söndag 26 juni 2011

En inte helt perfekt midsommar:)

HEJSAN
Har ni haft en bra midsommar?

Vår var helt ok, men med vissa störningsmoment - men vad är väl någonsin helt perfekt? :)

Somriga blommor

Ängsblommor fanns det. Dessa plockade jag på min "runda".

Egenodlade godsaker

Mat hade vi och dessa rädisor i tre färger (vit, gul och röd) har Alice bidragit med till vår köksodling. Milda och goda var de:)

Ruccola och timjan från köksträdgården.

 Varm potatissallad till filén och köttbullarna. Ja, klart att vi åt sill och mandelpotatis oxå!!! :) Och jordgubbstårta, fast den hann bli nästan uppäten innan jag hittade min kamera! Som låg alldeles intill mig...fast jag letade ju inte där;)

Myyys

Finaste ljuskopparna från Tine K fick jag av Jenny i 'midsommarpresent' :)

Mera mys;)

Maten åt vi inne på glasverandan som planerat.
Vädret var inte så varmt, ganska blåsigt men soligt av-och-till. Regnade gjorde det först på kvällen. Litegrand. Vi satt ute rätt sent, det hann bli mörkt och mysigt, vi har en kamin och de som satt längst bort från den svepte in sig i plädar:)

Fina barnbarn

Barnbarnen var med! Och tre av barnen! Så långt var allt perfekt...men...

Den oförstående boven i dramat :)

Vi kunde inte få de små att acceptera Korori, som är Johns hund. En jättefin hund! Snäll, lekfull, tiggig, sällskapssjuk, barnkär och helt oförstående till varför de här barnen sprang runt och gallskrek så fort hon närmade sig.

Alice och Sofia har noll hundvana och vi fick springa runt och kånka på dem hela midsommaraftonen, de ville inte ens sitta på en stol själva.

GAAAAANSKA JOBBIGT!
Trodde de skulle vänja sig så småningom, men ICKE!

Nu har alla åkt hem och 'de gamla' är trötta:)))


KRAAAM!




8 kommentarer:

  1. Åhh, det verkar toppen Karin trots vissa störningsmoment. Så fint ni hade det och vilken tur att ni har en kamin där också. Det är ju hög mysfaktor. Inte lätt för de små barnen med en sån stor hund när de inte är van. Fast å andra sidan så vet jag flera barn som varit helt vettskrämda av våra små chihuahuor. Och de är också väldigt snälla små hundar som är van med barn. Ljuskopparna är väldigt fina :) Och du, tack för komplimangen, fast så kul är jag inte....Kanske jag slarvar med medicinen för mycket :)) Du är ju också en riktigt rolig prick :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din långa kommentar! Du gör mig så glad för att du ger mig så mycket feedback, ibland känns det som att min blogg är en slags kommunikationsblogg mellan oss:) Hunden är en japansk blandras och den är inte särskilt stor den heller. Men förstås större än en chihuahua:) Fin sten du har gjort däruppe till vänster i din blogg förresten;)Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för senast älskling!!

    SvaraRadera
  4. Tack själv :) Det är tomt nu när alla har åkt:( Trist att S ska vara borta hela veckan. Ses på torsdag! Puss

    SvaraRadera
  5. Och jag trodde det var en schäfer :)) Ja där ser man vad lite jag begriper mig på sånt. Fast det sägs ju att en bild eller tv-rutan lägger på 5 kg!!! Klart jag trodde det var en schäfer då ;) Jag är bara så glad och nöjd över att du inte gör så långa uppehåll mellan dina inlägg. Vill ju prata med dig emellanåt :) Tack, jag tycker om stenen. Såg ju bilden hos dig, från dina grannars gård och skulle ju som sagt härmas hi hi. En liten tråd/girlang med silverpärlor hade jag redan. Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  6. A-L: Ja hon ser allt ut som en liten schäfer, så jag tycker det var en bra gissning;) Svårt att gissa när man inte kan jämföra storleken med något:) Hon är stor som en mellanpudel ungefär. :))

    SvaraRadera
  7. Tack för senast!

    Korori är en blandning mellan Shiba och Kai. Det är många som tror att hon är en schäfervalp, fast hon blir fyra år gammal i höst.

    SvaraRadera
  8. John: Tack själv. Jag frågade, men fick inte något svar. Shiba mindes jag men inte Kai. Hon är väldigt lik en schäfer på bild:) Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥