lördag 6 oktober 2012

Nisse gästbloggar

 
MIAOOOOO!!!
Haha - skrämde jag er nu!?
 
Tänkte bara att jag skulle berätta lite om min helg.
Jag har lyckats med en grej som jag
har klurat på ett tag nu!!!
 
Nämligen att:
Ta mig upp på Emmas nya garderob ;)
Där har jag inte varit förut...

Undrar om hon inte ska måla vitt i taket härinne också?
 
 Hur jag gjorde?
 
Det var ganska enkelt faktiskt!
Först hoppade jag upp på hennes skrivbord.
Därefter klättrade jag uppför gardinen till gardinstången.
Nu kommer det som var lite marigt:
Att balansera på gardinstången!
 Ni ser ju skrivbordet och gardinen och gardinstången
i spegeldörren på garderoben;)
 
Men jag klarade det över hela fönstret
och sedan var jag nästan framme!
Ett litet skutt bara:)
 
Hallå! Vem är bäst!???
 
 
Sedan hoppade jag bara ner i hennes säng
Den var så mysigt obäddad så jag
 tog mig en skön tupplur
där i lakanen...

 
Brukar knorra hop baktassarna så här när jag njuter;)

 
Ja, ni ser ju själva vad bra jag har det !!!

 
På kvällen blev jag lite busig igen
och jagade efter mattes ben när hon tog av sig jeansen.
 
he-he-he
 
Hon skrek och kastade dem över mig
Hon är lite mesig och tycker att mina fina klor är vassa... 
 
Då kröp jag in i byxorna istället. Det var kul,
fast det var lite jobbigt att åla sig ut i andra änden.
Men jag har ju sett på TV hur ormarna gör...
Husse brukar se på naturprogram
och jag brukar passa på att titta
när jag ligger i hans knä
 
 
Sedan blev min helg
helt förstörd!!!
 
Då skulle Husse och Matte vara hundvakter!
Ahhhhhhhhhhg-g-g

 
Ja, så klart fick ju jag ligga under kökssoffan
medan han stod där och dreglade och snörvlade och sniffade...
 
Ni skulle höra hur han låter!

 
Det var ju bara att hålla sig därunder...
Men rättvist är det INTE!

 
Så när han sprang in i vardagsrummet en vända
passade jag på att hoppa ut genom sovrumsfönstret!
 
Psssst...kolla vilken ful tapet!!!

 
Matte kom ut en stund till mig och gick runt och
plockade blommor. Hon gillar sånt;)
Här står de under lampan på köksbordet nu ikväll.
OK, de är väl fina men inte goda alls!
 
Lugnt och skönt är det nu och jag ligger
här i mattes knä och dikterar.
 
Hunden har åkt hem och friden är återställd.
Emma åkte med dem men hon lär väl
snart inse vilket husdjur
som är bäst!!
 
SHE WILL BE BACK!!!
 
 Å ja me!
♥ ♥ ♥
  NISSEPUSSAR! 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
Ja-ja, hon hälsar......
 
 
 



23 kommentarer:

  1. Haha hälsa tillbaka till matte att hon har mail. Och tack för dagens bästa läsaning! :) Du är så fin din lille pissnisse :))

    SvaraRadera
  2. Läsning alltså. Klockan är mycket...Nej du är ingen pissnisse. Tar tillbaka det.

    SvaraRadera
  3. Hmmm....ok, jag förlåter det där med pissnisse men bara för att du sa att jag skriver bra:) Men du ska veta att jag är mycket noga med min hygien....pissnisse, hmpf
    Och dessa är från matte:
    ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och nu har Matte mejlat dig...♥

      Radera
  4. En riktigt njutare den där Nisse :))) Puss på gräddnosen//Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Vi katter vet verkligen att ta för oss:)
      Puss tillbaka! ♥

      Radera
  5. Jag älskar dina inlägg Nisse. Hade Iris inte varit upptagen med att spana på småfåglar på balkongen lovar jag att hon suttit här i mitt knä och skrattat på katters vis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den där Iris...fångar hon någon fågel eller tittar hon bara? Måste klaga på matte lite här...förra året åt jag ju en del fäglar, men så slutade matte att mata dem, jag som hade världens läge under granen...syntes knappt!!!
      Jag vet nog varför hon slutade mata dem för hon var ganska arg på mig då:(

      Radera
  6. Nisse, Nisse! Go´aste kisse! ♥ Det är så roligt när du tassar dina skojsiga inlägg. Puss på gosenosen till dig och kramen till din gulliga matte! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjauuuuu, den kommentaren gillade jag! ♥ Puss tillbaka

      Radera
  7. SÅ roligt när Du skriver , Nisse! Matte har lyckats bra med att lära Dej skriva...Enya skriver inte gärna, kliver inte ens på tangentbordet men hon "pratar" mycket! Önskar Dej Nisse och Matte en bra vecka! Kramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria. Jag vet nog vem du är för dig har jag ju träffat. Men inte Enya den förnäma katten:) Henne har jag bara sett på bild:)
      Kram och ha en fin vecka ni också:)

      Radera
  8. Hej söta Nisse!

    Neej, mig skrämmer du inte! Min brorsa Moses går runt och mjaaauuuar hela dagarna, jag blir så trött på honom och ibland fräser jag det högsta jag kan! Matte och framförallt husse blir också trötta på honom, det händer att han får sova i tvättstugan annars kan ingen här i huset sova.
    Såå duktig du är som kan komma ända högst upp på garderoben!!! Jag blir verkligen imponerad! Och klättra i gardinen1! Ojoj, det har jag inte gjort sedan jag var kattunge ( i mattes spetsgardiner som hon hade köpt i England hos någon Laura Ashley) där klättrade vi alla fem syskonen, det var jätteroligt! Kanske jag skulle prova det igen?
    Hundar är ett otyg! Fy, nu var det länge sedan matte passade sin pappas otäcka hund och det är jag väldigt glad över! Då sprang jag snabbt ut och var för Smart mig, tror att det kanske är därför som hunden inte kommit hit mer. Prova det nästa gång Nisse!

    Puss från Molly

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Molly! Jag rekommenderar verkligen spetsgardiner!!! De går lätt sönder och man får försöka om och om igen med att ta sig upp! Man kan säga att man har sysselsättning en stund. Om inte matte dyker upp vill säga, hehe...
      Ja, jag ska nog hitta något sätt att få den där otäcka hunden att inte vilja komma hit mer...om jag skulle försöka mig på att klösa honom lite på nosen kanske...hehehe...
      Puss lilla Molly!

      Radera
  9. Men oj så konstigt det blev i texten! Jag menar att jag sprang snabbt ut och var borta några dagar, smart av mig för efter detta så har matte inte passat hunden någon mera gång, hon blev ju jätteorolig när jag var borta! Bara ett litet tips!
    Molly

    SvaraRadera
  10. Hehe, vilken söt och busig katt du har =) Söt vovve också =)
    Trevlig start på veckan
    Kram Tessan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är söta båda två, skulle bara önska att de vande sig vid varandras sällskap lite;)
      Kram

      Radera
  11. Kiki hälsar till Nisse att han verkar ha det "gött" hos sin matte Karin och S:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen:) ja, jag klagar inte fast ibland kan matte vara lite tjatig...:)

      Radera
  12. Vilken gulleplutten :) Så lik våra katter.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är fin, väldigt skarpt avgränsade ränder, nästan som en tiger;)
      Kram:)

      Radera
  13. Ha ha ha, han är som lite rolig den där katten! Ungefär som Findus ;) (du har väl sett/läst Pettson och Findus??) Sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är han en riktig liten Findus:)
      Kram!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥