lördag 14 juli 2012

Majsan på besök

Hej på er, Malin å alla andra!

Ett litet snabbt inlägg bara på kul:)

Emma och Elin har tagit över köket och
jag gick in hit och satte mig en stund.
Den ena preparerar grillkött och
den andra vispar pannacotta.

Ibland har man det bra ;D


Majsan,
(Mamma till ovan nämnda Malin)
har jobbat på samma ställe som jag, men
är numera glad pensionär. Hon bor inte
långt från mig och ibland tittar hon
förbi på en kopp kaffe.

Jag uppskattar folk som "bara kommer"
och tar det som man har det. 


Hahahahahah :D
Tittade ni på första bilden ???

Ja, som sagt: Som man har det;)
Alice var här och hon dukade snabbt fram
alla kakrester från Ballerinakex som hon
och Sofia hade lämnat. De slickar
i stort sett bara i sig nougaten.

Undrar just om Majsan kommer fler gånger
så där bara helt apropå;)))


Så klart fick hon annat fikabröd, tyckte bara att det var
 så kul med barnbarnens "generositet" :)


Årets vindruvsskörd uteblir nog för det är ena
väldans små druvor på klasarna vi har fortfarande:)

Synd, för många är det i år.

Hej svejs, nu ska jag se mig om i huset lite:)
Kanske behöver något göras?

Hoppas ni har det bra ♥
KRAMAR!!!

10 kommentarer:

  1. Jag såg kakfatet på första bilden och tänkte... som hos mig. Kommer man utan förvarning (vilket är jättetrevligt) så får man ta det som det är

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...men jag antar att man slipper äta begagnade kakor? ;)
      Kram.

      Radera
  2. Haha, begagnade kakor har man allt fått smaka på, både efter barnen och barnbarnen..
    Vad skönt när någon annan tar över i köket ibland..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. "Glad pensionär" skulle vara skönt att vara! Roligt med kakorna! =))
    Skörden är inte vad den ska vara just nu tack vare allt regnande och kyla. Mycket av vår salladsodling ruttnar bort, Löss invaderar bär - och blombuskar. Mycket sniglar osv osv. Inte bra alls!
    Hjärtinnerlig kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rozie: Försöker svara efter era kommentarer men det blir fel- Iris svar hoppade ner till dig två gånger så jag undrar just var det här hamnar!?

      Tycker att det där med pensionär känns både lockande och skrämmande. Sjunga på sista versen och ha för lite pengar. Men fri att göra vad man vill. Så länge man orkar. Som du ser tar det negativa över lite för mig. Är kanske för att jag närmar mig så sakteliga....
      Kram ♥

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det skönt att bara få sitta och bli uppassad ibland:)
    Det där med begagnade kakor...jag tycker nog som barnen att det är godast i mitten på just de här kakorna:)
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Maidi- dina svar hoppar ner till slutet av kommentarerna av någon konstig anledning. Sista försöket nu:)
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej! Puhh det gick bra! Jag är här nu ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen ;)
      Har du semester nu?
      Kram ♥♥♥

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥