måndag 9 juli 2012

Ensam

HEJ!   

Nu är huset helt tomt så när som på S och mig.
I morgon kommer jag att röja, för idag är jag lat.

Lyssnar lite efter ljud som har tonat ut.


Nu ska jag fixa och dona, städa och ställa tillrätta.
Ta in fräscha blommor. Mangla. Rensa kylen.
Fålla en duk. Sy ett par nya gardiner.


För nu dröjer det minst en vecka innan Alice
sitter här och ritar på glasverandan

Här ritar hon en födelsedags teckning till sin kusin som
är i Japan hos sina morföräldrar hela sommaren.



Och innan Sofia säger att hon är "mommos flicka" och
flinar mot mamma med ögonen fulla av bus.


Eller traskar runt i nattlinne och Emmas gamla skor:)


Katten Nisse får inte åka vagn på ett tag
(Alla dockor heter Estelle och alla katter heter Nisse)


Och ingen äter av de här stjärnorna:)


Och att plocka blommor med mormor
vete 17 om någon alls vill göra för Jenny hittade
en till fästing på A vid hemkomsten idag.
Hon hade en på kinden häromdagen


Det är många i år!
Inte alls kul.

Hoppas ni har det bra!
Och helst inte lider av varken myggor eller fästingar!

KRAMAR!





15 kommentarer:

  1. Jag undrar jag var hon fått namnet Estelle ifrån;)??
    Fästingar ja...läste om den lille killen som hade ett hundratal på sig efter en skogspromenad med förskolegruppen. Fy för den lede alltså!!
    Sov så gott!
    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hörde också om det - man får ju mardrömmar! Och vi har aldrig innan sett/fått så många som fyra st på ett par dagar. Knappt under en hel sommar heller....Tänk om det blir fästinginvasion!!!
      Känns just nu som att det kryper på hela min kropp...
      Usch!
      Kram ♥

      Radera
  2. Vilket härligt inlägg Karin. Helt perfekt och helt underbart. Jag läste med ett leende på mina läppar :)

    Tack för allt! :)

    ♥♥♥

    Fast fästingar var inget kul att läsa om. Har ni så mycket iår...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för allt? Tänker du försvinna? I så fall: SNYFT!!! :(((((((
      Ja vi har tydligen många i år. Fast Nisse har konstigt nog knappt inga.
      Kanske pga Frontline!!!
      Han bär kanske in dem till oss i stället?!

      Kram och tack ;) ♥

      Radera
    2. Hahaha nej jag försvinner inte och gör jag det vet du var du finner mig ;)

      Radera
  3. God morgon!

    Du glömde Nisse! Jag menar, helt ensamma är ni väl inte?
    Hon är så jättesöt den lilla Alice. Så fint hon ritat, ser ut som en typisk sommardag, lite regn över huset.

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det: Nisse (Förlåt Nisse!) Men han är mest ute nu på sommaren så han är ganska osällskaplig.
      Nu har det blivit svalare ute, det är mulet och regnet hänger i luften så då brukar han dyka upp. Han är aldrig långt borta. Lägger någon mus på trappen då och då, slinker in och äter och slinker ut igen.

      Kram!

      Radera
  4. Förstår att det blev ensamt när de reste.
    Usch och fy för fästingar! *ryser av obehag*
    Kramelikramen, go´aste vännen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ensamt var det inte så länge för när jag kom hem från ICA idag stod det tre nya gäster på gården:)
      Kramelikram ♥

      Radera
  5. usch för fästingar. Förstår inte alls varför de finns. Var i näringskedjan kommer de egentligen in? Sprider sjukdomar gör de också. Blärk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är ett helt onödigt kryp. Och pga att de inte har några naturliga hot mot sin existens så ökar de ju i antal också:((( Bläk-bläk!

      Radera
  6. När du fått vila upp dig en vecka kommer du åter vara en toppenmormor med massa energi.

    Har hittills sluppit båda sortens parasiter

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja!! Fast just nu är jag en toppenkompis till Chris från V-vik som kom och överraskade idag!
      :D
      Kram

      Radera
    2. Toppenkompisen Karin ♥

      Radera
  7. Kikar in och lämnar en kram! ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥