måndag 27 juni 2011

Kärringen mot strömmen

HEJSANSVEJSAN:)

Idag har vi sol och vackert väder:)

Jamen, det är ju självklart att jag blir inspirerad att sitta inne då och njuta av att pyssla uppe i min hörna:)


Vet ju att det vackra utevädret inte varar för evigt, men samtidigt så måste man ta och "smida medan järnet är varmt" och nu blev jag rysligt sugen på att måla en ny tavla.


På en grov gummisnodd med klämmor från Granit hänger lite inspiration - i form av teckningar av och bilder på - barnbarnen:) Vad annars? :D

Oskarp bild - fy, Karin;)

Min gamla symaskin används flitigt:) Nästan dagligen, oftast bara för att sy en liten söm. Det är en Husqvarna och den har - pepparpeppartaiträ - fungerat väl i många många år! 
Idag får den dock stå åt sidan.

Men först ska jag åka till affären och handla hem lite mat :)
Utanför mitt pysselhörnefönster har vi en balkong.


Som inte har något räcke! Jag lovar: Jag ska inte gå ut där! Har tagit bilder av förloppet och kommer att visa hur det blir när det är färdigt. Inte ens jag vet riktigt hur S har tänkt det, men det brukar bli bra...

Fast så mycket har jag förstått av det material han har asat hem att det blir ett totalt stilbrott från det övriga huset:)

Spännande tycker jag:)

Ha en bra dag!
KRAMISAR


8 kommentarer:

  1. Det blir säkert snyggt och bra när det blir klart.Kramiz från hängbjörken ,-)

    SvaraRadera
  2. Kommer bli väldigt spännande att se :)! Hoppas det är klart till den helgen vi kommer hem ;)!

    Pusspuss

    SvaraRadera
  3. Vill du verkligen bli kallad hängbjörken? Jag menar: ALLT på den hänger rätt så rejält:D hihi När har du semester?

    SvaraRadera
  4. Lisa: Tror nog att det är klart tills dess:) Puss.

    SvaraRadera
  5. Hej Karin och tack för din fina kommentar om min veranda! Jag hade också traditionella utemöbler, stora tunga i tjock furu, tills för ca två år sedan. Då hade ett matbord tagit plats också och jag tyckte att det blev trångt och otympligt med utegruppen. Det fick bli loppisfyndade och skänkta möbler istället för att efterlikna känslan från min mormors lilla glasveranda. Har även fått mkt inspiration fr tidningar o bloggar! Undan för undan har möbler och saker tillkommit. Just nu står en brun piedestal och väntar på vitfärgen och en grön växt. Jag tar in all textil, förutom resårmadrassen, till hösten. Resten får stå kvar och så gör jag en rejäl storstädning på våren. Brukar bli några muslortar i hörnen, men möblerna verkar klara sig. De vänjs ju sakta med kylan och tvärtom, så det kanske är därför? Ska bli spännande att se hur du gör. Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Nellie: tack för att du tittar in hos mig! Tyvärr får jag nog inte min man att gå med på att göra så fint som du har:) Han fick en ny utegrupp av sin arbetsgivare för ett par år sedan som är väldigt standard men samtidigt väldigt bekväm. Den får jag aldrig lov att rubba:D MEN: Jag ska smyga in lite annat, en säng bl.a för hur härligt är väl inte det att kunna ligga där och mysa; läsa, lyssna på musik mm Och ett "inneskåp" har jag redan smugit ut. Dock inte vitmålat ännu:) Kram.

    SvaraRadera
  7. Nej, vi har inte isolerat golvet. Vi får lite kondens ibland. Kommer ihåg att utegruppen blev fläckig av dropparna. Det vitmålade är mest att torka av, men man skulle ju kunna dra ihop möblerna till en hög och lägga lite plast högst upp. Min gubbe knorrade mest över att gruppen faktiskt kostat oss nästan 5000:-!! Skulle vi inte "använda ut" den först? Typ om 100 år då eller; eftersom den nog är outslitlig. Som sagt, vår furugrupp var inte så bekväm att äta vid så det blev först ett matbord. Sedan användes soffan mest som slummerplats. När jag förpassade furugruppen till ladan så ställde jag dit en mysig ersättare för vilopauserna; dagbädden. Den var så skön så gubben sa inte så mycket! Nu tjatar jag faktiskt om ett tak till vår stora altan. Då skulle min gubbe kunna ha furugruppen där istället! :D Fast svartoljad!

    SvaraRadera
  8. Låter helt perfekt;)Haha...man får ta det lite pö om pö så det inte blir för mycket förändringar på en gång. Speciellt om det innebär kostnader som kan anses onödiga;) men en skön dagbädd har ju alla glädje av:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥