söndag 8 juli 2012

Blommar igen

gör mina fina penséer som jag klippte ner
för några veckor sedan.

HEJ!
 Hur har ni det i sommarvärmen?


Jag lyckades fota ett litet udda flygfä på blommorna.
Vet inte vad det är...ser ut som en korsning
mellan skalbagge och humla:)

Här är dagarna väldigt varma och klibbiga och
har varit det under hela den senaste veckan. 

 
 
Barnen badar mycket i vår lilla pool
som egentligen är ett sitt-bubbelbad för vuxna.
S har gjort den (alldeles själv!) för c:a 10 år sedan:D
Han är duktig på mycket, han:)
 
 

Sofia älskar verkligen att bli borstad i håret, vilket är
en väldig tur, eftersom hon har jättetjockt
hår för att bara vara två år.

Och så pass små barn brukar ju inte tycka om att
bli borstade. Varken i munnen eller på huvudet:) Men 
denna lilla hon nästan somnar och när man
slutar säger hon: "meeer"
I morgon blir vi ensamma S och jag.
Det var ett tag sedan och jag har nog tänkt
att ta tillfället i akt och städa, baka, sy
och åka o shoppa i lugn och ro:)

Vet ju också att jag väldigt snart börjar längta efter
de små igen:) Så är det ju bara.

Hoppas ni har det bra
så här i de flestas semestertider!

KRAM!

18 kommentarer:

  1. För några somrar sedan såg jag också en sån men jag har glömt bort vad de heter. En på jobbet talade om det för mig. Så fint de blommar om igen med förnyade krafter :)

    Vi skulle behöva en sån pool. Det ser härligt ut. Att vara hos er är som att vara på spa, på flera olika vis :) Vi har väldigt nära till en fin badstrand men sommaren har verkligen inte varit riktigt badvänlig.

    Förstår att lilla Sofia njuter av att bli borstad i håret för det är ju så avslappnande och härligt. Bra att hon tycker om det för det ger ju en välbehövlig vila så mycket som såna där små rör på sig.

    Nu kryper jag till sängs. En jobbardag imorgon och jag har nedräkning till semester. 8 arbetsdagar kvar. Tyvärr en helg i det.

    Kram & ♥ x 3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt för dig att semestern nalkas! Det är som bäst nu, innan den börjar, för sedan blixtrar det bara till så är det ett år till nästa gång!

      Fast det där med att jobba helg är ju inte så värst kul. Utom då när man får sin lön förstås;)

      Hoppas att du sover gott, mina tummar börjar bli blå nu så här blir det nog inte mycket sömn;D

      Kramar! 3♥

      Radera
    2. Bara tummarna? Det var ju tårna också! :))

      Radera
  2. Hallå där! Vad mysigt det låter alltså! Jag önskar också vi hade en pool hemma faktiskt. Men vi har vart vid en sjö och badat för första gången idag i alla fall. Det var bara lite småkallt...

    Förresten har du hört att ESC nästa år kommer hållas i Malmö arena? Jättehäftigt alltså tycker jag. Har mina tidigare mail kommit fram? Tiden börjar liksom rinna iväg för oss...

    Jag saknar dig! Hoppas vi kan ses och fika snart!
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elinor! har du klurat ut hur du kommenterar här på mitt nya kommentarsfält nu? Duktigt!!

      Ja jag har sett att Mello blir i Malmö. Kul för staden att få arrangera en sådan stor musikfestival:)

      Jag har fått ditt (1) mail men har inte haft tid att svara. Här är så mycket att göra hela tiden med små och stora barn. Faktiskt mer jobb än semester haha

      Jag ska prata med Åsa om att åka till IKEA o handla/fika, men hon är ute på bilsemester nu.
      Kram!

      Radera
  3. Jag sitter här och ler när jag ser dina underbara bilder. De värmer djupt in i hjärtat!
    Kram, go´aste vännen ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rozie, jag har undrat var du håller hus så länge:) Fortfarande inne och letar bilder?
      Kram ♥

      Radera
    2. Jag är klar med letandet av bilder på katternas blogg! Så nu finns tid för min egen blogg.
      Kram ♥

      Radera
  4. Hej! Du det är så mysigt att ringa till dig. Du är så lugn och din röst är så mjuk och go och du pratar så himla gosigt. Ok men då håller vi tummarna imorgon helt enkelt att allt går bra. Som jag skrev i mailet till dig så är jag inte själv ute efter och göra nånting för det stadiet har jag i alla fall kommit förbi men jag är bara lite orolig för vad den andre kan få för sig att göra därpå liksom.

    Ha det jättegott nu så hörs vi! Och snälla du får inte glömma maila mig efter programmet imornkväll och berätta allt och sådär. Jag kommer nog ha tillräckligt svårt att sova ändå. Mängder med kramar till dig och kattgos!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kanske det där djuret är en djurens hermafrodit eller nån mutant av nåt slag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan då inte minnas att jag har sett en sådan tidigare:) Luden kropp och hårda vingar över ludden.
      Hoppas du har det bra♥
      Kram

      Radera
  6. Varmt? ok, jag kommer! ;)
    Vi har regnigt och kallt...

    SvaraRadera
  7. Du är välkommen trots att det är betydligt svalare idag! :) Men det regnar i alla fall inte (ännu) Kram!

    SvaraRadera
  8. Och ibland trycker jag på fel "svara-knapp" ;)

    SvaraRadera
  9. ja visst har det varit konstigt tungt väder senaste dagarna, så även på Gotland där jag var. Här hemma blåser det ganska svala sköna vindar ikväll. Hoppas det fina vädret ska hålla i sig lite nu,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som att det sämre vädret är på väg in över oss också nu. Det är alldeles svart i horisonten...behövs ett par dagar med inomhuspysslande nu när jag är ensam igen...;)
      Kram!

      Radera
  10. Så mysigt det ser ut för dom små sötnosarna att bada i den fina poolen, ser precis lagom stor ut!

    Mina penseér har också börjat blomma om, men det är inte jag som klippt ner dem utan rådjuren som åt upp alla blommorna ( lämnade kvar stjälkarna) för några veckor sedan.

    Ha det så bra och skön fortsättning på semestern
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte dumt med dresserade rådjur som gör jobbet;)

      Innebär det att ni också har fästingar på tomten? S var ute och stökade i en litet ovårdad hörna av tomten (oklippt gräs) och hade två fästingar på sig på kvällen när han kom in! :( Vi brukar också ha rådjur här och de är ju bärare av dessa äckliga små kryp.

      Faktiskt första året jag inte slänger bort penséerna och köper andra blommor ist:)

      I morgon är sista dagen före S:s semester:)
      Ha det så gott!
      Kram!

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥