söndag 22 juli 2012

Allsångskväll

HEJ!

 Vi har en samlingsplats som heter Prästängen mitt i byn.
Där finns en ankdamm, en lekplats och en stor
öppen gräsmatta med en scen.

I Torsdagskväll var det Allsång där. 
Trevligt värre! 


En vacker eftermiddag var det.
Solen överraskade oss alla med sin närvaro.


Den röda byggnaden som syns i överkanten är en del
av den skola som är min arbetsplats.


Mycket folk hade samlats framför scenen.
Musiken ekade över vår by  och alla sjöng glatt med.


Utlopp från Ankdammen. Rinnande vatten i alla
dess former är så fint och tacksamt att ta bilder på.
Lugnande för själen är det också.


Mer än så behövs det inte för att 'göra' kvällen.
Efteråt gick vi hem och satte oss på altanen men en kopp kvällste.
En av de få dagar i sommar som vi var helt ensamma S och jag.

Tyvärr kommer den STORA TRÖTTHETEN ofta när vi är ensamma.
Idag har jag verkligen sovit mer än normalt.


Men jag har haft en trevlig helg!


KRAM!

11 kommentarer:

  1. Den sömnen, de timmarna behöver du. Kroppen säger till att det fattas sömntimmar och då tar den det. Om den får. Så sov gott du! :)

    Vilken tur att solen behagade att kika fram precis den dagen. Det blir mycket trevligare då. Speciellt när det är någon slags tillställning. Vi har inte varit på någon tillställning alls i sommar. Bara vi som ställer till det själv ;))

    Imorgon pyser vi iväg till en loppis inne i skogen där det serveras hembakat fikabröd. Så även om jag inga fynd gör har vi iaf förhoppningsvis fikat gott. Och utan regn hoppas jag.

    Skönt att ni hinner ta en paus mellan alla besök. Ni har verkligen haft fullt upp i sommar. Jag märker det. Få inlägg. Få mail. Få sms. Men kom ihåg att sov ordentligt! :)

    Kram ♥ x3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har verkligen varit fullt upp. Roligt men jobbigt också. Mycket matlagning och tvättande. Lakan hit och dit. Och så det här eländiga vädret!!! Har ju inte gått att vara ute så mycket...
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Så trevligt och mysigt det låter med allsången!

    Vet precis hur du menar, när vi är ensamma en kväll så här på sommaren så blir vi också trötta, lite som att luften går ur, eller hur man ska säga,skönt att ta det lugnt och sova tidigt, även om det förstås är helt underbart att få träffa barnen var o varannan dag, umgås och ha det bra, och ha tid tillsammans.

    Önskar dig en skön vecka så här i slutet av juli månad.
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var första året här var allsång - hoppas det återkommer, för det var mycket trevligt!
      Barn och barnbarn är en ständig glädjekälla men jag känner att nu behöver jag också lite semester:)
      Kram!

      Radera
  3. Samma lika här, fullt upp med barn och barnbarn:) Tycker det är så himla kul när de är här, men ibland blir det alldeles för mycket för mitt stackars huvud;)
    Hoppas du får en fin måndag!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är verkligen en källa till glädje:) Blir trött efteråt men sällan när de är här, för då har jag inte tid:)
      Kram ♥

      Radera
  4. Hallå där! Shit häftigt ju! Vem eller vilka var det som spelade? Ikväll ska jag också på Allsångskväll i Växjö med Pernilla Wahlgren och Molly Sandén. Verkligen en stark flicka som själv gjort sig av med den där playboyen:D.

    Ha det nu jättegott hördu så hörs vi!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så klart var det Måns som höll i allsången :) Nej...jag skojar bara. det var någon okänd men duktig förmåga. Det här är ju en liten by så de stora kändisarna kommer inte hit:)
      Kram1

      Radera
  5. Alla behöver vi vilodagar. En del fler än andra. Hur som helst lät det speciellt skönt med det där kvällsfikat... bara ni två

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte dumt någon gång då och då. Hände det för ofta kanske det blev tråkigt haha
      KRAM!

      Radera
  6. Mysigt! och sådan vila att sova längre när man är extra trött, den behöver man verkligen!
    Kram, go´aste! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥