onsdag 7 december 2011

Julklappstips.

Snart är klockan tolv...

Och här sitter jag - nattskatan:) Tror jag ska döpa om min blogg till "En röst i natten" :)

I mitt knä ligger Nisse och någonstans i huset gömmer sig Svarta Sara. Vad jag vet så håller hon kanske på att få sina kattungar nu...eeeehhhhhh...

INGEN
har ringt om katten nu när efterlysningen har suttit uppe en dag på ICA! 


Jag tröstar mig med att ögonshoppa på nätet. 
Tror nog att jag har visat de här fina "kakburkarna" från Granit en gång tidigare. Men de tål att ses igen! 

Önskar...


Eller det här fina kakfatet från Broarne. Ser väldigt stabilt ut och så fin färg! Tyvärr skulle den inte passa in här hos oss så det får någon annan ta hand om;)


Två ljusstakar, så helt olika men ändå så fina var och en 
på sitt sätt! Finns hos House of Hedda. 


Korgar!
Vem vill väl inte ha korgar!???
Så dekorativa och så bra att gömma saker i! I den första kan man t.ex ha värmeljus och slänga bort den fula plastpåsen. Eller vanliga stearinljus. Eller något annat.

I de andra extra kuddar, en fin växt, tidningar....mm
Fatet har jag ett liknande som jag har köpt på Mallorca. På det har jag fikabröd för det mesta. 

Korgar är bra att ha!
Finns på GRANIT, så klart!

Och ja tack! Jag vill gärna ha korgen;)


En liknande vånings-kakburk hade mamma när jag var liten. Nästan. Den var ljust roströd, gräddvit och milt engelskt grön. Den var alltid full av de godaste kakor man kan tänka sig! 
Mamma bakade ofta och gärna. Hon blev glad av att baka.  

Och min bror och jag blev glada av att äta upp det hon bakade:)
Och inte gick vi upp i vikt på den tiden!



 Nu ska jag söka mig till sovrummet. Känner att ögonlocken 
börjar bli tunga. Snart trillar de ner och då är det lika bra att jag har intagit horisontalläge.

Natti, natti! 

KRAM! ♥  

3 kommentarer:

  1. Jag är helt slut på....ska sova några fjuttiga timmar sen tillbaka på jobbet igen... Imorgon ska jag läsa hos dig! God natt & sov gott Karin! ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tog dig tid, vila nu och ha en bra dag i morgon! Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej!! Läser att du kommer från kalix, det gör jag oxå...på sätt o vis. Min mormor är förr o uppväxt där o mammas morbror bor där än!
    jag o min abarn var där i oktober o njöt Kalix, o det förändras år efter år, en HÂRLIG o UNDERBAR stad!!
    Hoppas du snart kommer dit upp dit c",)
    Mysig blogg du har, jag kommer inom igen, KLem Anna

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥