tisdag 6 december 2011

Lite julpynt har kommit fram nu:)


HEJ!♥

Nu är det allt bra mörkt ute och ingen snö har vi som ljusar upp:) Fortfarande bara lite frosting:) Men så värst långt till snötäcket är det inte, bara c:a 3 mil norröver (i Älmhult) har de 
ett par cm. 

Sitter framför datorn och dricker te med S som sitter och gör maskinritningar på sin dator bredvid mig.
Det är ganska mysigt faktiskt. 
Vi säger inte ett enda ord till varandra 
utan båda är uppslukade av det 
vi håller på med. 

☺ 


Har letat fram mina julgrisar, en liten familj på tre. Som egentligen inte hör ihop som ni säkert ser:) 
Men så är det ju med kärlek - plötsligt 
bara händer det ;)))  


Nisse och Nissan har också hittat fram. Är inte så mycket för tomtar egentligen, men de häringa är så charmiga!  


Och den här tomtebebisen brukar också få vara med! Oftast liggande i mossan någonstans. Även denna jul blev det 
så. Har nu slängt bort mina *plättar-i-luften' 
som inte får en chans att repa sig 
för Nisse är på dem hela tiden. 
I stället har en jul-en fått 
sin plats i krukan 
på köksbordet.



En ren hittade jag på Internet. Kan det varit på Åhléns? Min bloggvän Ann-Louise skrev ett så fint inlägg om detta vackra djur. 
Fast det som finns ute i naturen då:)

Verkar vara årets jultrend att pynta med rådjur och renar;)Och renskinn.Men inga renskinn inomhus! De klarar inte värmen utan fäller jättemycket! De är inte avsedda att vistas i varma hus. 


Idag har jag varit ner på ICA och satt upp den här bilden på 'Svarta Sara'. 
Hoppas, hoppas nu att någon hör av sig 
och det fort innan hennes ungar föds!!!

*Panik*

KRAMAR!

2 kommentarer:

  1. Hejsan!!

    Men åh de små grisarna är ju bara för fina och Nisse & Nissan väldigt charmiga! Förstår att du gillar dem och tar fram dem.

    Jag har letat på internet efter en silvrig liten ren men inte hittat någon. Vill helst ha en i "silver" och liten för sist jag tog in en ren :)) sparkade den så fasligt :)) och skit överallt sen! :))

    Fast jag tror att den du visar är en hjort snarare ;))

    Hoppas lilla blivande mamman hittar hem nu. Tyvärr har de en förmåga att vandra långt bort från sitt hem.

    Tycker fortfarande att dina tapeter i köket är så snygga! :)

    Ingen nolla i PROTOKOLLET idag :))
    Och du, du skrev faktiskt porotolollet :)) Hahahaha så sanslöst kul alltså :))

    Ha det så bra! Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Tack, du vet att jag är beroende av dig för oftast kommenterar ingen annan. Kanske för att jag själv väldigt sällan kommenterar någon annan än dig.

    Läser inte heller så många bloggar.
    Ja du, det var nog ingen ren när jag tittar lite närmare på den:)
    Mitt huvud var fullt av ditt reninlägg så jag såg bara ett djur med fyra ben och horn = en ren!!! ;)))))

    Nu ska jag in och hitta lite julklappstips till bloggen tänkte jag:)
    Kram ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥