söndag 19 juni 2011

Dagarna går...

...och regnet öser ner.

Gokväll!!! :)

Hur har ni det i sommarkylan? Tar ni vara på solstrimmorna som glimtar fram då och då?



Blommorna utvecklas i en makligare takt nu, vilket innebär att vi får njuta längre. Nu har jag fått tillbaka tron på midsommarblommornas varande. Tyvärr ska det ju regna även på midsommarafton så vi får väl festa inomhus. 


Eller halvt om halvt:) Inne-ute. Somliga kallar det pensionärskuvös. Vi kallar det glasveranda. Husets bästa rum på sommaren. När det är halvdåligt väder - som nu.


Har roat mig med att fräscha upp rummet lite. Barnbarnens leksaker...


...göms numera bakom ett draperi som jag har sytt av min mammas gamla gardiner. S tycker det ser ut som ett altare:) Det gör det kanske, men jag ska genast ta bort ljusen så ser det nog bättre ut;)))


Har även gjort om soffan till en dagbädd. Skönt att ligga och läsa där när regnet smattrar på taket :)



Tyget jag köpte på IKEA fick bli somriga kuddar.

Som sagt: Midsommaren ska firas! Det viktiga är att man är tillsammans och att alla är friska och glada, eller hur? 

I morgron åker Aileen hem till Island. Då börjar ett par-tre dagars arbete med att ställa iordning inför kalasandet.

Ha det så gott

KRAMAR!!!!

Till Ann-Louise:

Tips på hur du kan underlätta tvättningen av dina hönors fötter:
Lägg en bräda över ett vattenfall och låt vattnet spola över fötterna!;)

KRAM! :D

6 kommentarer:

  1. :)) Åh tack så mycket för att du tänker på mig, hur saker kan förenklas och göras lite snabbare och kanske effektivare :)) Värst blir det att släpa iväg hönsen till vattenfallet :))Ska läsa mera imorgon. Nu är det sängläge som gäller :) Kram

    SvaraRadera
  2. Jamen det löser du...hahhahaha! kunde inte låta bli att fota...Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej
    så härliga bilder du visar :)
    tack för titten hos mig...
    krma
    sansdra

    SvaraRadera
  4. Sandra: Tack för hälsningen, jag formligen älskar att få kommentarer:) Kram

    SvaraRadera
  5. Jag tycker nog också att det liknar ett altare;)
    Längtar till torsdag!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha - det gör det inte, jag lovar! Det är alldeles för lågt!
    jag längtar med!!! Puss

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥