söndag 21 oktober 2012

I helgen...


...har Jenny och flickorna varit här 
på en snabbvisit! 

Dvs lördag - söndag :) 
Annars brukar de komma på fredagen och övernatta x 2.
Lite kort kändes det, eftersom jag jobbade 
till 17.30 i lördags.


Rosor köpta på FRÖJD i Osby!

10 superfräscha långstjälkade för 70:-

Tror att jag kommer att tjata rätt mycket om det stället 
eftersom det verkar ha fastnat någon sorts magnet i 
min hjärna som drar mig dit vid veckoslutet. 

 

Innan Jenny och flickorna åkte hem idag 
så var vi förstås där och tog ett avskedsfika. 

Alice mumsar på en Chokladboll med kokos.

Alla möbler i fiket är också till salu 
och byts ut eftersom de säljs. 


Jag valde en vit chokladboll med svarta vinbär och blåbär.
Suuuuupergod!

Jenny tog en med polkagris och Sofia 
hade somnat i vagnen...


Och presenter fick jag när de kom! 
Sofia gav mig ett paket med denna ordslinga i ståltråd.

Så fin!!! 


Av Jenny fick jag det här fina kakfatet i Danskt porslin. 


och av Alice en burk till kakorna vi inte hann baka...
(det ska vi göra nästa gång!)

helgen har gått fort och i morgon är det måndag igen...
Vi har haft underbart väder, igår var det utesittar-
väder med sol och nästan sommartemperaturer. 

Såg att många satt ute i sina trädgårdar och drack kaffe. 
När jag kom hem var det för sent på dagen för det.
Så är det ju med varma dagar i Oktober 
- de är inte speciellt långa! 


På sista tiden har jag bara använt min mobil 
till fotograferingen på bloggen.

 Den ryms i fickan, finns alltid med och bildkvalitén är 
inte mycket att klaga på, tycker jag. 

OK - den här bilden hade ju blivit så mycket bättre med min kamera!!!

Hoppas att er helg har varit lika fin som min 
och att ni får en fin start på 
den nya veckan!


KRAMAR!!!


20 kommentarer:

  1. Härligt att läsa! :) Jag återkommer imorgon.

    Godnatt ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Åh det där fiket vill jag veta ALLT om :))
    Är ju en fikanörd.
    Rosorna är så där ljuvliga så man vill bevara dom i evigheter.
    ha en skön måndagskväll!
    Jag tänkte titta lite på "Det okända" och äta engelska scones. Mumsmys!
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åk dit och fika då, vet ja :) Hur långt bort från dig ligger Osby?
      Brukar också se på "Det okända" och älskar scones!!!
      Kram, kram! :)

      Radera
  3. Jag skulle också säkert dras dit. Verkar ju toppen! Jag har sett såna där ståltrådsbokstäver men har inget passande ställe för dem. De är fina. Och kakfatet!! Oj oj vad fin! Antingen har hon väldigt bra smak eller också vet hon vad du gillar, kanske både ock ;)

    Jag jobbar ikväll. Har rast men känner mig stressad att gå tillbaka ändå. Situationen är väldigt osäker om jag säger så. Kan tänkas att jag behövs. Ändå är det satt in extra personal..

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bekant det där med bråkiga pat. på avd. På mammas avd fick de ibland dit stökiga personer men de flyttades ganska snabbt till någon specialavd för svårare fall...det blev för jobbigt för både personal och inte minst för andra boende.
      Hoppas att det snabbt löser sig till det bästa för er alla!

      Har du förresten fått ut planschen ur rullen?
      Nattinatti :)
      Kram ♥♥♥

      Radera
    2. Planschen är kvar i rullen ;))

      Hmmm...från mitt jobb flyttas ingen. Det är dit de värsta kommer. De stannar och vi tar hand om dem.

      Kram ♥♥♥

      Radera
  4. Underbara bilder. Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Blommor är aldrig fel! :)
      Kramar! ♥

      Radera
  5. Hej Karin!

    Låter som ett riktigt mysigt ställe, vilken bra idé med möblerna, låter väldigt charmigt och annorlunda. Det ska jag lägga på minnet om (menar när) jag kommer till de trakterna nästa gång.
    Underbara rosor. Och underbara små tjejer!
    Vilka fina presenter du fick!

    Önskar dig en bra fortsättning på veckan
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett väldigt mysigt ställe! Och spännande! Där händer saker hela tiden. Och jag undrar vad de gör med rosorna de säljer, de vissnar visst aldrig!
      Klart du sa gå in där och titta när du kommer till Osby:)
      Önskar dig ett fint veckoslut!
      Kram!

      Radera
  6. Vad härligt. Jättefina bilder.
    Försöker hinna med att hälsa på och ser att jag missar mycket. Men efter oktober har jag nog mer tid igen att hälsa på :)
    Kram. Tali

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du får mer tid efter oktober, för din egen skull också:)
      Kram ♥

      Radera
  7. Hittade precis din blogg och kommer garanterat återvända.
    Vilka fina presenter du fått och dom där chokladbollarna såg gudomligt goda ut.
    Jag är som du just nu, orkar inte släp med mej leran så min bilder blir mest tagna med mobilen....
    När kameran är med hittar jag inget att fota....
    Att fota gör jag med känslan...

    På återseende ! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, det blev ju lite roligare med felskrivningen:) Kunde ha skrivit så själv! Kul att du tittade in och välkommen tillbaka!
      Kram

      Radera
  8. Haha, inte släpa med mej kameran skulle det ju stå!!!!!!

    SvaraRadera
  9. Underbart att läsa om ditt go´a besök! Härliga bilder.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja det är gott med små barn ♥ För att inte tala om deras små armar runt halsen...
      Kram:)

      Radera
  10. Ska ta mig till Osby!!
    Ja du visst älskar de flesta hundar vatten - men inte duscha. Kanske luktar det för gott :))))
    kramis <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säg till när du ska dit så kan vi fika tillsammans (om du inte redan har sällskap)
      Kram ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥