onsdag 15 juni 2011

En vit hänglobelia...


...pryder nu min trådhylla ute på altanen:)

HEJ ALLA TREVLIGA LÄSARE AV MIN BLOGG!!!

Hur har ni det idag?

Här är det höst nu. Känns som att jag har försovit mig och missat hela sommaren:) Trist när sådant händer. Det var ju så mycket jag skulle ha gjort under mitt lov;/


Men lobelian är kvar därute fortfarande, det såg jag nyss när jag var ut en sväng. Det är mysbyxochfleecejacksväder. När man bara går hemma som jag idag. Skönt, men kanske inte så häftigt;))) 

Alla blommor var nyvattnade. Han är duktig den där S som har skött blommorna hela sommaren:)


Ja, det är han!!! Titta bara!


Var till IKEA och köpte tyg när-det-nu-var.

Känns som att det bara var ett par dagar sedan:) Ska göra små draperier framför den öppna hyllan på glasverandan. Bakom dem ska barnens leksaker gömmas, så de inte syns när de inte används - smart vad??? ;)


Har även köpt en fin kudde nyligen! på Hemtex. Eftersom jag skaffade ett hemtex-kort så fick jag 50:- rabatt så den kostade bara 99:- :)


Uppställd för fotografering i Jennys kvarlämnade Emmafåtölj, men nu har den flyttat till en annan plats :) Ja, kudden då, fåtöljen står kvar.

Ett tag till, det har ryktats att Jen ska låta klä om den och ta den hem till Alice o Sofia. Skön att sitta i är den i alla fall.

(Skulle kanske ställa ut den på gården ifall det kommer någon gåendes och vill ha kaffe):D


På min Kullaro-vas har en liten fredsduva landat:) Den satt där plötsligt en morgon, hade flugit från videkissarna eftersom de var för vårliga nu.

Där kan man ju inte sitta hela sommaren, liksom.


Önskar er alla som tittat in en fin fortsättning på dagen! Hoppas att det snart blir sommarvärme igen!

Gärna lite sol också....

Kram, kram!




5 kommentarer:

  1. Jag vill också ha sommarvärme! Gärna till helgen, för då är jag ledig!!
    Ses imorgon!!!

    PUSSSSSSS

    SvaraRadera
  2. Ja det gör vi - tyvärr ingen sol i sikte! Puss!!!

    SvaraRadera
  3. Det blev verkligen fint med lobelia i den hyllan. En väldigt fin fåtölj. Jag skulle passa bra i den med en av dina fina koppar med kaffe i ;) Ja ställ ut det. Du vet ju var jag har min röda ;)) Varje dag hela semestern skulle vi ju dricka kaffe i fåtöljerna. Det är väl bara att lyfta på fötterna för de där sniglarna ;)

    SvaraRadera
  4. Fast det ska visst regna de närmaste dagarna...veckorna...så jag väntar lite. Men din semester har väl inte börjat ännu!?

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥