torsdag 26 juli 2012

Förra helgen

HEJ!

Ännu en solig och varm dag!
Vi har haft 27 grader som högsta temperatur idag.

Liiiite för varmt tycker jag nog.
Som varande Norrlandssvensk.
Dessutom har jag svårt för den
klibbiga luften som följer med värmen.


Men att bada är ju skönt och piggar definitivt upp!
Det här är Alice som 'bodde' i plurret förra fredagen.

Konstig bild tycker ni?
Svårt att ta bilder på badande barn med
alla creepy typer som finns därute



Här är en bild på båda flickorna.
Emma och Jenny hade födelsedagsfest förra fredagen.
Den yngsta och den äldsta av mina flickor.


'Lilla' Emma fyllde 24 ♥


Hon delar fortfarande pojkvän med Alice.
Inga problem.
Alice ska sköta städningen och Emma ska laga maten.
Har han fler behov får han fixa en tjej till...;)

Vem ska tex tvätta hans kläder;)))


Jättefin bukett till Emma:) Jenny ♥ var trött av sin
förkylning och ville inte vara med på bild.


Jag sov fyra timmar den natten och dagen
därpå var vi bjudna på middag hos Lisa och Jocke.

Tar en dryg timme att åka dit.

Det här är utsikten från deras uteplats.
Böljande sädesfält snart färdiga att skördas.


Varm potatissallad:)


Och kött grillat av mästergrillaren Jocke:)
Väldans gott var det och skönt att vara den
som blir uppassad någon gång ibland:)

Fast jag handdiskade ju alla stora byttor och kastruller förstås;)


Lisa sitter borta vid kortänden av det lååånga bordet.

Och vid den bortre änden satt lilla Sofia :)
Under bordet låg *Lemmy som tyvärr inte kom med på bild.
han tog det som sin uppgift att hålla rent på golvet.
*Lemmy är familjens boxer.

Dagen efter, söndagen sov jag mest hela dagen
som jag har berättat om innan:)
Tanten börjar bli gammal;(

KRAMAR!!!

8 kommentarer:

  1. Oj så många bilder! Kul :)

    Nej, jag tycker inte heller om när det blir klibbigt varmt. Jag får ofta sån huvudvärk när det är varmt trots att jag dricker (vatten) tillräckligt. Det blir också mycket pollen och det känns jobbigt. Kanske av flera orsaker jag får ont i huvudet. Men jag vill verkligen inte ha bara blåst eller regn. Jag behöver inte sol massor men nån dag då och då vore ju trevligt.

    Jag har sagt det förr - du har vackra barn Karin. Men det är klart. Måste ju bero på fadern också. Jag är säker på att S är snygg. Lång och snygg ;))

    Mina hundar tycker också att under och runt bordet är toppen. Vi har det alltid smulfritt. Bara massor av hundhår. Päls överallt.

    Du var förkyld. Det var därför du sov. Inget annat.

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Emma är mycket lik sin pappa:))) Lisa är lik min mamma som ung. Elin är lik sin farmor. Ingen av de tre yngsta liknar mig. Himla tur för dem :D

      Jenny är en salig blandning :)))) Farmor, mig, min pappa, sin pappa...
      John är lik sin pappa. En kopia, fast i lite ljusare färger.

      Konstigt det där, att de blir så olika. Både till sättet och utseendet.

      Ja, jag var förkyld. Och trött. Av någon anledning;) hihi
      Kram ♥♥♥

      Radera
  2. Meeen Karin då! Du får inte klaga på värmen!
    Det är ju så härligt! Här får det gärna bli 30 grader!
    Så mysigt det ser ut med barnen som badar!
    Jaa, det är en intensiv period, juli månad, sömnen blir det inte mycket med, vore det vinter och mörkt skulle man aldrig klara det!
    Visst känns det att man blir äldre, nu är man ganska så trött om det blir en sen kväll.

    Ha det så gott
    Kram Ancathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt...;) Det är klart att jag vill ha varmt. Men inte klibbigt.

      Ja man orkar inte riktigt som förr. Fredagsgästerna gick hem kl 03. Vi hade väldigt trevligt, men en ny tillställnng dagen efter var kanske inte idealiskt :D
      Hoppas du har det bra!!
      Önskar dig sol och värme /Kram!

      Radera
  3. Ja, nu är det varmt och kvavt! Fast jag klagar inte! Har fått nog av regn och kyla ;-)
    Härligt inlägg med fina bilder. Blir glad av det du skriver, du mysiga vän! ♥
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  4. vilken härlig pall hon sitter på!! Tror inte alls du börjar bli gammal, men värmen tröttar. Kan du inte lägga ut receptet på potatissalladen, den ser supersmaskig ut! kram

    SvaraRadera
  5. Såg mkt trevlig ut! Och det är skönt med värme, vi har inte varit bortskämda med det i sommar. Idag är det varmt, men regn - onödigt, tycker jag! Hälsa hela familjen!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥