fredag 10 juni 2011

Nya Glas!

Hejsan!

 Var på Maxi häromdagen.
Kunde inte motstå de här fina glasen :)

Kolla vilka färger - man blir ju så glad!!! Inte för att har något utrymme kvar i mitt köksskåp, men de kan ju stå på hyllan i köket så länge och vänta på tur. Som i en bostadskö ungefär:)...tills jag har råkat ha sönder sex gamla glas därinne. Då kan de här få flytta in:)

Och det brukar gå rätt snabbt ;)
Jag är ganska så klumpig. Även normalt alltså, men speciellt nu när min hand fungerar dåligt; svullen och svårmanövrerad som den är.

Finns även i knallgult, orange, grönt och turkosblått 

Glasen fotade i solsken blir lite blekare än de egentligen är, men man ser färgskillnaden bättre:) Tror att Alice och Sofia kommer att tycka de är jättefina:))

Innan jag gjorde det här inlägget har jag kört dem i diskmaskinen för att försäkra mig om att färgen sitter kvar efteråt och det gjorde den!

Man vet aldrig - de kostar bara 10:-/st :)


Det här besöket på Maxi går nog till historien som det mest olycksdrabbade (klantigaste) rundan jag har gjort där. Och det har varit några besök under de dryga tjugo år jag har bott i närområdet :)

Det började med att jag fick syn på dessa glas och gick fram och tog tag i ett. Att det stod halvt om halvt under ett annat glas var inget jag ens reflekterade över.

Jag bara tog tag i det och det är ju så klart att det som stod lite ovanpå ramlade i golvet. Det fattar t o m jag. Nu. Men - det höll! YES! (Fast det var ju det jag skulle kolla liksom...hahhaaha;)


Nästa fadäs inträffade strax efteråt.

Det var väääldigt varmt ute så det är ju klart att man måste ha ett sexpack öl hemma i kylen! Jag tog tag i en förpackning - och det visade sig vara ett fempack! Någon hade tagit ut en burk och satt in förpackningen igen så det inte syntes.

Och vad hände?
De ramlade i golvet så klart! Hann fånga alla utom en, trots att jag är 'enhandad'. Den som föll i golvet blev ordentligt bucklig. Kände att detta var inte  riktigt mitt fel så jag ställde tillbaka ölen i hyllan.

(Men så gör man inte, väl? Har fortfarande lite dåligt samvet.) 

Fler saker på  min kökshylla just nu.

Tog en ny och hel förpackning och traskade vidare. Ja! 5 kg potatis! Lika bra nu när man har bil, tänkte jag och tog tag i en påse. Ritsch! Jag stirrade på potatisarna som rullade ut ur påsen...ja det gjorde de flesta av dem, eftersom jag blev lite lätt handlingsförlamad där ett tag.

Vad är det som händer? Drömmer jag? Nä-ä.

Plockade ner potatisarna i påsen igen och ställde den vid sidan av de andra och tog en ny, hel påse. För de ska väl hålla att lyfta, eller? Nu kändes det som att folk stirrade på mig så jag började dra mig mot kassan. Ingen bra dag att handla på.

 Fick snabbt klart för mig att här gällde det att skynda ut ur varuhuset innan det hände något riktigt allvarligt och medan jag hade kvar en liiiten aning självrespekt. 

På hemvägen stannade jag på ortens egen ICA butik och handlade klart. Det gick utan några intermezzon. Funkade perfekt!
Men det var fina glas jag hade med mig hem från Maxi, eller hur!?


I morgon får vi besök av ett "extrabarn" från Island som vi har varit värdfamilj till för 12 år sedan när hon gick skola här. Hon har besökt oss varannan sommar sedan dess och ska stanna i tio dagar. 

Har aldrig varit på Island, men någon gång hoppas jag på att åka dit. 

En stor fredags-KRAM!!!! 

PS. Fick bakläxa av Aileen angående hur länge vi har känt varandra. Det var 15 år sedan hon gick i skola här inte 12 som jag skrev.   

10 kommentarer:

  1. Jadu, ibland har man bara dagar när allt går fel... Fina bilder, speciellt med tanke på att du bara har en hand! Själv dricker jag varma koppen m sugrör... nä, jag ska inte tycka synd om mig själv mer. KUL att du tänker fortsätta blogga!!
    Ha en bra dag o helg!
    Kram från norr

    SvaraRadera
  2. Haha, det är alltså någon som handlar efter dig som kommer få en överraskning med sig hem i form av sprutande ölburkar ;) Ses imorrn mamsen! //E

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaha Du är bara så bäst !!! Men jag tycker du var riktigt påhittig och duktig som klarade av allt detta på en o samma dag. "Det finns bara en av dig och de e du" :)) Men glasen var snygga minsann !! och hela ;) Ha en riktigt härlig helg. Tror det är bäst om du försöker sitta still så mycket som möjligt. Ur säkerhetssynpunkt hihi

    SvaraRadera
  4. Birgit: tack för kommentaren! Jag nästan skäms för att beklaga mig med tanke på dina skador! Ja, jag bloggar vidare ett tag, fast inte dagligen. Men det är ju ganska roligt. Tror jag ska ta bort räkneverket bara, blir lite stressad av att det är så få besökare;)

    Emma: det var bara en som tog i golvet...och den ställde jag bredvid så bucklorna syntes. Ingen tar den, jag lovar:)puss!

    Ann-Louise: Hahaha Jag ska hålla mig lugn! Jag lovar. Ha en bra helg du med! Kram:)

    SvaraRadera
  5. Haha, klant-mamma :)! Jättefina glas fick du iaf :)!
    Puss

    SvaraRadera
  6. Eller hur? men det var väl iofs inget nytt!? puss!!!;)

    SvaraRadera
  7. jättefina glas, färg är alltid härligt :)

    SvaraRadera
  8. Ja, det tycker jag också!:)

    SvaraRadera
  9. Stackars lilla dej karin. Vilken otursdag,känner igen det sådana dagar har jag ofta. Vilka urtjusiga glas ,blir glad av dom granna färgerna. Vad har du gjort med din hand. Vi får provdricka dina glas någon dag, stor kram på dej

    SvaraRadera
  10. Jag har ramlat så klart, otursförföljd OCH klantig som jag är:)
    Javisst, du är välkommen att provdricka mina glas, Anonym! :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥