tisdag 16 oktober 2012

Tiden går

HEJ!

 Tick-tack
Klockan går och jag borde sova nu. 
Som vanligt! 

Har hämtat bilder som jag tog för exakt ett år sedan.


Och den här skulle se likadan ut idag 
om jag tog samma bild omigen:)
För idag har vi haft sol!!!

Som förra året denna dag.


Och den här ljusstaken står fortfarande 
på samma ställe. Tändsticksasken ligger också kvar.

Men har inte så många stickor inuti som då.


Och i helgen var den här skålen full av vindruvor! 
Gröna visserligen. 

Men de är också uppätna nu!


Den här lille gynnaren ser dock lite annorlunda ut idag
men lika fin är han fortfarande :)

Och samma energi har han!
Lite tyngre bara.


Samma sorts blommor hade jag plockat in förra året
som jag gjorde för ett par dagar sedan:)

Livet förändras oftast inte så mycket på ett år
och det mesta finns kvar ungefär som förut.

Själv ser jag nog ut ungefär som förra året 
vid denna tid; hade tex samma kofta på mig 
som idag såg jag på en bild :) 

Men dagar blir till veckor, veckor blir månader och 
månader till år. Tiden fortsätter outtröttligt sin framfart.
Och det går fort nu!

I morgon slår min årsräkning om till 62.
Jag???

Hur gick det till?   
Huuuuuuuuuuuuuuu

KRAMAR!!!







14 kommentarer:

  1. GRATTIS Världens bästa Karin!
    Äntligen är du lika många år som jag ;)
    Kraaaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack världens bästa Chris!!! ♥♥♥ Kraaaaaaaaaaaam :)

      Radera
  2. Åh Gratulerar på din födelsedag <3<3<3<3
    Hoppas du får en kanondag med mycket roligt.
    Tiden rusar så det gäller att ha kul :)
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det går fort i utförsbacken ;) Ska försöka följa ditt goda råd! Kram ♥

      Radera
  3. Först och främst.... STORT GRATTIS på DIN dag idag ♥

    Sen tycker jag du ska fylla på asken för det doftar så gott när man tänder ljus med stickor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hulda ♥ Fick ett ansökningspapper till äldrevården av en av mina snälla kollegor! :D
      Jag gör nya askar, det börjar bli svårt att få eld på dem i den här gamla asken, ja du vet kanske hur det är;) (Blev lite dubbelt där;))
      Kram ♥

      Radera
  4. Hej! Hittade din blogg genom Pralinens dröm!!! För det är väl du med dammsugaren? Är också från Skåne! Hälsningar Lila-Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Christina!
      kan inte påstå att jag är från Skåne - men jag bor här! Ja, det är jag som jagar 'Pralinen' genom mitt hus i hemmes drömmar hahaha. Så det kan bli:) Kul att du tittade in!

      Radera
  5. GRATTIS på din dag, hoppas den har varit helt perfekt!!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marie ♥ Dagen har varit nästan helt perfekt. Den h ade bara varit bättre om jag hade haft en kortare arbetsdag:) (10,5 h) Men det var föralldel kul på jobbet också!
      Ha en fin torsdag - snart är det helg igen!
      Kram ♥

      Radera
  6. Ja det är nog ganska mycket som är sig likt. Både ock.

    Jag har ju redan gratulerat dig men nu sjunger jag en truddelutt också- "Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva ut i hundrade år.." Hör du vad jag sjunger? ;) Jag sjunger tyvärr hellre än bra :D

    Hoppas din dag har varit bra men jag förstår att kalasandet kommer till helgen. En ny dammsugare kanske?! :))))

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är imponerad - Vilken fin sångröst du har! ;) Tack ♥
      Vi har kalasat idag, men ska fortsätta i helgen också:)Jenny och flickorna kommer hem.
      Det ska bli mysigt- jag för säkerhets skull dammsuga i morgon så jag inte förivrar mig och jagar runt dem när de kommer...

      Kram ♥♥♥

      Radera
  7. ÅHHH vilken söt liten katt:) jag har själv två yrväder här hemma och kan inte leva utan dem.

    Gillar du inredning...kolla in min blogg:)

    ha en kanonhelg

    LOVE Maria på inredningsvis.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för att du har hälsat på här:) Kul när det dyker upp någon ny! Svaret är 'ja' och jag ska genast gå in och kolla på din blogg :))

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥