tisdag 17 juli 2012

Lila blomster och nya stolar

HEJ i sommarvärmen :)

Nä - jag skojar så klart.
Det är ju likadant över hela Sverige.
Och förresten - över hela norra Europa.


Suddig bild - ibland är suddigt fint tycker jag.
Lite overkligt. Som att titta på almanackan
och se att vi befinner oss i mitten av juli nu.

Och sommaren känns ändå så avlägsen.
Vi får nog vänta till nästa år:(


Så är det ju, att om man har sol (blixt)
blir ju allt så mycket gladare...


Jag satte en hel kartong (20 st) blå lobelior
i början av sommaren. En del lever och en del har drunknat.
Vissa har bara vissnat ner.
De tycker nog inte heller om sommaren i år.


Lavendel fyller en stor vid kruka på altanen.
Annars står den fortfarande ganska opiffad.
Jag kom av mig i regnet.


Så jag pysslar inne i stället.
Lite grand.
Mellan gästerna som ramlar in hela tiden :D

Idag var jag till Netto och där hittade jag
de här små pinnstolarna till mina bebisar:)
I morgon kommer Alice och Sofia.
Ska bli spännande att se hur länge de får stå ifred;)
Stolarna alltså.

Hoppas ni har det bra trots vädret!

KRAMAR!

3 kommentarer:

  1. Fjärilslavendel minsann. En sån har jag planterat på pappas grav. Så vacker

    SvaraRadera
  2. Jag ska plantera ner dem i backen i höst så klarar de kanske vintern. Älskar lavendel, speciellt tillsammans med jättedaggkåpa :)

    SvaraRadera
  3. Instämmer, älskar lavendel, dessutom klarar den regn bra, och det är ju en fördel i år!
    Har ofta lavendel i krukor, sedan gräver jag ner dem och de kommer så snällt upp till våren. Tacksamma som bara den.
    Ja, stolarna får nog vara med och leka så snart de blir upptäckta!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥