onsdag 22 juni 2011

Goda vänner är guld värda:)

HEJ mitt i natten;)

 Idag tog jag en promenad hem till ett par goda vänner här i byn.
Det är lycka för mig att ha den möjligheten. Det är inte lätt att flytta in i en byagemenskap, det ska gudarna veta!

Alla känner/är släkt med/känner till/vet allt om alla.
Och alla verkar vara mer eller mindre misstänksamma mot nyinflyttade:
Har hört efteråt att det bl.a pratades en del om att vi hade så många barn
(Fem är väl inte så många!?;)) 

Nu, efter 23 år, har jag så klart goda vänner. Mest folk jag lärt känna genom jobbet. Goa och trevliga människor har det visat sig:) Men de här speciella vännerna är dock inflyttade precis som jag.


Här i det vita huset t.v bor de!:) Fast jag tycker att uthuset/garaget är så mycket charmigare så det fick bli en bild på det istället.  

Klicka på bilden så blir den större!

Äpplena har kommit en bit på väg - det ser ut att bli rikligt med skörd i år! Ett fint fågelbad i form av en blomma står nedstucket i en rabatt.

Visst syns det på bilden hur kallt det är!?

Tyvärr var det inget bra sitta-ute-väder så fikat intogs inomhus i värmen. Hallonpaj och massor av vaniljvisp!! Var tvungen att promenera den långa vägen hem;)


Överallt finns det fina detaljer som här en rund sten som hänger i äppelträdet.
Man får se sig för;)
Skoja bara, den hänger så klart högt;))
  

Ännu ett par fina stenar har blivit omlindade med pärlor på tråd och lagts på en tegelmur  vid entrén.


På samma mur står en rostig bur med ännu en fin sten i.


Barn och barnbarn hälsade också på idag. Lille Gunnar är bara 2,5 månader, men han är en stor och stark liten krabat. Och lättskött. Och glad & gullig!

Hela tiden vi fikade satt han i mitt knä! Satt alltså - det gick inte att luta honom det lilla minsta:)

Får återkomma med fler bilder i morgon!

SOV GOTT!

Kramar!

4 kommentarer:

  1. Hej! :) Nej, ibland är det nog inte lätt att vara inflyttad. Folk pratar, det tisslar o tasslar. Många är trångsynta och har förutfattade meningar. Tur inte alla är så! Men fem barn ÄR visst mycket ! :)) De ser ut att ha det fint ute. Gillar stenar o det var faktiskt fint att ha lindat tråden med pärlor runt. Tror jag måste härmas ;) Oj vad du grejade häromdagen ser jag. Städade o bakade, inte illa. Hur går det med dina vindruvor? Uppätna innan de hann mogna eller? hahaha ;)

    Jag har strul med blogger igen. Nu går det inte lägga in bilder. Jag blir mycket less på detta tjorv!!

    SvaraRadera
  2. Hej, vad kul att du hittade till mig, nu tar jag mig en titt hos dig :)

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Jag har samma strul som du med min blogg idag:( Försökte lägga in resten av bilderna från igår men det gick inte alls det...Druvorna gör sig ingen brådska, har bara ökat någon mm i omkrets:) det är ju så erbarmeligt KALLT ute.
    Ja. Stenar är fiiina. Och gratis;) Pärlor kan man ta från något gammalt halsband som man inte använder, det brukar jag göra iaf :)Kram.

    "Madlar": Vad kul! jag har addat din blogg till mina favoriter, tyckte den var så läsvärd! :)

    SvaraRadera
  4. A-L: TJORV!!! Länge sedan jag hörde det ordet :D

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥