lördag 27 oktober 2012

Något litet och ett fall.

♥ Hej i natten!

Nu sover nog de flesta
Klockan är ett och jag konstaterar ännu en 
gång att natten är min tid.

Var jag inte tvungen att lägga mig skulle 
jag vara uppe länge än. Så har det alltid varit.
En utpräglad nattmänniska är jag och ibland 
undrar jag över vad det bror på? 


Något litet har jag köpt med mig hem från FRÖJD i Osby.
Den här blomman och krukan tex. 
Min nya favoritväxt!

Vad den heter har jag dock ingen aning om. 


Några stämningsfulla ljuslyktor har jag 
också hunnit med att inhandla där:)


Och rosorna har jag inte behövt förnya till 
denna helg för de är precis lika fräscha 
som för en vecka sedan!!!


Ljusmanchetter har jag också köpt. 
Hela två stycken!
Vita präglade i plåt.


Den här ljusstaken hade Emma med sig 
när hon flyttade hem. Nu står den 
på bordet i vardagsrummet för 
hon vill inte ha den. 

 Inte mig emot, men - 
hon får tillbaka den om hon ångrar sig! 

Det är mycket mys nu. 
Ute är det mörkt och kallt. 
I natt var det tom ett par minusgrader!


Stod överst i trappan ikväll och tittade ner.

Undrade hur det såg ut när jag ramlade nedför hela. 
Jag snubblade överst och brakade in med huvudet mot 
armledaren nere vid kröken någonstans. 

(S-T-O-R bula)

Sedan låg jag plötsligt på golvet nere i hallen. 
Med fötterna mot trappan, så någonstans 
på vägen hade jag vänt mig helt om.

Förutom bulan i pannan hade jag slagit 
mig ordentligt i högra armen och i högra låret. Armen 
gjorde ont länge och huvudet ömmar fortfarande 
om jag trycker precis där bulan satt. 
Där finns en ojämnhet kvar ännu
fast det hände för ett år sedan.

Men inget var brutet och jag hade inte 
ens fått en hjärnskakning.

Måste ha haft änglavakt! (=mamma?) ♥


Här har svullnaden lagt sig och jag kan se igen.
 Antog alla regnbågens färger efteråt. 
Blånaden gick ända ner på halsen
och jag visade mig inte för folk på flera veckor.

Tänker ibland på hur det kunde ha slutat....
och
Mest tacksam är jag över att jag inte 
skadade nacke och rygg. 


NÄ,
Nu ska jag gå och lägga mig! 
S har sovit länge redan....


KRAMAR!!!!

11 kommentarer:

  1. Ja det var fruktansvärt när du föll!! Herregud du kunde skadat dig enormt mycket el dött. Någon vakade över dig annars hade du aldrig klarat dig så bra som du gjorde. Fy vad det ser hemskt ut. Nedför hela den där trappen....Tack gode gud det gick så bra som det gjorde!

    Den blomman är så fin. Tror den heter nåt på Sophi...sophoria ellet nåt :))

    Jag har lätt för att bli nattuggla jag med. Om jag bara fick sova på morgonen så :)

    Absolut att jag med ska besöka FRÖJD när jag kommer till dig. Ja det är helt overkligt men Hemnes-skåpet är på väg hem till oss och jag är så glad! Det ska stå i köket för i v-rummet har jag teakmöblerna. Tänk om jag bara fick tapetsera om i köket. Då hade det blivit extra bra. Men R säger att jag inte får röra de gula kökstapeterna, de ska under inga omständigheter bytas ut säger han. Han säger att jag får göra vad jag vill i hela huset men i röra de gula tapeterna :))

    Nu går jag till soffan för att hinna vila lite på min rast.

    Kram ♥♥♥


    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också att era gula tapeter är fina! Man blir glad av gult:)

      Har precis kommit hem från min bror i Växjö. Proppmätta och nöjda efter en fin dag! Vi har nollgradigt och bilen varnade hela tiden för halka. Men det var snustorrt på vägen:)

      När vi kom hem tog jag ett glas ur köksskåpet och ett stort uppläggningsfat som stod uppe på skåpet ramlade ner på mitt huvud. Sedan studsade det ner på köksbänken och slog hål i skivan...Mitt huvud höll men jag får mer och mer ont i nacken. Skulle nog inte ha uttryckt tacksamhet över att nacken klarade trappan...

      Ha en bra arbetsdag i morgon!
      Kram ♥♥♥


      Radera
    2. Du är ju omöjlig. Vad ska vi ta oss till med dig egentligen????

      Kram ♥♥♥

      Radera
    3. Får nog låsa in mig i ett madrasserat rum snart...:(

      Radera
  2. Men herregud...jag tappade lite andan i halvlek! Vilken förfärlig resa ner för trappan.
    Å som du såg ut...!!Läskigt att man kan ramla rätt upp och ner.
    Jag bodde i ett ganska stort hus för ett antal år sen. Det var ett flerfamiljshus, omgjort till enfamiljshus och med en central trappa från entre upp till vind - sammanlagt 31 steg.Fast i olika etapper. Jag kutade uppför en stressad förmiddag och hamnade på en avsats med pannan i golvet. Slog mig som tur var inte nämnvärt men gudars va jag blev rädd. Att ramla i backen och än värre UTFÖR en trappa i vuxen ålder. Man kan lätt slå ihjäl sig..
    Tur du hade änglavakt!
    Nattuggla är jag inte - morronen är bättre. Sover sällan längre än kl 5..Men man kan ju inte gå upp så tidigt :))
    Ha det så gott <3
    Tur du inte fick hjärnskakning!
    kramelikram
    Fia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det tredja försöket att svara på din kommentar. När jag trycker *publicera' så försvinner den. Testar nu.

      Radera
    2. ok - 4:e gången gillt! :)
      Fallet var väldigt obehagligt och jag har blivit lite rädd för att ramla igen. Kan känna den där känslan att 'det här kommer att sluta illa' Försökte slappna av och följa med i fallet som stuntmännen gör på High Chaparall :)...

      Och det gick ju skapligt. Men gissa om jag var mör efteråt!

      Ha det gott!
      Kram ♥



      Radera
  3. Jadu, inatt har jag oxå nattugglat. Vi var på fest och kom inte isäng förrän vid 3-tiden. (som på gamla goda dar.. *skratt*) Så lite trött är jag! Tur att det gick bra för dig när du föll och så gör du inte om det! Huvva! Hoppas du får en bra dag :) Kram från norr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja huvvaligen - jag håller med dig! Inga mer fall i trappan:)
      Bra att passa på att ha fest medan du fortfarande är ung!!!
      Kram:)

      Radera
  4. jag har också haft den blomman, minns inte namnet men tror Ann-Louise är på rätt spår. Min klarade inte sig, jag tror den behöver rätt mycket vatten. Vilken himla tur att det gick så pass bra när du föll!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ställt blommam i köksfönstret så jag ska komma ihåg att vattna den :)Kram !

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥