måndag 23 juli 2012

En nära nog perfekt dag

IGÅR
Var jag trött och eländig. Förkyld.
Mådde inte bra alls.

IDAG
Mår jag toppen!
Tror jag sov bort förkylningen.
Först 14,5 timmar igår och inatt slog jag
till med 9 timmar ovanpå det:)

Allt man behöver en dag som denna: Tidningar och ajfån i hängsoffan:)

Vädret har varit soligt och fint men
det har blåst ganska mycket.

Björkfrön har invaderat poolen, stolarna, borden och har
faktiskt hittat in genom den öppna altandörren också.

Det står en STOOOR björk på grannens tomt.
Hm. Kopparspik kanske? ;)


Körsbär! Muuums!!


Röda vinbär: Muums!


Svarta vinbär: Mums!
Fast som sylt då...eller saft:)


Idag fick vi ett trevligt överraskningsbesök: 
Gulliga Ulla och Söte Göte:)

Som tur var hade jag bakat en sockerkaka
som fortfarande var varm.

Annars hade det inte funnits mycket att bjuda på ;)
Inte ens halvätna Ballerinakex hade jag;)


Så snart de hade åkt dök Nisse upp och
återtog sin givna plats i soffan:)

Storsonen är hemma med sin hund
och de två tycker inte om varandras sällskap.
Så de huserar på varsin våning.
Korori har övervåningen och balkongen.
Hon vågar inte gå i trappor :D

Nisse springer in och ut här nere.
blänger upp på henne där hon står och morrar

Jag ser nog vad han tänker:
"Där kan du stå din fegis...det är mitt hus!"


Tappade roshuvuden i min Ikea-skål
på vardagsrumsbordet:)

Hoppas att ni också har det bra!!!

KRAMAR!

10 kommentarer:

  1. Härligt att höra att du är pigg igen! Sömn är ju den absolut bästa medicinen och du lyckades ju fixa mycket sådan.
    Fortsätt att ta hand om dig och hälsa killarna i huset!
    Kraaaaaam ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du vet ju att jag är bra på att fixa sömn;) När jag får vara ifred vill säga...
      Killarna hälsar tillbaka!
      KRAAAAM ♥

      Radera
  2. Den sista bilden är ju så underbart vacker!!!!!
    Hoppas du får en härlig tisdag också:)
    STOR kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är fin den där skålen. till lite av varje faktiskt. Med ett värmljus i sprider den strålar runt om på bordet:)
      Kram ♥

      Radera
  3. Jag vill också ha hängsoffa och bärbuskar. Känns som ett fängelse här hemma när kroppen inte vill vad jag vill. Dock njuter jag för fullt idag då högsommaren intagit stan. Underbart väder. Snart åker kläderna på (tunna och sköna). Ska sen byta ut en växt i den lilla rabatten vid pappas grav. Sen får vi se om jag orkar nåt mer.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det härligt nu när sommarvärmen har kommit? Vi får passa på att njuta av den, man vet ju aldrig hur länge den behagar stanna.
      Jag hoppas du har en fin dag!
      Kram ♥

      Radera
  4. Oj så fint du skriver och visar så bra bilder,
    det var trevligt att titta in hos Dig ett tag
    tack,tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Du är alltid välkommen!
      Kram.

      Radera
  5. Tur att du sov bort förkylningen :)Här är det bra, lite regn , men det får man leva med! Och ja, det var som att gå på restaruang i söndags! Alltid trevligt! Ha en bra dag! kram från norr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi njuter av solen för tillfället och det är ju ett uppdämt behov. kroppen skriker efter A-D-vitaminer :D
      Kram.

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥