torsdag 22 december 2011

En GOD JUL önskar jag er alla ♥

Till alla er som läser min blogg 
Jag känner ju de flesta av er:)
Den här Julen
har jag inte skickat några julkort. 

Därför gör jag ett litet inlägg i stället, (trots blogguppehåll). 


Den här decembermånaden har jag jobbat mycket och gjort väldigt lite hemma. När jag läser alla inlägg på Facebook och tittar i olika bloggar så ser jag att jag nog är väldigt lat nuförtiden.


Men jag har i alla fall pyntat. Julbyn har kommit upp. Hade ganska mycket hjälp av Alice :) 


Och så har jag kelat med min goe lille Nisse:) Han är verkligen en jättefin liten katt, 
är så lycklig över att ha honom. Se bara hur han har rullat ihop sin tass:))) SÅ GO!


En lummerklädd stjärna pryder hyllan i vardagsrummet. 


I trappen står en liten gran som jag råkade snubbla över vid vägkanten ute i skogen. 
Ja, den låg faktiskt där, nerkörd av en skogsmaskin. Det är nästan sant;)


Den här fina kupan har jag fått i Julklapp av min snälla arbetskamrat, Åsa! 
Hon gör så rätt ofta: Om hon köper något litet till sig själv så köper hon likadant till mig också.
Det är verkligen urgulligt, man känner sig så uppskattad :) 
Har verkligen tur som har en sådan arbetskamrat, vi har aldrig ens varit irriterade på varandra:) 

 Mormors småtroll 
JULEN 
...ska firas härhemma. Och jo, klart jag har bakat lite, gjort köttbullar och Janssons och allt det där! Vi kommer inte att svälta. Sill finns att köpa färdiginlagd.  Barnen är ju vuxna nu och bidrar också till kalaset. Emma och Lisa har tex gjort massor av julgodis. Emma har även gjort en stor sats köttbullar, så det blir dubbelt upp:) Men det går åt för (storätaren) John ska komma hem med äldsta dottern ♥ M, 5år. För första gången ska hon vara med på vår julafton:) 

Gissa om vi ser fram emot det!!!

Nu vill jag så önska er alla en riktigt 
GOD JUL

 ♥ KRAMAR!!!♥


11 kommentarer:

  1. God jul! (igen) O hälsa familjen :)

    SvaraRadera
  2. Oj, du har ju gjort hur mycket som helst...........(som vanligt
    Hos mig finns inte en enda advent- eller julgrej!!! (inte alls vanligt)Har inte brytt mig eftersom jag håller på att flytta.
    Har inte heller skrivit ett enda julkort!!! (högst ovanligt)
    Min matdel till julen har jag däremot fixat hos grabbarna, fortsätter imorrn eftersom vi ska fira jul där.
    Hälsa hela familjen stor KRAAAAAAM till er alla och hoppas ni får en Fröjdefull Jul! <3 <3 <3
    Chris

    SvaraRadera
  3. Önskar dej en skön helg med barn och alla dina härliga barnbarn!kramar från berget

    SvaraRadera
  4. Hej! Men så roligt att du skrev ett inlägg Karin! Det är tråkigt utan dina inlägg men det vet du ju redan att jag tycker. Du är inte lat. Du har ju jobbat mycket och inte prioriterar man väl massor av annat då. Det behövs inte fixat massor i överflöd. Jag läser ju att du bakat, gjort köttbullar och Janssons. Det duger väl gott o väl?! :)

    Nisse ser ut att må riktigt gott. En riktig julkatt. Men du säger inget om Svarta Sara...Jag hoppas hon hittat hem...

    Vilka söta småtroll du har och så roligt att din son med dotter kommer på jul!! Förstår att du är glad. :)

    Jag har gjort Janssons ikväll och det är svårt att låta bli att äta den redan nu. Jag slog in ovansidan av handen rakt in i ett handtag på en låda i köket. Vilken smärta!!! Alla fingrar utom tummen krampade ihop och jag kunde inte räta ut dem. Har väldigt ont nu och inte lätt att använda handen. Höger hand till råga på allt. Jag hoppas det är bättre imorgon då jag behöver alla händer jag kan hitta. Fullt upp då.

    ♥ EN RIKTIGT GOD JUL ÖNSKAR JAG DIG OCH DE DINA!! ♥

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Tack för era hälsningar, vad glad jag blir! ♥
    Svarta Sara är kvar, men hon har nog inga ungar i magen, hon är bara lite allmänt småfet:)
    Hon har en stämpel i örat så vi försöker spåra hennes ägare. Det går så-där.
    Det är svårt att ha två katter som inte tycker om varandra, Sara går bara omkring och morrar och fräser åt Nisse. Vi är måttligt förtjusta i henne, hon högg S i handen igår. Bara så-där. Helt utan anledning, han skulle bara stryka henne.
    Så hon är ett fortgående problem. Hon är inte anmäld försvunnen hos Skånepolisen och hennes ID-nummer är inte registrerat i Katt-ID registret.
    Nu väntar jag på svar från vår närmaste veterinär om hon är stämplad där och kanske finns i deras register. Vi får se hur det går.
    Hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag inte börjat mata henne, det är då en sak som är säker.

    Nu ligger Nisse i mitt knä, som han alltid gör när jag sitter ner vid datorn på kvällen.

    Många JULKRAMAR!!!♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Hej Karin! Jag håller med! Det är så roligt att läsa din blogg och få se lite hur du har det! Låter jobbigt med Svarta Sara..Men vad roligt att John och Mayuri kommer! Vår julafton firar vi själva, Simon tänker fira hos mormor och morfar istället..A blev SÅ besviken som man ju förstår!!! och på onsdag kommer Annica och Mikael!!! Vi hörs av ang mellandagarna. God Jul igen till er alla! Från Maria, A, E, L, A och M

    SvaraRadera
  7. Har saknat dina skriverier om dej och dina nära. Ha nu en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År, Nisse. Hälsa dina människor också. Kram och kill under hakan från Åsa

    SvaraRadera
  8. God jul, Karin!
    Precis som alla andra, har jag saknat dina inlägg, det är kul att läsa!
    Sara låter inte som den roligaste katten, jag hoppas att det löser sig snart!
    Ha en underbar jul och hälsa de jag känner! (Jenny) :-)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för alla kommentarer:) Jag ska göra ett mellandagsinlägg och visa lite bilder från julen, det har blivit en del:) Kramar!

    SvaraRadera
  10. God fortsättning .Kram

    SvaraRadera
  11. Tack Eva! Kram på dig själv! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥