torsdag 25 oktober 2012

Hej Mormor!

Hej!

Den här fina, glada gumman står på kökshyllan 
och ger mig en positiv känsla inför dagen:) 

Den har mitt barnbarn Alice gjort och 
jag tycker att den är jättefin!



Hej Mormor - Jippie!!!!


För övrigt 
tycker jag om växter som väl alla vet nu
och jag gillar ♥♥-på-tråd, med undantag av dessa 
ÄCKLIGA vad-det-nu-är! 

Frukter? IIIIhhhhh
Måste rensa bort dem!


I vardagsrummet kan man sitta i en fåtölj och 
titta upp i taket genom bladen på denna palm.

Ibland brukar taket förvandlas till blå himmel. 
Då är jag på semester i Sydeuropa 
för ett litet ögonblick. 

Sedan ser jag att taket är vitt. 
Då blir jag lite glad för att det inte är ett  
"bastutak" längre. 

Och så brukar sittandet vara över 
för jag sitter sällan länge. 


Gillar växter sa jag ju:)


Den här gröna karaffen är gammal. 
Jag har aldrig bjudit någon på något ur 
de tillhörande glasen. De bara står där i skåpet. 
Till ingen egentlig nytta. 

För de är pyttesmå! Rymmer typ en klunk 
och så snål är jag inte:)

Vad man kan undra över här är: 
Varför står det en karaff och nio små glas 
som jag aldrig använder i ett skåp i vårt vardagsrum?

Och har gjort i snart trettio år. 
Lite märkligt om man tänker efter.
Mycket märkligt om man tänker efter lite till... 


I det här skåpet används däremot allt flitigt!

Ser att inomhusbilder blir väldigt gryniga med min Iphone. 
Tror jag ska ge kameran en chans i morgon!

I morgon, ja...
Det är en annan dag!
Hoppas er blir fin!!!

KRAMAR!




13 kommentarer:

  1. Vilken fin och glad gumma! Visst gläds man av barn och barnbarns fina pysel. Hela mitt kök är bara barnpyssel. Man blir dagligen påmind av livets glädje.
    Tack för titten i ditt fina skåp! :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också hon är fin! A är en liten busunge som plötsligt har börjat SITTA STILL och pyssla. Busa hinner hon också med förstås:) Men det är roligt att man ser en positiv utveckling för dygnet-runt-bus tröttar en halvgammal mormor:)
      Kram! ♥

      Radera
  2. Då bjuder man på flera klunkar bara. Fyller på hela tiden. Då har man ju nåt att göra om man inte har så mycket att prata om. Till sist har alla de där klunkarna av nåt gjort att alla pratar ändå ;)

    Gillar ditt skåp med alla fina färger. Har funderat på assietterna jag också men vet inte vilka färger jag ska ta. Största "problemet" är nog att jag har fullt i skåpen redan. Väntar och längtar efter mitt Hemnes skåp att ha i köket. Då kan jag ha fina färgglada ting däri. Och ännu mer assietter :))

    Jag har haft en hjärtan på tråd. Den fick också knölar när den blev gammal. Vet inte vad det är. Är så glad över att jag fortfarande har "Plättar i luften" vid liv. Ett under.

    Fin liten glad gumma på hyllan! :)

    Nu ska jag fika och bläddra länge i en tidning. Ända till ett viktigt telefonsamtal som jag väntar ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!

      Då ska jag bjuda dig på många klunkar när du kommer hit. Nej visst ja, du dricker inte alkohol...då är det inte lönt att diska upp de gröna små glasen :D

      Rätt så bra att du är nykterist faktiskt - är lite rädd för hur du skulle reagera om du drack...jag menar, ännu...hm...ja värre liksom...Skrev jag just ner mina tankar!? Vågar inte gå tillbaka och läsa! :D

      VIKTIGT telefonsamtal säger du? Det låter allvarligt. Hoppas att du inte har/får problem ;)
      Kram ♥♥♥

      Radera
    2. Haha du jag blir inte värre, bara bättre och lite mer liksom :))

      Samtalet gick jättebra! Inget att gruva sig för. Tvärtom så skulle jag absolut kunna göra om det :)

      Kram ♥♥♥

      Radera
    3. hahaha - nä, man gruvar sig rätt ofta i onödan :)
      Nu ska jag gå till jobbet!
      Kram ♥♥♥

      Radera
  3. Du ska vara stolt över de där "sakerna" på din hjärtan-på-tråd, det är faktiskt blommor och visar att du har gröna fingrar:) Det ska visst vara ganska svårt att få dem att blomma, det fick jag veta av en som jobbar på en blomsteraffär!!
    Härligt inlägg som vanligt:)
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var jag tvungen att googla på blomman. Hittade ingenting om knölarna men det stod att blommorna är rosa och trumpetliknande. Sådana finns också på den och de skräpar i massor.
      Klumparna sitter fast mitt på tråden. Och jag tycker fortfarande att de är lite äckliga:)
      Kram! ♥

      Radera
  4. Vilka konstiga "klumpar" har aldrig sett sådana tidigare. Vilken rolig gumma du fick av barnbarnet. Sådana gåvor värmer i hjärtat.
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att de gör! :)) Troe jag ska montera ner den blomman till ett antal små:)
      Kramar ♥

      Radera
  5. Hej igen!

    Kika in hos mig, du har något som är ditt vet du ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du är ju HOPPLÖS! :D
      Kram ♥♥♥

      Radera
  6. Roligt att läsa dina tankar och se att allt är OK. ;)
    Kraaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥