lördag 10 december 2011

Begravning


Hej♥

Idag begravdes vår arbetskamrat, Thomas. 
Det var en vacker och ljus begravning. Mycket musik. Kyrkan var fylld till sista bänk.
Hans dotter höll ett mycket starkt tal vid kistan.
Tror inte ett enda öga var torrt.

Skolans gospelkör sjöng så finstämt, nedtonat och vackert. Önskar bara att han hade kunnat höra dem. 

Kvällen innan han dog satt han i vår matsal och lyssnade på dem. Han sa då att det var det finaste han hade hört på länge.

Det var för två veckor sedan.    


Vi är många som saknar honom. 
Han var alltid så glad och full av liv.
Ända till depressionen drabbade honom med full kraft.

Och nu är han borta för alltid.
Och med honom en viktig bit av vår vardag.

Ta hand om er! Godnatt!

KRAM ♥





2 kommentarer:

  1. En vacker begravning och jag tror att han visst hörde den vackra musiken....

    Kram till dig Karin ♥

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Tack Ann-Louise för din kommentar. Nu gör jag en bloggpaus.
    Det tar för mycket tid och jag får knappt något annat gjort eftersom jag jobbar så mycket.
    Det blir lite av en press att prestera nya inlägg varje dag och jag har nog tappat gnistan (igen)
    eftersom jag får så lite respons. Antalet läsare har heller inte precis ökat.
    Du får ledigt nu ett tag i alla fall! :) Jag är rädd att du känner att du är tvungen att kommentera mig var gång jag gör inlägg och det är heller inte meningen. Du har nog med ditt.
    Du vet vad jag tycker om dig:)))
    Du är bäst! Fortsätt bara med dina kuliga inlägg:) Jag kommer fortfarande att läsa din blogg:)
    Stor kram! ♥♥♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥