullt. Skulle så vilja att hon fick komma till någon snäll familj som tycker om en stillsam innekatt. För hon vill inte gå ut.

Ja-ja; Jag får väl skylla mig själv som fått problem.
Man ska aldrig mata främmande katter det visste jag ju.

Ha en fortsatt bra dag!
Kramar.

10 kommentarer:

  1. Skulle gladeligen låta tomtarna tassa ut här också men barnen vill ha dem kvar...och kvar blir dem...

    Jag mailar dig ikväll.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Vad snabbt den kommentaren kom då!Ser fram emot mailet:) Kram ♥

    SvaraRadera
  3. mysiga tomtar och härligt när de har historia bakom sig....
    vi firar inte nyår hemma så inte många tankar runt det...
    Tusentack för din grattishälsning, det har varit en mysig dag....
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Här har inte funnits en enda advent- eller julpynt iår, kändes inte som det var någon mening med det.
    Nu packar och packar och packar jag, fy vad grejer jag har - trots rensningen i somras.
    Har flyttat lite och imorrn blir det mer, vi ska fylla en lastbil (modell liten)till att börja med.
    Jättekul, spännande och lite vemodigt!
    Kraaaaaam <3
    Chris

    SvaraRadera
  5. Tack för era komentarer! Ann-Louise: Jag har läst ditt mail och skulle helst vilja svara nu, men vill inte skrämma dig hahhahhaaa:))

    Chris: Å, vad spännande att flytta!
    Visa bilder! Förstår att det känns vemodigt också en stor del av ditt liv blir ju helt annorlunda nu. Tror faktiskt att det blir till det bättre! Du kan ju fortfarande ta dig ut till havet och naturen, det finns ju överallt där:)
    STOR KRAM! ♥

    SvaraRadera
  6. Tycker lite synd om både er, Nisse och svarta Sara, det låter inte kul för nån av er. :-( Jag hoppas det löser sig snart.
    Mina tomtar är kvar än, får se när dom åker ut. :-)

    God fortsättning, Karin!

    SvaraRadera
  7. Oj, åker tomtarna redan ut?! Inte här o jag kan nog inte skylla på barnen.. tihi! Jag gillar julen o tänker julmysa lite till. Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Här har lite julpynt oxå lagts tillbaka..men så mycket pynt har vi inte haft uppe, det blir lätt så när julen för första gången varit barnlös..Men idag kommer A och M så nyår firar vi med "barn" och svärson! Synd om Svarta Sara och att ingen saknar henne!Ha det gott! Kramar//Maria

    SvaraRadera
  9. Tack för era kommentarer! Vad roligt det blev med så många! ♥♥♥
    Ja, S Sara är ett problem. Satte ut henne igårkväll och sa till henne att "gå hem nu" men i morse satt hon utanför vår dörr så troget. Stackars katt! Maria? Du kan väl ha en katt som sällskap? ;) Hon vill ju bara vara inomhus och hon är mycket lugn. Gräver inte upp blomjord, knölar inte ihop mattor, river inte ner saker från bord och bänkar som vår lille vilding gör:)

    Ja, tomtarna ja. Birgit: Det är gröna gräsmattor och sol här så det känns inte så tomtevänligt...det jan ju spela in här:)

    Malin: Hoppas att du får en fin nyårsafton och ett kanonår!
    Kramar!!! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥