tisdag 14 juni 2011

Med kameran i näven...

...tog jag en promenad. Det finns så otroligt mycket fint att fotografera i grannskapet.

HEJSAN:)

Här i norra Skåne finns det väldigt många stenmurar. Vissa stenar är jättestora - hu, vad de måste ha slitit! 


Se bara på den här bamsingen!


I just den här muren som omringar vår bykyrka finns det en gammal grind, genom vilken man kommer in "bakvägen" till kyrkogården.

 

Här igenom brukar jag ofta gå när jag ska besöka minneslunden där min mamma finns. Den ligger bakom buskarna som syns ovan grindens överkant.

Det är vackert och fridfullt.

 

Mjuka kullar omger området, fina gamla ekar står lite varstans


Rödklövern växer anspråklöst upp i gruset.


Mystiska hålor finns överallt i trädstammarna - där törs man inte sticka in handen:)


Smultronen växer också lite överallt:)


och en svart skogssnigel kryper sakta över asfalten...

...och jag kryper snart i säng:)

Godnatt!
KRAMAR!!!


6 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du visar! Har du gått på kurs eller? :)) Nej, jag skulle då inte stoppa in handen där. vet inte vad som skulle vara värst att känna.... Förr i tiden kämpade de hårt. Tänk de som bröt upp mark för att kunna bosätta sig där. Stackars människor vad de slet ont. kaffe idag kl 14 eller? ;)

    SvaraRadera
  2. Tack för inbjudan! Får jag sitta i din röda fåtölj så kommer jag gärna;) Hämtar du mig? Måste erkänna att jag vände i Älmhult för det började kännas jobbigt att gå;)
    Jag tänkte förresten på dig när jag fotade den svarta snigeln:D
    Ja det är inte klokt vad de slet förr, inte konstigt att de blev gamla fort!! Och värkbrutna. Usch ja.

    SvaraRadera
  3. Åh vilka härliga bilder! Det är så kul att kika in här ibland och få lite "hemma"bilder. Saknar ju Glimmen ibland, men det råder du bot på! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hahaha Vet inte hur jag ska tolka det att du tänkte på mig när du fotade en äcklig svart snigel?! :))

    SvaraRadera
  5. Jamen, du pratade ju om svarta sniglar i ett av dina inlägg;)))))
    Hahhahahahhhhhhhaaa
    Inget illa ment:D

    SvaraRadera
  6. Malin: Kul att du tittar in ibland:) Och att jag kan skicka en bit av hemorten till dig:D Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥