söndag 12 juni 2011

Karamellblomma

Hej

Har spelat "Spindelharpan" på datorn medan S och Aileen tittar på ett avsnitt av 'Midsummer murders'som jag redan har sett. Nu har det ÄNTLIGEN "gått ut"! Blir galen, ibland är det helt omöjligt att klara av. Andra gånger går det för lätt och då är det ju ingen utmaning alls. 

Fast det är rätt så kul:) Nå'n gång.

(om dagen...hihi:)


I mitt köksfönster just nu står denna blomma som kallas 'karamellblomma'. Vad den egentligen heter vet jag inte.

Karamell låter helt ok för mig, så jag nöjer mig med det:)))


Trillar det mot förmodan ner några så hamnar de kanske i den här skålen? ;)


Sommaren fortskrider med perfekt väder som jag ser det; runt 20 grader och soligt. Varmare vill jag inte ha, då blir det jobbigt och klibbigt. Hatar klibbigt (om det inte är karameller då vill säga...:)


På hyllan ovanför diskbänken ser det ut så här just nu.


Hittade en liten trevåningsburk i en butik när jag var i Ängelholm häromdagen.
Så nu har jag strössel i tre våningar!


Polkagrisströssel
Karamellströssel
&
Saltlakritsströssel

:)


Till Morsdagspresent av Jenny fick jag ju en Dymo (som jag berättade innan). Har nog gått lite till överdrift med min märkning?

Det gör lätt det, när jag sätter igång. Tycker att det är rätt så fint med de däringa remsorna;) men det är kanske lite övertydligt att skriva 'kaffe' när det redan står Gevalia på burken?

***
Nu har jag bara en dag att arbeta innan min sommarledighet börjar. Inte enbart roligt faktiskt, även om det kan låta så. Det blir lätt tråkigt att vara ensam hemma när S jobbar.

Och alla barnen har eget boende.

MEN:

Den 15:e finns  Skånekortet till försäljning! Då ska jag luffa runt i länet med buss och tåg hela dagarna! Ok då, inte alla dagar men någon dag då och då!

Helt oplanerat.

Ha en bra  SÖNDAG!!!

KRAM!
  




8 kommentarer:

  1. Så fint du har det hemma! Och vilken tur att skålen står där när karamellerna börjar trilla ner. Mognat alltså ;)) Kanske en dum fråga...men hur i himmelens namn får du ut strösslet? Om du vill ha den sort som är i mitten eller längst ner? För man kan ju inte behöva hälla ut allt ovanför först :)) Nu vet jag vad en dymo är. Tack. Vågade inte fråga tidigare :)) Och vart tog du vägen hörre?!! Nu blev ju kaffet kallt :))

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt du fixat! här hemma är allt huller ombuller just nu :) så blir det när man har små som är lite vilda. ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Ann-Louise: Inga frågor är för dumma att ställa
    ;) Burken är tredelad, bara den översta har ett lock. När jag tar isär den blir det tre små burkar:)Så kan man ösa vilket strössel man vill ha på glassen eller kakan. Jag har ju inte hunnit fram till fåtöljen ännu:) Önskar bara att den stod lite närmare, det är så långt att gå! Kram:)

    SvaraRadera
  4. Therese: Tack för din kommentar, jag blir så glad när det tittar in någon ny! Huller om buller är också fint, det ska ju synas att man har roligt!:)

    SvaraRadera
  5. Aha!!! Men självklart att det är så man gör :))) Så dumt av mig :)) Ja det är långt att gå. Men i våra tankar kan vi dricka kaffe tillsammans varje dag :)

    SvaraRadera
  6. Fina bilder!!
    Och grattis till sommarlovet!!

    PUSS

    SvaraRadera
  7. Tack! Fast det känns lite som att det inte har börjat på riktigt ännu;) SÅÅÅÅ gullig Alice var i telefonen idag...Puss!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥