måndag 2 juli 2012

Att baka utan resultat.

HEJ!

Jenny är hemma med
flickorna några dagar och har tömt
 sin kamera i min dator så jag snodde lite bilder:)

Tydligen har det bakats chokladbollar :D

Elinor: Fat med några chokladbollar kvar på.

Det verkar ha varit en strykande åtgång
redan under baket, hehe...

E: Fat med  bara några coccossmulor kvar:

Hahahaha...
Kunde ha varit jag!
Men jag var inte ens där så jag har alibi;)

 E: Alice med choklad runt munnen:)

Vaddå? Jag är helt oskyldig!
Men jag har lite ont i magen...

 E: Sofia med choklad runt munnen.

Nej, nej Jag har inte ätit något!!!
Titta! Ingen choklad på handen!

Mitt recept på Chokladbollar är så gammalt
att det hette ne...bollar:)

I slutet av det receptet står det
"Rulla degen till bollar om det finns någon kvar...."
(Skrivet av min kusin Ulla)



Får väl ta ett låtsasfika istället nu då.
Inga mer sötsaker idag säger mamma...



Så hittade jag den här rosen bland bilderna.

 ♥ Så fin!♥

J har en mycket bra kamera och hon är lika fotogalen
som sin mamma:) Vi är överhuvudtaget
rätt lika. Gillar samma saker.
Har samma (sjuka) humor.

 I morgon är det tisdag! Vi har det varmt och skönt
men inte så soligt. Jag uppskattar värme som
är 'självgående' och det gör inget om det
faller några droppar ljummet
 sommarregn ibland :)

Ha en fin tisdag!

KRAMAR!

13 kommentarer:

  1. Vilka söta små oskyldiga sockertroll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev lite hullerombullersvar här eftersom jag precis fick hjälp att ändra mitt kommentarsfält till detta fina som nästan alla andra har!
      Du har ett svar till längre ner:)

      Radera
  2. Vilka härliga bilder! =)
    Kram kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. fast nu får du gå ner en bit för att läsa min första svarskommentar, eftersom jag skrev den längst ner av gammal vana:) :)

      Radera
    2. OK! Har redan sett den! ;-)
      *klättrar ner för kommentars-stegen*

      Radera
  3. Hulda: Så oskyldiga är de nog inte till just detta;) Men för övrigt är det så 'rent' med små barn:)

    Du har undrat över ängeln har jag sett. Jag skickde en cyberängel till dig i ett inlägg, det var den jag åsyftade:) Jag hoppades att den gjorde nytta...Tankens kraft, du vet...:)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Tack:) Ja de är fina och det är så roligt att ha semester så man hinner med lite bättre:D
      Kram

      Radera
  5. Rozie: TACK för hjälpen! Äntligen har jag fått set som jag vill ha det i mitt kommentarsfält! Vad duktig du är! ♥♥ Enkelt och bra beskrivet!
    Tack tack
    Stor kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glad att kunna vara till hjälp, vännen ♥ Jag blev så glad när jag såg vad som hade hänt härinne hos dig.! *Tjooohooo!*
      Jättestor kram tillbaka ♥

      Radera
  6. Barn som bakar och äter, blir kladdiga om munnen och lycka i ögonen är det bästa! Vilka fina kort. Vad bra att hon tömde kameran hos dig ;) Jag förväntar mig mera kort imorgon, från hennes kamera ;)) Chokladbollar är ju supergott! När jag var liten och ganska stor faktiskt också kallades de för det du menar.

    ♥ 3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jenny sitter bredvid mig nu. Hon tackar för komplimangen att du vill se fler av hennes bilder:)

      Ja du, det är så gott med sådana .......bollar, men tyvärr inte så nyttigt som man kunde önska.

      En gång var jag inne på ett café och skulle köpa chokladbollar och det var en färgad man därinne också. Jag tittade nog lite på honoom för på den tiden sa en del fortfarande negerbollar. Jag bad om läsk och en chokladboll och han skrattade och sa: Säg du negerboll det gör inget!
      Gissa vem som blev röd som en bondpion i ansiktet?
      Kram 3♥

      Radera
    2. Haha jag skulle nog sagt samma som dig i det läget :)) Jag brukar smälla i mig massor :) Jag har precis skrivit en inlägg. Tur du bor långt bort annars hade du legat i riskzon ;))

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥