tisdag 30 oktober 2012

Tisdag hela dagen



HEJ!

Min andra dag på min lediga vecka.
Dagarna går alldeles för fort som vanligt!

Idag vill jag visa:



Lilla M - yngsta barnbarnet 
som nyss har fyllt 2 år! Underbart fin och go'
 liten flicka. Tyvärr bor hon i Stockholm 
så vi träffas alltför sällan.

 ♥


Ännu har snön inte kommit hit ner till Skåne, 
men i förra veckan haglade det. 

Så här fint var det i lördags morse!


Idag har jag alltså haft en skön dag.
Tog en promenad i omgivningarna och det var 
varmt och soligt till skillnad från gårdagen då det regnade. 

Emma är hemma  och pluggar till fredagens tenta 
så jag har sällskap på mina promenader. 
För hon kan ju inte bara läsa:)


Kameran fick följa med...


Det här huset är läskigt tycker jag.
Det står där och liksom ruvar på något.
Har stått tomt och övergivet under hela den tid 
vi har bott här - 24 år!!!

Jag vet att många har velat köpa det, 
men ägaren säger nej till alla, fast ingen bor där.


Kanske är det bara olyckligt för att ingen 
fyller det med skratt och värme i stället för att förfallet
 bara ökar för vart år som det står tomt.

För jag får en tung känsla av sorg inom mig 
var gång jag passerar. 

Skulle faktiskt inte ens vilja gå in där.
Men samtidigt är jag lite nyfiken...


Har suttit uppe i min pysselhörna ett par timmar också idag:)
Pyntat tändsticksaskar och lagat mina jeans. 


I den här lådan (som jag har klätt in i presentpapper) 
har jag alla banden till paketinslagning...


...och idag har jag slagit in den första 
julklappen!!! (till Elin hihi ♥) 


Har också tryckt ett tyg. Köpte den här trästämpeln på...
gissa!!!...
...Just det! På FRÖJD i Osby!


Så här fint blev det:) 


Har jag aldrig provat förut. 
Men kommer att trycka tyger till kuddar, 
dukar och kanske tom gardiner:)
Det är ju roligt!!!



Ann-Louise 
som har bloggen "Lyckliga Praliner" 
har gett mig en award:)))

Hon är jättegullig och vi har följt varandras 
bloggar i drygt två år nu. Hon skriver så fint om mig,
 för det är sådan hon är! Generös, go och hjärtevarm. 

Nu är det visst meningen att jag ska skicka den vidare, 
men jag har så liten blogg att det inte går att välja 
ut någon speciell före någon annan 
- ni är alla speciella för mig!

Så ta för er alla - ni kan ju ha huggsexa!

Ungefär hälften av de bloggar jag läser kommenterar
 jag aldrig och det blir inte så personligt då.

Tack fina Ann-Louise!!!



Kramar!!!!


22 kommentarer:

  1. Kul inlägg med många olika saker.. Ödehuset hade nog inte jag velat gå in i själv.. Vad konstigt att ägaren inte vill sälja då.
    Jag kände precis som du när jag fick den awarden.. Vem ska jag välja??

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en gåta att de inte velat sälja, de skulle behövt pengarna till att rusta upp det hus de bor i! (Inga glas i fönster på övervåningen!!!) Hade lust att ta en bild av det också men tyckte att det kändes lite fel...
      Ha det gott!
      Kram.

      Radera
  2. Vi har också såna konstiga människor på vår ort, ett JÄTTEstort hus som har stått tomt i flera herrans år. Det är en riktig gringubbe som äger det och han har inte underhållit det alls.
    Vilken söt liten M du har, förstår det känns jobbigt att ha några av barnbarnen så långt ifrån!
    Sov så gott:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk så många hus som får stå och förfalla helt i onödan! Vi har ett till i byn som jag ska visa en annan gång. Det ligger nära oss och det är så himla trist att det aldrig är ljus i fönstren på kvällarna!
      Ha det gott!
      Kram ♥

      Radera
  3. Grattis till awarden! Vilken charmig litet barnbarn. Synd att ni inte kan ses oftare.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Och Tack igen:)Ja,, hon är jättegullig, mammam är från Japan så hon har lite asiatiska drag:)
      Kram ♥

      Radera
  4. huj vilken läskig ÄGARE till huset. som inte vill sälja. såna människor skrämmer mig.
    jag har köpt klart alla klappar alle redan! tycker det är så roligt
    när jag hittar passande saker.
    sol och regn och storm. lite snö fick vi oxå.
    glad onsdag hälsas från dalsland//

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du skulle bara veta hur läskiga dom är:/ Vågar knappt passera deras hus! Inte utan sällskap iaf.

      Julklappar är jätteroligt att köpa och ge: Nu har mina (vuxna) barn lite olika inställning till det...någon vill ha/ge men någon vill inte. Vi får fira i olika omgångar! För jag vill!!! :D
      Skånekramar!

      Radera
  5. God morgon!

    En sådan lycka med alla söta barnbarn du har!!! Kunde väl aldrig tro att det skulle vara SÅ fantastiskt med barnbarn! Tänk att det är samma lyckokänsla som när man fick sina egna barn.
    Förstår verkligen att det är tråkigt att lilla M bor så långt bort!
    Lite spöklikt med det obebodda huset, i så många år. Ditt inlägg passar ju väldigt bra så här i Hallowen tider. Ingenting som jag firar för övrigt, Hallowen alltså, har inte ens en enda hallowen sak i butiken.

    Må så gott
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det fantastiskt med barnbarn! och lika fint varje gång, precis som med de egna barnen! ♥

      Kanske jag skulle ta det som ett Halloweenprojekt att besöka huset vid midnatt på H-aftonen?? Huuuuuuuuuu så rädd jag skulle vara i kolmörkret!
      Kram ;)

      Radera
  6. Hoppsan!
    Glömde säga Grattis till awarden!

    Kram igen

    SvaraRadera
  7. Va kul med ett bloggpris!! Jättefint! Jag tycker det är så roligt att se vad du pysslar med nuförtiden - 24 år!! Himmel, ni bodde ju "nyss" här eller jag bodde ju "nyss" där!! Om tiden går så här fort nu, hur ska det bli sen då??? Verkar som du har en härlig vecka! NJUUUUUT! Det ska jag - för nu jobbar jag hemifrån resten av veckan och kan styra över min egen tid. Först blir det städning!!! Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte klokt vad tiden går fort!!! Vi flyttade hit när Emma var 14 dagar ung och hon fyllde 24 i Juli!!

      Passa på att njuta av dina flickor för snart är de utflugna! (Fast det ser jag ju att du gör ;))
      Kramar!

      Radera
  8. Grattis till awarden!
    Vilket gulligt barnbarn du har.
    Ha en fortsatt fin ledighet :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du lämnar en kommentar här inne hos mig!
      Kram :)

      Radera
  9. Grattis till Awarden Karin!! :)) Klart du ska ha den! Fanns inga funderingar om vem som absolut skulle ha den. Och det var du förstås!

    Nej fy vad otäckt med ödehus. Sorgsna och ensamma står de där och långsamt tynar bort....

    Åh vilken pysselhörna du har! Den vill jag se. Låter som ett härligt lov för dig. Jag hade lust att ta ledigt torsdag och fredag och vara ledig med barnen. Men jag sparar mina dagar. De kommer att behövas till påsken och till en liten resa jag planerar till våren.

    Nu ska jag och S fara och handla.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att huset skulle tala till dig också, vi går o kollar in det när du kommer ner till våren! På dagtid!

      Lovet är härligt men går för snabbt!! Min svärmor har blivit hemskickad från sjukhus med lunginflammation. Hon är alldeles för svag för att klara sig själv så vi hämtar hit henne i morgon. Hon måste få hjälp med mat och medicinering! Tur att jaghar lov några dagar till!

      Kramar ♥♥♥

      Radera
  10. Grattis grattis:) åh så kul med lite pyssel!!
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Älskar att pyssla!! Tack för att du kommenterat:D
      Ha en fin dag!
      Kram:)

      Radera
  11. Åh sötunge!
    Barnbarn ja..finns de någe bättre??

    Grattis till Awarden. Fräckt man kan få utmärkelser på blogg.
    Det där huset skulle jag ju vilja ta mig en titt på. Älskar gamla övergivna hus. De bara skriker till mig.."kom å kolla in!"
    fniss :))
    Nu vrålar min säng - gå och lägg dig kvinna. Det kommer en dag i morgon med..
    <3
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det finns inget som slår (barn och) barnbarn :)
      Hugaligen, det där huset skriker "Lämna mig ifred" "Gå härifrån"

      Ja min säng känns också ganska lockande nu måste jag tillstå...
      Ha en fin dag i morgon :)
      Kramar ♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥