söndag 28 oktober 2012

Huggsexa

I dag...
...körde S och jag en vända till Älmhult.
Det var 50% på allt i det gamla varuhuset.
Så vi tänkte att vi knallar väl runt där 
och kollar om det finns något 
litet kvar till oss... 

Men Hallå!? 
Hur blåögd får man vara?

Folk var ju som tokiga! 
Kön in till Varuhuset var jättelång!
Folk knuffades och skrek. Ja inte alla förstås, 
men några är några för mycket!!

På parkeringen var det fullproppat med bilar 
och p-vakter stod för ordningen.

Trots det såg vi bilar som ställde sig 
snett framför andra och tvingade sig till p-platser.
Vi såg en bil med en halvgalen (kanske var han helgalen?) förare som 
två gånger prejade upp en annan 
bil på gräsmattan... 

Vi åkte därifrån.


Vi åkte till det nya varuhuset. 
Där var det lugnt och stilla.


Parkeringen låg öde i det vackra solskenet.


Det var lika tyst och övergivet som det kommer att 
vara vid det gamla Varuhuset om tre dagar. 

Men först ska allt bort därifrån. 
I morgon är det 70% på allt som finns 
kvar och nästa dag 80%.

Jag hoppas att ingen blir ihjältrampad/klämd!


Jag kommer inte att åka till 
invigningen nästa helg!

Jag kommer inte att vara en av 
ett hundra som slåss för att få en gratis stol!
Jag skippar alla öppningserbjudanden 
och stannar hemma tills 
hysterin har lagt sig.

Jag tycker inte om att se människor 
bära sig åt som rovdjur. 

Godnatt!



15 kommentarer:

  1. Jag håller med!! Det är ett ovärdigt beteende!!

    Puss puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Jag sparar hellre pengarna som säkert skulle ha gått åt där till Malmö på onsdag :) Visst hade det varit roligt att gå där och titta, men det var definitivt fel stämning!
      Puss, puss ♥

      Radera
  2. Jag hade gjort samma. Åkt därifrån. Skulle aldrig utsätta mig för att slåss om någonting. Avskyr sånt hysteri.
    Lite märkligt du just skriver om Ikea, för igårkväll tänkte jag titta på när jag kan ta mig dit och handla lite ljus, servetter mm till jul och så trevlig utflykt.
    Huvva för invigning.
    Då får man allt vänta lite till.
    Jag bor i Sölvesborg, vid havet. Det ser alltid olika ut havet. :)
    Underbart.
    Ha det så bra Karin <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog att du ska göra det - vänta lite till - för det tänker jag göra! Meningen var ju att det skulle vara en folkfest, men jag föredrar lugn framför kaos.
      Lyckliga du som bor vid havet!
      Kram!!! ♥

      Radera
  3. Vilket perspektiv du ger på människan. Vad är det jag behöver som jag just måste köpa denna dag...
    Och tänk - jag har aldrig varit i Ullared. Men skulle kunna tänka mig ett studiebesök. Just för att kolla priserna. Jag tror inte det är så jädrans billigt allting. Grejen är väl mer att leda folk i frestelse. Jag handlar allt second hand. Och på mega-rea på karlsson.
    Tack för en skön vinkling på människors beteende :)
    kram från dalsland - idag i storm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag behöver ingenting materiellt som jag måste slåss för eller slita ur händerna på någon annan! Skulle inte kunna känna någon glädje över sådana saker.
      Ullared har jag varit på och visst är det billigare än på vissa andra ställen men knappast värt det. Så mycket billigare är det inte att jag skulle åka dit bara för att shoppa. Vi har familj någon mil ifrån så när vi ändå är däe brukar vi slinka in och handla lagringsbara dagligvaror:)
      Kram från ett för dagen grått Skåne!

      Radera
  4. Men herregud, är folk inte riktigt klok????
    Jag går inte heller på invigningar och sånt, väntar hellre några dagar så att man inte ska behöva vässa armbågarna för att ta sig fram;)
    Hoppas du får en fin start på veckan!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ledigt denna vecka och det är en fin start som heter duga!!! Nu ska jag se över huset lite, och sedan blir det lite pyssel! Blir det bra så visar jag det på bloggen!
      Nej, folk verkar helt enkelt felprogrammerade ibland!
      Ha det gott du med!
      Kram ♥

      Radera
  5. Men helt galet! Människan har så lätt att tappa kontrollen och bete sig som fullständigt galna. Jag går aldrig på såna där grejer. Fast å andra sidan har vi inget sånt här heller. Fast det kan gå hårt till på icas skorea dock :))

    Jag är ledig både tisdag och onsdag. Det känns mycket välbehövligt. Imorgon kommer Eva-Maria och surrar med mig några timmar. Idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått paket från min faster. Det var ett betydelsefullt paket :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att du är ledig ett par dagar nu! På onsdag ska jag till Malmö och shoppa upp mina presentkort!! Det ska bli jätteroligt:) Nu är jag lite nyfiken på julpyntet som väl har kommit fram i butikerna. Åhléns brukar ha fina saker och Indiska...inte för att jag behöver ;)

      Nu blir jag nyfiken: Vad var det för betydelsefullt i paketet?? Något som du ska ha i ditt nya skåp?

      Kram ♥♥♥

      Radera
  6. Herregud! Låter helt galet! Du gjorde verkligen rätt som åkte därifrån! Nästan lite otäckt när människor blir så galna!
    För övrigt så är det ju väldigt billigt på Ikea även utan 50%!

    MEN så otäckt, att du ramlat i trappan! Hjälp så du ser ut på bilden, otäckt, verkligen. Gissar att fast det var ett tag sedan så tar du det lite försiktigt när du går i trappor?!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också att det är otäckt och blir faktiskt lite skrämd också. Tycker att klimatet har blivit så mycket råare sedan jag växte upp och undrar lite vart det bär hän.
      Klart jag ska till nya Ikea, men först om någon vecka:)

      Det var ett otäckt fall. Jag bar på en långärmad tröja och ena ärmen släpade i golvet. Naturligtvis så trampade jag på den samtidigt som jag fastnade med den andra foten under den fasttrampade ärmen och la 'tjuvben' på mig själv på ett lite annorlunda sätt. Jag halvsprang dessutom och ramlade ända överst så fallet blev hårt.
      Usch ja.

      Ha en fin tisdag!
      Kram :)


      Radera
  7. Folks sätt att bära sig åt är många gånger beklämmande. Att de inte skäms är en gåta!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag också. Människans natur är inte bara av godo, tyvärr:)

      Radera
  8. Huhu, lätt hänt! Och så onödigt! Stackars dig.

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥