fredag 30 december 2011

Gott slut och en god början...

HEJ!!!

Idag var jag till en Konsumbutik i Osby och köpte en färdig bukett till nyårsdukningen:)
Men blommorna är desamma som jag kunde ha köpt i en blomsteraffär.
Lika fräscha - fast billigare :) 


Har inte bestämt mig ännu om jag ska plocka sönder den eller låta den vara hel.


Årets julkrans pyntade jag med gamla "pepparkaksstjärnor" i brun stearin
som jag gjorde för ganska många år sedan. Mossan klarar sig bra i detta evigt fuktiga klimat.


Inför det nya året önskar jag att vi får tag i Svarta Saras ägare.
Det har hänt en del positiva saker i vår jakt på hennes härstamning.
Igår åkte vi till traktens veterinär för att visa henne och höra om de ev. hade gjort de tatueringar hon har i båda sina öron. De hade de inte.

Men...
De kunde upplysa oss om att hon var kastrerad. Alltså inte med ungar. Bara tjock.
Och att det inte finns kattstämplar med sex siffer-och bokstavskombinationer i Sverige.
Var letar vi då?

Vänta nu...Tänk, tänk....
Vilka är det som köper alla stugor i våra skogar härnere? Jo, Danskarna!!!
Så jag kallade in min danska kompis och hon ringde till Danska "katte.id" och där fick vi napp! Japp! Hon är dansk! Inte konstigt att hon ser så oförstående på mig när jag talar till henne! Men de fick inte lov att lämna ut ägaruppgifter.

Så nu sitter Lis (min danska kompis)och väntar på att hennes telefon ska ringa. Vi lämnade hennes nummer för jag är inte alls bra på danska. Särskilt inte i telefonen.

Det här var i morse. Idag har inget hänt.

Ja, det är alltså min nyårsönskan. Just nu. Plus att alla i familjen får ett friskt och bra år och så, det är ju prio 1. Så klart!
  

Nu önskar jag alla er läsare ett riktigt Gott Nytt ÅR

och hoppas att ni fortsätter att titta in hos mig då och då:)

MÅNGA STORA KRAMAR!!!




4 kommentarer:

  1. Detsamma till dej kära Karin. Vilket töje du har med hittekatten. Kan inte din danska väninna ta henne ? Dom snackar ju samma språk ;-) Kram på dej. Eva

    SvaraRadera
  2. Ja, den visste nog till vilket hus den skulle gå ;) Hon vill inte ha katt, tycker de är för gamla nu. Gott Nytt År på er också! Kram! :)

    SvaraRadera
  3. Ja jag skriver väl igen då.... :))

    Men stackars lilla katt! Hon har ju inget förståt av svenska... Men ni pratar ju skånska. Samma samma liksom ;))

    Då väntar jag på mail då :)

    SvaraRadera
  4. Ja prat fäl int skånska!!! :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥