tisdag 7 juni 2011

Jasmin

HEJ! (igen)

Vilket underbart väder!
Har precis kommit in från min altan där jag suttit till nyss och gungat, ätit jordgubbar och tänkt på min mamma som dog för ett år sedan idag.

Hon ville bli begravd i minneslunden. Många gånger under det gångna året har jag undrat varför. Var det för att vi inte skulle behöva sköta hennes grav? 

Varför diskuterade vi inte det medan hon var frisk?

Det är så tråkigt att hon inte har en egen viloplats med sitt namn på en sten. Har försökt "skanna av" området vid minneslunden men jag kan inte känna att hon finns där... eller var hon finns.

Går dit med blommor ibland, men idag tänker jag på henne hemma med en tänd ljuslykta i fönstret mot kyrkogården. Min hammock hänger på samma sida av huset vid den här fina jasminbusken som doftar underbart.


Klockan är nu halvelva på kvällen och det är fortfarande tryckande varmt ute.
Vi har inte sett till det utlovade åskovädret som andra delar av Skåne har haft känning av.

Men kanske i natt?! Det borde bli en urladdning, eftersom det är så klibbigt och varmt att man inte ens känner att fönstret är öppet.


Två vinplantor har kommit ner i jorden bakom altanen, nedanför hammocken. det är tänkt att jag ska sitta där och mumsa druvor senare i sommar:)

TITTA NOGA! DET FINNS REDAN EN KLASE DÄR! ;);)
Kolla t.v om det vita strecket som går tvärsöver stammen! Japp! det är små druvor det;)


Nu har jag inte bloggat på ett tag. Det har gjort att jag har fått en massa annat uträttat. I lördags sprang jag tex och snubblade på ett brunnslock: DET skulle jag knappast haft tid med om jag hade bloggat just då;)

Så nu är jag lite handikappad! hehe

Röntgade handen idag och fick veta att inget är brutet, men att stackars lilla handsingen var kraftigt traumatiserad!

Visste inte att händer kunde må så dåligt ;) 
Men jag måste säga att jag förstår den: Jag skulle också må skit om jag var så tjock och blålila och dessutom hade ont överallt.


Har hängt upp en liten getingsmällare vid utebordet! S har redan dödat flera bålgetingar och tagit bort ett par påbörjade bobyggen ute på altanen. Grrrr - lämna oss ifred!!!!! Det är vi som betalar hyran!


Har haft kokböcker i den här trådhyllan inne i köket. Kom på att den kunde passa här ute. Det blev faktiskt lite fint:)

Tycker jag.
I alla fall så är det praktiskt:)

Tre olika rosa pellisar ute på min altan, där jag numera bor;) Nästan.


Tyckte att jag hörde en åskknall nu....måste ut o se efter!
Nej...men det drar ihop svarta moln i sydväst (hahhaa...det lät väl proffsigt:)  i själva verket har jag noll koll på väderstrecken...;)

Men det känns helt klart som att naturen väntar på en urladdning. Det är totalt stilla och tyst. Och mörkt. Och 24 grader varmt.

Nu ska jag dra ur några sladdar ur väggen. Utifallatt.

GOD NATT!

Psssst .... Ann-Louise!! - är du där? :) Jag kommer att göra inlägg ibland men inte lika ofta som innan. Tack för att du peppar mig! :) Kram


6 kommentarer:

  1. Ja, här har det åskat rejält i går natt sägs det iaf - hehe, både jag och Jocke sov som en stock o hörde ingenting!!
    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka i bloggosfären!! Har saknat dig!! Puss

    SvaraRadera
  3. Hej!! Vad kul. Dina inlägg är så fina. Både med känsla och humor. Du känns som en normal männíska :)) Vilken tur att du inte bröt handen! Men jag kan tänka mig att det ändå gör tillräckligt ont.

    Jag ser de små druvorna. Oj, vad du kommer att få ont i magen. Sitta där i hammocken o äta :))

    Trådhyllan är jättefin, skulle själv vilja ha en sån. Vi har också tryckande värme, eller rättare sagt klibbigt, varmt och huvudvärk.

    Ja...minneslund eller inte...Din mamma finns i ditt hjärta. Det är den bästa platsen...Om jag ska bli lite flummig och så nu då hi hi, så tror jag att vår kropp bara är vårt färdmedel. På något vis måste vi ju färdas. De flesta människor har ett behov, en önskan att ha en plats att gå till. Men den man saknar är ju inte där. De finns i hjärtat. För mig är det så.

    Ja, fy vad det åskat här också. Ogillas mycket. Ha härliga dagar Karin ! Kram :)

    SvaraRadera
  4. Lisa: Hörde att det hade åskat jättehårt i Mö. Bra att ni sover gott;)) puss!

    Jenny: Tack! *asg* du har ju varit här hos mig nästan hela tiden.....:)Men tack iaf;) Puss

    Ann-Louise: Tack, du är för gullig! det är enbart din förtjänst att jag har kommit igång lite igen:)
    Du har så rätt i det du "flummar" om,(:)) men jag får trots det dåligt samvete för att jag inte ifrågasatte. Det kan ju ha varit så att mamma inte ville vara till "besvär". för inte ville hon väl egentligen ligga i en omärkt grav? Jag vet inte...:(
    här är det fortfarande inget åskoväder i sikte och lika klibbigt som igår...Kram!

    SvaraRadera
  5. bzzzzzzzzzzzz Vet inte S om att bålgetingar är fridlysta små djur ;-) Dom är inte så hemska som dom ser ut, inte värre att bli stucken av en sådan än en vanlig geting.Fast dom låter som ett reaplan bbbzzzzzzzz

    SvaraRadera
  6. Men om man är allergisk mot getingstick som en av oss är, då är de lika FARLIGA som en vanlig geting. Och då bryr sig inte S om att de är fridlysta:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥