torsdag 11 oktober 2012

Uppochner


HEJ!

Vet inte om det är hösten och att färgerna falnar därute
men jag känner mig inte sugen på att göra inlägg.
Vet egentligen inte varför, men jag vet ju att 
hösten inte riktigt är min tid på året. 

Trots att jag är ett höstbarn.

Ni är ju ett tiotal som kommenterar
och det gör mig så lycklig! ♥

Så jag kämpar väl på ett tag till. 
Men inte med dagliga inlägg som innan. 


Har slagit till och köpt den höga byrån på IKEA. 
De hade 20% rabatt nu så jag tjänade 200:- 
(som jag köpte en fotpall på Rusta för:)

Vasen och lyktan kommer från Indiska 
och skålen med lock är gammal. 
Blommorna är oäkta :)


Den står där i hörnan vid min säng. 
Och slukar en hel del i sina lådor :)
Jag virrar fram och tillbaka om huruvida 
vi ska tapetsera om i sovrummet. 
Eller inte. Eller...?

Vem har trerracotta-färgade väggar nu? 
Inte många, inser jag och tänker samtidigt att
det passar här hos oss på något vis. 

Och varför måste man vara 'inne' hela tiden?  
Tapeterna är oskadade och vi vill inte 
ha för ljust i det rum vi sover i. 

Det ska vara lite som en mysig grotta.
Men....
den som lever får se:)
Andra projekt kommer före. 
Badrummet tex.  


Vi har haft två frostnätter nu, den första igår. 
Träden glesnar mer och mer, främst björkarna. 
Kall natt ger ju klar dag för det allra mesta 
så himlen är blå och solen skiner. 

Men vi har bara tio plusgrader. 


Diskmaskinen har stannat. IGEN!
Sist var det en glasbit som tagit sig ända ner i silen 
och det kostade oss 1000:-


Vi var ute och gick runt i Krsd lite förra helgen. 
Och S hittade dessa. Och kunde inte låta bli 
att köpa dem till sitt ofödda barnbarn. 

Gulligt, tycker jag. ♥


Hittade Nisse i min garderob för en stund sedan. 
Han hälsar och tackar för alla kommentarer 
han fick i förra inlägget ;)


Och på Rusta pyntar de för julen. 
Jag bara undrar: Vad har rosa körsbärsträd 
med julen att göra?? 

Nu ska jag fixa lite mat till ikväll. Börjar jobba kl.15! 
Och det är ju ett sätt att förstöra en dag på.
Ett annat är att jobba 12 - 14.30 
nästan varje fredag! 
Hela dagen saboterad!!! 

Ha det gott därute!

KRAMAR!!!



11 kommentarer:

  1. Ojoj, du känner dig nog som jag gjort ett tag.. Ingen lust med vare sig bloggen eller pyssel. Jag har faktiskt tvingat mig till båda sakerna och faktiskt fått upp både skaparlust och blogglust. Hoppas det håller i sig för trots allt så är det ju så roligt..
    Du fick ju till ett innehållsrikt inlägg med både det ena och det andra..

    Kram
    Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så är det. Men jag ska försöka ta mig i kragen för du har så rätt i att det är roligt! Men först ska jag leta rätt på min lust.
      Kram:)

      Radera
  2. Ja som du vet har vi sån färg på vår vardagsrumstapet fast mörkare. Hade jag tyckt om den hade den fått vara kvar vare sig det är modernt eller ej. Men jag har ju varit less på den i flera år.

    Jag brukar tycka om hösten men den höst vi har här nu är bara regnig och svart. Väldigt sällan sol. Vi hade väl Sveriges sämsta sommarväder också.

    Söta små skor och Nisse ser ut att njuta av livet som vanligt :) Skriv inlägg när du känner för det. Det ska ju vara kul och inget måste. Fast det där vet du ju redan. Men sluta får du inte!!!

    Nej inga rosa körsbärsträd på julen. Inte för mig iaf. Nu ska jag gå ut till hönsen. Blir väldigt lite dator ikväll då min hand är lindad. Sjuksköterskan på jobbet lindade den annars hade jag inte alls kunnat jobba. Nog svårt ändå. Gör ont att skriva på datorn.

    Jag tänker dock försöka få ihop ett mail till dig ikväll. Ett kort mail ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för mailet! Har inte läst det ännu, men såg det i min inkorg på Iphonen.

      Nej jag ska inte sluta, så här har det ju känts förut ibland och jag kommer igen:) Fast inte så tätt med inlägg nu ett tag. Jag vill att det ska kännas roligt!

      Stackars din hand!!! Hoppas att du snabbt blir bra i den nu! Ska du inte vila den? En liten sjukskrivning kanske?

      Har haft en turbulent kväll och är trött till 1000. Ska läsa ditt mail och gå o lägga mig!
      Kram ♥♥♥

      Radera
  3. Alltid trevligt att läsa din blogg. men det gör inget om du inte orkar blogga. Vi ser när du kommer tillbaka. Jag har ibland jättesvårt att läsa, mest långa blogginlägg, eftersom mina ögon har svårt att följa och jag är dyslektiker. så det blir att jag hoppar över ibland. Så är det i blogglandia. ibland är vi piggare och ibland mindre.
    Ha en trevlig kväll! Kramen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Orken kommer och går, så är det ju alltid. Och humöret skiftar. Just nu är mitt inte riktigt i topp, men jag kommer igen!
      Hoppas att du har det bra!
      Kram:)

      Radera
  4. Blogga när Du vill och tycker att det är roligt, man ska göra roliga saker och vara snäll mot sej själv, det säger min yngsta ofta...I kväll sitter jag här och känner mej lite ensam...A är i Kalmar med jobbet och kommer hem i morgon em...Kissen sover på akvariet och jag ska snart krypa ner under täcket. Så små söta skor! Så spännande! Tänker mycket på Dej och när ni kan komma hit? Allt Gott! Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska försöka komma under höstlovet om det finns någon dag som passar dig:) Och mig förstås:) Tur att du har Enya som sällskap när A är ute och far! Ha det jättebra!
      Kram ♥

      Radera
  5. De där små tvisterna du får in i dina inlägg gillar jag så jag hoppas du fortsätter när andan faller på. Inte behöver man blogga varje dag. Ibland är det stopp en trappa upp och då får det vara så.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hej Karin, min vän!

    Bloggningen ska vara rolig! När man känner att tid och lust finns!
    Inte behövs det nya inlägg varje dag!
    Jag har ju lite lättare där, när min inspiration och lust tryter så kan jag alltid lägga ut något nytt i butiken! Lite fuskigt!

    Här har vi haft 1 frostnatt, men jag var beredd så det mesta är inplockat som tur är.

    Jaa, du, diskmaskiner och tvättmaskiner är verkligen en historia för sig! Vet inte hur många gånger våra är lagade och utbytta. Fy,fy tråkiga pengar.

    Lilla Nisse i garderoben är underbar!

    Julsaker redan!!! Rosa körsbärsträd?? Förstår ingenting!
    ALLDELES för tidigt för julsaker! Vi har kunder som varit in och frågat. men, neeej, inte ännu!

    Önskar dig en skön helg
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Kraaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥