torsdag 12 juli 2012

Det blev inget

HEJ!

Huset är fortfarande ostädat.
För när jag kom hem från ICA i tisdags
stod det tre personer på trappen
utanför vår dörr:))

Min glada svåger C och fina svägerska A-S 
från Varberg
och
Min bästa vän Ch från Västervik.
Samtidigt men inte tillsammans!

De första två stannade bara för dagen men Ch
åkte idag. Det är alltid så mysigt när hon kommer.
Vi har känt varandra länge men
träffas inte så ofta. 

Men när vi gör det tar vi bara vid där vi senast
slutade och det känns som att det
var dagen innan ungefär:) 

 E: Skor med ett tecknat ansikte och blommor på:)
Min svägerska älskar skor. Hon har MÅNGA och dessa
var alldeles nyinköpta i Ystad.
Lite snett bakom skymtar en av mina foppisar
som jag älskar att tjava runt i:)

Två rosor till Måns:)

I går kväll gick Allsång på Skansen i repris för den hann
jag inte se i tisdags. Men vad han är duktig Måns!
Och vilka bra uppträdanden; fart och
fläkt från början till slut!


Lille Nisse han har mer eller mindre flyttat in i
sin "utesovlåda" på Altanen.

Alice har bidragit till trevnaden där inne med en teckning:)


Här kommer små och stora barn och hundar så han
känner sig inte riktigt bekväm här inomhus.

 
 Kommer i stort sett bara in och äter men är
aldrig långt borta från huset:)


E: En bur som hänger från taket.med en blomma i.
Och de här plättarna som hamnade i luften
lever fortfarande tack vare det:)

Annars skulle Nisse ha käkat upp den för länge sedan.


Här har jag tagit en bild rakt ner i godispåsen.
Som numera är uppäten (och det inte bara av mig)!
Och med den vill jag önska er en fin dag.
Har givit upp om sommarhögtryck för det blir nog
inget i år. Vi får ta vara på solglimtarna.

Och ta en resa till VÄRMEN i höst;)

Måste gå. Det sitter fem personer ute på glasverandan
och undrar vart jag har försvunnit nu...

KRAMAR!!!

15 kommentarer:

  1. Det är ju roligare med trevligt besök än städning. Städa kan du göra nån annan gång :)

    Vilka fräsiga skor! Om jag använde sån typ av sko skulle jag helt klart kunna köpa såna. Jag såg inte heller Allsång på Skansen men Måns är bra som programledare. Jag vill också ha den blomman men Plättar i luften har jag tagit död på förr och lär väl göra det igen. Fint att ha den som du har.

    Någon gillar lakrits hos er tror jag :) Klart det blir en resa till värmen i höst. Minns de fina bilderna du visade förra gången.

    Jag jobbar fredag-söndag. Ha en härlig helg Karin!

    ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å så glad du ska vara när du går hem på söndag och har jobbat din sista helg på ett tag! :)

      Har ni sommarvärme uppe hos er? Vi var tvugna att gå in från Glasverandan ikväll, trots plädar, för det var bara 11 grader ute!!! Brrrrr

      Resan till värmen är en önskan bara. Jag har svårt att ta ledigt från mitt jobb eftersom vi inga ersättare har. Vi kan inte ens vara sjuka:(

      S har sin första sen vecka nu och vi åker en bit uppåt landet i början av augusti, får se var vi hamnar;)
      Kram

      Radera
  2. Tredje gången gillt........
    Erkänner att jag var en av dem som tog för mig i dendär godispåsen och att jag älskar lakrits...
    Ostädat hus är helt ointressant, men alltid lika MYSIGT (;)) att träffa er allihop och 32 år suddar man inte bort sådär jättelätt! ;)
    Kraaaaaam ☺ ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vaddå 3e gången gillt?
      Jag har precis käkat upp jordgubbarna du köpte...gott!!!
      Nej 32 år går inte att sudda, och allt vi har upplevt och gått igenom tillsammans finns också alltid kvar ♥
      Tack för att du kom!
      Kram ♥♥♥

      Radera
    2. Tredje gången gillt skrev jag för jag fick inte iväg kommentaren först. :)
      "Klubben för inbördes beundran" tackar för att du blev glad att jag överraskade. ;)
      Som sagt, känns alltid lika bra att vara med er!

      Kram igen ♥ ♥ ♥

      Radera
  3. Önskar dig en fortsatt härlig sommar! Jag hälsar på dig igen när jag återvänder från värmen och solen! Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha det så skönt, hoppas att det inte är för varmt bara :)
      Varm Kram!

      Radera
  4. Kommentaren från Anonym måste ju bara vara från Ch i Västervik som även är min stad. Vad kul för dig att bli så överraskad. Tyvärr kanske det innebär att du inte kommer hit den här sommaren. Men vi har ju varandra här :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är Ch som du trodde, men planerna att åka till Vvik kvarstår:) Bara lite senarelagda...
      Och vi har varandra här också :)
      Kram

      Radera
    2. Yeees, hoppas - hoppas!
      Skulle vilja ge dig ett par dagars semester hos mig, helt kravlöst! ;)
      S är givetvis hur välkommen som helst, men det vet han ju. ;)

      Radera
  5. Underbara rosor och gott godis! Dessutom en gosig Nisse-kissemiss! Vad kan man väl mer begära?
    Kraaam ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, det är så bra det kan bli ungefär:) lite sol möjligtvis, men idga har vi åtminstone varmt:)
      Kraaaam ♥

      Radera
  6. Åhh, söta, söta Nisse! Så mysigt att han fått en teckning där inne! Gulligt!

    Häftiga skor!

    Önskar dig en härlig helg

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du skulle se alla hennes skor. Hon köper mest de som inte ser ut som alla andra:) Hennes fötter är så små och behändiga och hon klarar högklackat för hon är inte så lång:)

      Vi åker dit i början av aug och då ska jag ta lite bilder och lägga in på min blogg:D
      Ha det så gott! Antar att du myser mycket med lilla barnbarnet?
      KRAM!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥