söndag 14 oktober 2012

Vill man bli gladare


Så kan man ju alltid....


Köpa hem lite fina blommor...


...eller tända ljus i olika färger...


...eller ljuskoppar, tunna och fina....

Gjorda av Baslinjen på vår folkhögskola

...eller gå ut i skogen och plocka grenar och
göra så här fina, glada gubbar...

IKEA

...se fram emot att köpa en ny skön fåtölj...


...bädda med rena fräscha lakan...


Tänka på gulliga barnbarn som kommer 
hit nästa helg:)

♥♥♥


Minnas att det kan vara sol även på hösten
fast det spöregnat i två dagar nu...

Ja.

Ungefär så. 
Man kan ju också sitta vid datorn och söka tröst. 
Eller umgås med familjen...

Ja, det kan man ju absolut! 
Ska jag prova nu

KRAMAR!!!



13 kommentarer:

  1. Härligt att läsa Karin!! :) Färggrant och varmt trots kallt utanför. Förtår att du längtar till helgen och de längtar till dig, är jag helt säker på! Ny fåtölj låter kul. Det vill jag ha. Helst en hel soffa. Att lägga sig i renbäddat på kvällen är det bästa. Tyvärr bäddade jag inte rent idag som jag tänkt. Det blir sen i veckan. Nu blir det en chokladmuffins. Bakade på riktigt smör ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ny fåtölj vill jag också ha! Vi har en gammal snurrfåtölj som jag vill byta ut - den är från 50 - 60-talet så den vill kanske du ha? (Kom och hämta den så får du den!)
      Jag har också bakat idag: En rulltårta med jordgubbar i och grädde på:)
      Mumsigt var det, men den är slut nu:)
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Det är mycket man kan göra för att bli gladare. Jag har t.ex. läst flera feel-good-inlägg idag och sett saker på TV som fått mig att le. Just nu är jag sugen på nåt men vet inte vad. Tror jag har en Piggelin eller två i frysen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, godissugen! Ja visst blir man glad av en skål godis också, eller föralldel en piggelin:) Fast just nu tycker jag att det är för kallt för isglass:))
      Ha en fin måndag!
      kram

      Radera
  3. vilken härlig bild på ljusen och på blommorna! Hösten är verkligen färgernas tid. Även om det spöregnat och varit kallt ett tag....Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy vad det regnar! Lite mysigt ändå att vara inne och ha lite inomhusprojekt på gång:)
      Kram.

      Radera
  4. Hej Karin!

    Instämmer helt med dig! Blommor och ljus blir man glad av!

    OCh barnbarn förstås, det bästa av allt!!! Fantastiskt söt är hon lilla flickan på bilden! Och jag vet ju att hon är om möjligt ännu sötare i verkligheten!

    Önskar dig en skön fortsättning på söndagskvällen
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt att pynta och mysa lite:) Det behövs verkligen under dessa trista regndagar/veckor/månader... :(

      Ja du har ju träffat denna lilla enhet ur vår familj :D Brukar tänka på det ibland - hur liten världen är och att du kunde känna igen dem!!! Helt otroligt - men väldigt roligt!

      Önskar dig en fin måndag!!!

      Radera
  5. Blommor och ljus i glada färger piggar upp! =)
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst gör de?! Jag skulle inte klara livhanken i ett hus med vitt tak vita golv och väggar och vita möbler...i min värld behövs det glada färger!!!
      Kram:)

      Radera
  6. Älskar färger!!! Men smaken är ju olika. Målar jag så måste det vara med färg annars är det ju inte löööönt :)
    KRAM
    Fia

    SvaraRadera
  7. Allting är sant. Men jag blev gladast och log varmt när jag såg bilden på söta barnbarnet! :)
    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥