onsdag 18 juli 2012

Mitt nya hus!


MJAAAAAU!
Nisse här!

E: Nisse klättrar in i lekstugan genom att hoppa upp på dörrkarmen.
Tänkte att ni skulle få titta in och se hur jag bor:)
Jag har ett alldeles eget hus.
För det mesta.

När det inte är små barn här som stimmar runt.
Då föredrar jag att vara någon annanstans!

Men kom in vetja!
Ni kan ju ta den enklare vägen in om ni vill.
Själv brukar jag försöka hålla mig i form
så jag tar aldrig den lättaste vägen.
Men ni människor är ju så lata ...


Det här är min stol.


Den är faktiskt helt ok att sova i!
Kanter på tre sidor gillas:) 

E: leksaksspis
Här lagar jag min mat!
Oftast brukar det bli kokt skogsmus.
 Jag vet...inte alls lika gott som SMÅFÅGLAR!!
Slurp, Drägggel

De är bara lite svåra att få tag på...

Ni får ursäkta oredan, jag är inte mycket för att städa.
Och det är förresten inte jag som stökar till heller... 


Här står en väldans obekväm stol,
den brukar de små barnen få sitta på.

E: Utsikten är ett högt plank:)
Och ett fönster har jag ut mot gården.
Fast utsikten är ju inget vidare mot grannen...
men lika bra det för där bor det en ilsken liten
hundrackare. Inte för att jag är rädd,
men den kan ju bli skadad...


Här utanför ska Husse bygga en klätterställning till mig.
Tyckte att han sa att det heter Pergola.
Blir nog fint hehehhe


Ja, ni vet ju att jag brukar äta blommor till efterrätt....


Så fint är mitt hus från utsidan:)
Husse har byggt det alldeles själv.


Egentligen har jag det ganska bra här....
allt serverat och eget hus...

 Nä ,nu tar jag väl och går ut en stund ;D
Puss och jam!

Nisse
PS. Klart att Matte hälsar! Hon ska ju alltid lägga sig i...;(

6 kommentarer:

  1. Hi hi Vad roligt! Tack för titten i ditt hus :))

    Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tittade in och läste:)
      Mjaaaaaaaaau

      Radera
  2. Duktig kille. Du har mer välstädat än vad det är här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag har det stökigt så kan jag lura in lite smådjur, kanske....spindlar är goda snacks....
      Mjaaaau

      Radera
  3. Ååååh så fint du har, Kisse-Nisse-Misse-Katt! ♥ Och din svans-balans uppe på dörrkanten är vi impånnerade av! Vad skojsig du är, kompis!
    *Kurrelisvansvift* / Chinook, Cherokee & Busan

    SvaraRadera
  4. Och så kommer det en kommentar från Bröderna Bus och Busans matte, Rozie! Tänk, vilket sammanträffande! ;-)
    Så fint du har i ditt hus, Nisse! Och så stilig du är!
    Nospussar till dig och Kram till Karin ♥

    SvaraRadera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥