fredag 6 juli 2012

En hälsning

HEJ ☺


Det här med att ha semester
det är ganska så tufft. Jag hinner inte blogga,
hinner knappt någonting annat än att umgås
med barn, barnbarn och vänner:)


Hoppas att ni har det bra därute i vår värld.
Nu ska vi se en film ute på glasverandan,
S och en svärson har lite problem
med att få igång ljudet bara...

 Jag tackar för det tillfället att skicka
iväg en liten hälsning:)


Det här är ungefär hur vi tillbringar dagarna.
Picknickar på gården:)
 Fördel: Nära till toan, kylskåpet
och andra bekvämligheter. 

Fast egentligen är det så att vi
har varit utan bil ett par dagar. Nu har vi fina
fungerande bromsar men är drygt
10 tusenlappar fattigare:(((

Så vi får nog fortsätta att semestra på tomten...

Nu fungerar både bild och ljud därute så:
 it's time to go!

Ha det fortsatt gott
KRAMAR!


8 kommentarer:

  1. Nej! Inte 10 tusenlappar fattigare och semestra på tomten...Då kommer vi ju inte att träffas i sommar :( Men jag får ju vara glad över att ni har bra bromsar på bilen för det är ju faktiskt viktigare ändå.

    Fast jag tycker att det verkar jättehärligt hos er och det ser verkligen mysigt ut där på filten. Vi blir uppätna det lilla minsta vi är stilla där ute.

    Vi har haft soligt och varmt idag sedan kom moln och regn. Jag passade då på att fortsätta på övervåningen i allrummet. Jag hade tänkt skicka dig ett kort för att du skulle få se att det inga småsaker det gäller. Men jag vågade inte :)) Du skulle då trott att vi platsat i ett program för samlare :)) Snart är det klart. Jag har sorterat mellan 10-15 påsar och lådor med leksaker, plus kastat minst lika mycket.

    Fortsätt ha det riktigt bra och hoppas filmen är bra!

    ♥ 3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, och pannan (även den lagad nu) har vi inte ens fått räkningen på ännu, så det blir nog tomten som gäller - eller gatan ;)

      Synd att du inte kan komma hit och sälja dina saker på vår garageloppis som ska bli av i slutet av juli. Jag ska skicka bilder till dig, så får du se att du inte är värst;)

      Ja de där myggen är jag mycket glad över att slippa. Men fästingar, äckliga smygisar som inte märks förrän de sitter fast på en, är inte heller kul:(((

      Ha det gott
      Kram:) ♥x3

      Radera
  2. Kan inte låta bli......Visst är det väl ändå så att du egentligen trivs absolut bäst där hemma på filten och nära till allt och t.o.m. ha de allra bästa alldeles jättenära..... ????? Eller?? ;) (Fast de där tusenlapparna är ju inte det minsta kul när de försvinner på.....bromsar, blääääää)
    Kraaaaam på dig ♥ ♥ ♥
    Chris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du känner ju mig;) Jag är gärna hemma, men nu skulle jag faktiskt vilja åka iväg så jag får lite semester också:)
      Vi ses! ;)
      Kram ♥

      Radera
  3. Gillar man att åka runt lite på semestern är det riktigt BLÄÄÄ med saker som går sönder och är dyra att laga. Själv sitter jag helst under min kork.... alltså på balkongen eller befinner mig nån annanstans här i Vvik. Älskar att vara hemma

    SvaraRadera
  4. Det gör ju jag också, men när jag väl har kommit iväg brukar det vara trevligt.

    Gruvar mig alltid innan:) Speciellt om jag ska åka tåg/flyg. Känns besvärligt och jag förväntar mig förseningar, köer och långa tråkiga väntetider (= negativt tänkande):/

    Jag tycker heller inte om att lämna huset pga rädsla för inbrott. Nisse känns inte heller bra att lämna även om någon matar och tittar till honom.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Svar: Det är min mamma som stickar såna där sockor. Gosevarma året om :)

    SvaraRadera
  6. Perfekt med picknick på gården, man behöver egentligen inte fara så långt, barnen är nöjda ändå. Men nu ska vi packa in oss i bilen och åka norrut till farfar. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥