tisdag 3 juli 2012

Den nya generationen.

HEJ :)

Får jag presentera den nya
mobilspelargenerationen!
Alice 4 år, har lärt mig att ladda ner
appar och spela allsköns spel:)


 Och här sitter Sofia som bara är 2½ och
centrifugerar och hänger tvätt i min mobil:)

Eller också är det memory hon spelar?


Alice bygger bilar och flygplan av lego
som sedan ska köra på speciella banor och plocka poäng.

Vet inte riktigt om det är bra eller dåligt...?


Jag håller mig till mina blommor och bidar min
tid tills min ajfån blir min igen:D


Fortfarande finns det prästkragar som
inte har blommat ut.


Och rödklöver och små söta stjärnblomster:
Så svenskt. Så somrigt. Så vackert,
jag blir alldeles till  mig:)

Nu har vi haft så underbart fint väder också
hoppas det håller i sig tills S får semester om en vecka.


Jenny fick för sig att baka cupcakes idag.
Inte mig emot :D

Här spritsar hon på frosting och därefter
fick barnen ta över och dekorera:)

 E: Rosa frosting , olika sorters strössel och små nedstuckna
tandpetare med hjärtan och flaggor av papper på:) 
Så här fina blev de!!
Första gången mina silikonformar användes.
Funkade jättebra!!!


Eftermiddagens fika såg bra mycket fräschare ut
än frukosten i morse när jag råkade hälla
ut hela min kaffemugg på bordet;)

Klantigt!

"Hmm...what else is new?" skulle mina barn säga :)))

Hoppas att ni har det lika bra som jag har det bland barn,
 barnbarn och blommor och så Nisse förstås:)

 I morgon kommer en kär vän på besök!

KRAMAR!

15 kommentarer:

  1. Mina barn kan inget av det där för jag kan ju inte ens själv, vet inte hur man gör med något alls. Jag ringer, sms:ar, tar kort och nån liten filmsnutt då och då. Det är allt.

    Jag kan ju inte ens med blommor heller tydligen. För annars hade det väl inte varit så bedrövligt lite av dem här. Jag kan inte ens baka cupcakes :)) Fast jag har ju aldrig prövat. Jag är väl den enda i Sverige som inte bakat cupcakes förstås. Men äta jordnötter kan jag minsann ;))

    Aha! Är du en kaffespillare? :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Men söta du! Du kan ju måla, tapetsera, städa, nypas, skriva vackert, laga mat, sköta höns och hundar, fostra barn och så MYCKET annat;)
    Cupcakes är ju egentligen bara muffins med frosting av florsocker, smör och philadelphiaost:) Vill du ha receptet?

    Ser en till som har tuggat i sig jordnötter i kväll;)Det står en tom skål bredvid mig(Jenny);D

    Ja jag är kaffespillare, kladdfia, drällputte och smörgåstappare (oftast med smöret neråt):D

    KRAM ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Det är nog både på gott och ont att barnen lär sig tidigt.

    Frukosten såg verkligen inte trevlig ut... det kan jag hålla med om... men jag antar att den var god för det ser tomt ut på faten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
    2. Svårt det här...Försöker säga till dig HUlda att vi hade hunnit äta först som tur var, men först var Jenny inte utloggad och sedan hamnade kommentaren längst ner.
      Försöker igen alltså!
      :D

      Radera
  4. Ja du, de där små tekniknördarna - känner igen fenomenet. ;)
    Min nya smartphone kom igår, är inte igång än......(:
    Kraaaam ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sedan kan vi kanske spela Wf ? ;)
      Ringer dig någon kväll måste kolla upp din tillgänglighet:D
      Kraaaaam ♥

      Radera
    2. Absolut och kraaaam igen ♥ ♥ ♥

      Radera
    3. Kolla upp tillgängligheten.......Låter avancerat ;)

      Radera
  5. Du gör rätt som håller dig till dina blommor. Det gör jag med. Mina barn var sista i klassen som fick mobiler. när dom var 11 år. Bra med tekniken men man blir så beroende. numera är vi inte längre Homo Sapiens, vi är Techno Sapiens.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de får bara sitta korta stunder men intresset är redan på topp.
      Trist med beroende. Rektorn på skolan där jag jobbar har alltid sin iphone i näven och är knappt kontaktbar när någon försöker prata med honom. Och man undrar vilka signaler han sänder ut till eleverna?! ok att surfa i klassrummet kanske?
      Kram.

      Radera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Jaa du, man blir verkligen helt paff vad så små barn kan med mobiler och datorer, helt otroligt!

    Vilka fina cupcakes, ser jättesmaskiga ut!

    Är också en "sån" som lätt spiller ut och kladdar, undrar vad det beror på att vissa är så?

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Jag har myst med fyra av barnbarnen och på fredag åker jag ner till Sundsvall för att gosa med de två övriga. Så livet leker:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder och underbara barn! Och kakorna ser mumsiga ut! ♥
    Just nu håller jag på att jaga försvunna bilder inne på katternas blogg. Bilderna är mellan åren 2009-2012, så det är ett riktigt detektivarbete att leta i gamla mappar. Jag måste nog leta fram den gamla hårddisken från den förra datorn och koppla ihop mellan datorerna för att överföra vissa av bilderna... Du kan ju förstå vilken tid det tar! ;-)
    Det är därför jag varit/är lite osynlig på min blogg för tillfället. Återkommer!
    Kram, kram go´aste! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥