torsdag 8 december 2011

Kattbekymmer



Hej mina 'tysta' läsare;)

Ja, hur ska det bli med alla katter...hela dagarna går jag och funderar över detta. 

Svarta Sara som satt ute på vår altan dag ut och dag in i flera dagar har nu flyttat in på heltid. När hon hade suttit här ute ett par dagar fick hon mat. Hon var helt utsvulten, stackaren. Då upptäckte jag också att hon var rund och knölig om magen. Havande, alltså. D-e-s-s-u-t-o-m, som om inte en till katt vore nog. Vi skulle ju bara ha Nisse Bus

Det är regnigt, blåsigt och kallt ute och hon lämnar inte vår gård. Jag måste ju ge henne mat. Och hon behöver värme och trygghet, stackars liten. 


Så här ser det ut hos oss nu för tiden. Allt är samlat högt upp. Giftiga blommor måste bara vara onåbara. 


I morse när jag fikat färdigt så satt den lilla damen nedanför stolen och ville ha mat. 


Vad gör man? 
Var kom hon från? 
Varför precis till oss?
Om hon bara kunde tala...


Nisse får inte komma närmare än så här - fast han försöker hela tiden. Hon fräser och morrar åt honom. Stackars lille Nisse, som hade en rolig syster att leka med och nu har fått en sur gammal katt(a) som inte är ett dugg rolig. Han får inte ens bita henne i svansen som hon slänger med så fort han är i närheten. 


(OJ, vad det stormar och regnar ute)

Dyrt blir det också med all kattmat och -sand!
Fy, vad jag gnäller. Men jag vill faktiskt inte det här. Det hade kanske varit lättare om de hade varit sams.
Nu är det bara tråkigt och oroligt. 

Hur långt gången är hon? 
Kan man lämna henne till ett katthärbärge innan hon föder, 
nu när hon är hemtam hos oss? 
Vore förmodligen inte så bra.

Ja, så går mina tankar. Samtidigt känner jag att mitt hjärta borde vara rymligare. Och så mår jag dåligt av det. Att jag faktiskt inte vill ha henne här. 

Hon valde både rätt och fel hus.
 Stackars Svarta Sara.
Någon som vill ta över?

KRAMAR!!!


  

2 kommentarer:

  1. Ja vad ska du göra min vän...Tur det inte händer oss för vi är allergiska. Jag skulle också ha väldigt svårt. Vad skulle man göra tro. Hon ser ju onekligen ut att ha det väldigt gott hos er och de blir säkert bättre kompisar med tiden, tror jag. Nisse är ju bara en liten pojkspoling och hon gravid, hungrig och trött. Klart hon blir less på honom :))

    Jag vet inte hur länge katter är havande men om hon inte är alltför tjock är det väl några veckor kvar iaf...kanske...Med lite tur är det bara en kattunge däri, fast det är nog säkert fyra...Hon kanske är en rymmare. Stannar kort stund på varje ställe hon flyttar in. Helt plötsligt sticker hon från er. En mycket vacker rymmare är det :)

    Nu är det fredag igen Karin. Vare sig du eller jag jobbar någon fler helg innan jul, tror jag. Ska vi hitta på något kul i helgen? ;))

    Kram♥

    SvaraRadera
  2. JA! Det gör vi! Om du orkar:) Här finns så många ställen jag skulle vilja visa dig, kom du bara! Vi kan åka till Köpenhamn :))))

    I en annan värld. Där vi båda har ork och tid och inte minst: Pengar:)Det är inte billigt att åka så långt...

    Javisst har S Sara det bra! När det gäller mat och värme. Men det vore synd om henne här, eftersom vi tycker så mycket om Nisse Bus.

    Det är svårt att knyta an känslomässigt till en katt som man inte bett om eller ens vill ha. Tyvärr. Ingen är dum mot henne men hon får ligga mycket för sig själv medan Nisse är integrerad i familjen. Och ligger i våra knän och sover i vår säng mm.

    Hon är lite utanför gemenskapen s.a.s
    Njut av helgen nu!:)
    Kram♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥