onsdag 25 juli 2012

SOL!!!

Ho-ho!
Är ni alla ute i solen och njuter nu?

Här  är det väldigt varmt idag och jag
har varit ute och spikat mälor
 på Pergolan :)
 (kattens klätterställning)

Snart är det bara planteringen av växterna kvar.
Och lite annat fix.
Ni får se när det är färdigt!!


Det här ser ju för skumt ut fotograferat uppifrån:)
Det är en utblommad fläderklase.


Och jag tycker att den är väldigt dekorativ.


En ny korg från Afroart står på soffbordet.


Ute i 'hänghörnan' har jag möblerat om.
Det nya cafébordet från Ikea har fått
komma in under tak.

Det borde jag ha tänkt på tidigare!
Hela sommaren har det ju regnat
och rosten har krupit på
nere vid "fötterna"


Nere vid räcket har den gamla vita hamnat.
Mycket bättre! Stolarna är av plast och
bordet är redan väldigt skamfilat. 


Man kan tro att vi inte gör annat än att sitta ner i det här huset:)
Gott om sittplatser finns det verkligen.

Stolarna är uppradade för filmvisning.
I går kväll var det varmt och vi tittade på två filmer.
Persiennen i bakgrunden går inte att dra upp. Gissa varför!?
Nisse har klättrat i den så den är helt förstörd!


Jo, vi ligger ju ibland också haha
Så. Skönt.


Utanför ser det ut så här idag.
Titta noga! Något är fel!!!!!
Någon som ser vad?

Ha det bäst!
KRAMAR!

Svar: Vissa löv har börjat få en röd nyans :(

13 kommentarer:

  1. Utblommad fläderklase och allt annat... helt i min smak ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns så mycket fint som är helt gratis! Bara man tittar efter:)
      Kram ♥

      Radera
  2. skulle det vara fel med sol tycker du? Annars är det kanske inte så vanligt med igelkottar uppe i trädet. Jo då titta noga högst upp i höger hörn. Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha Åsa, Jag undrade just vad du gjorde borta vid datorn ;) Skriver kommentarer med min googleuppkoppling;)
      hahaha - igelkottar i träd... undrar om inte du borde diagnostiseras;)
      KRaaaaaaaaaaaaaam!

      Radera
  3. din hänghörna är verkligen mysig. Visst är det skönt att ha gott om sittplatser! Jag är så glad nu när vår glasveranda är klar och det får plats med riktigt många där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man har så mycket plats ute på sommaren. Nu blir det ju ett nytt "rum" ute i pergolan också:) Ska bli kul att ta tag i :)

      Radera
  4. Hej! :)

    Ja den är väldigt dekorativ och väldigt snyggt att fota den uppifrån!! Det blev ett snyggt foto!

    Bra idé att flytta in möblerna och ut med plasten istället. Nog för att du är både smart och påhittig men allt kan du ju inte komma på, på en gång alltså :)

    Vi har varit på strutsfarmen idag. Bara spöregn först men turligt nog klarnade det upp!

    Imorgon om det inte regnar hämtar vi möblerna jag köpte på second hand. Sen har vi ju massa annat kul att göra också. Att sitta och stirra på hönsen räknas också som riktigt kul ;)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar bara inte hur dum jag var som möblerade tvärtom innan. Ibland undrar jag hur smart jag är egentligen...?!
      Inte speciellt.

      I morgon ska det inte regna hos er så då blir det möbelhämtning. Kul!!!När får vi se hur det blir?

      Känner att jag vill komma och hjälpa till. Det är så roligt att slå sina kloka ihop. Men nu var ju inte jag så klok...nej, jag stannar hemma.
      Kram ♥♥♥

      Radera
    2. Hahahaha tack för din kommentar :)) Jag berättade för R vad du skrivit och sen lyssnade vi flera gånger och skratta som några tok, så tokigt det låter! :)) Skämmigt och bonnläppigt liksom ;))

      Åh ja!!! Kom hit!!! Jag styr ihop grejer så att du får någon plats att sova på! Åk x2000 till Stockholm och sen flyger du hit direkt. Planet landar nästan på vårt hus så det blir lätt att hämta dig.

      Tar tid innan möblerna kommer på plats. Ska ju "bara" spackla, måla och tapetsera först. Så nån gång nästa år då....

      ♥♥♥

      Radera
    3. "Syr ihop några grejer så att du får någon plats att sova på"
      Låter inte särskilt frestande. Låter faktiskt rätt hårt och knöligt. Vaddå för "grejer"?
      NÄ jag blir nog hemma i min sköna säng.

      Men om jag kommer så hoppar jag av på gården när nu flyget landar alldeles bredvid;)

      Och töntigt låter det INTE! Jättefint tycker jag:D
      Kramar ♥♥♥

      Radera
    4. Hahaha Nej inte så :))Du får ju bästa platsen självklart :)

      Radera
  5. Vad fint du har det! ♥
    Kramelikramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är ju fint överallt när solen skiner:D
      Kramelikram tillbaka :D

      Radera

Vad glad jag blir över att du lämnar en kommentar! ♥